Bilgi Toplumu Stratejisi’nde eylem planlarına uyulursa, hedefe ulaşılır

Hanife BAŞ
07.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

DPT, nisanda Bilgi Toplumu Stratejisi’ni yayınlamaya hazır hale gelecek. Stratejiyi hazırlayan danışmanlık şirketi Peppers&Rogers’ın Ortağı Hamit Hamutçu, "Dünyada ekonomik büyüme ve gelişimin en önemli etkenlerinden birinin bilgi teknolojileri olması nedeniyle, Türkiye’nin hedeflerini düşük koyma seçeneği yok. Stratejide belirlenen eylem planlarına uyulması durumunda bu hedeflere ulaşılabilir" dedi.

TÜRKİYE’NİN 2010 yılına doğru e-Dönüşüm hedeflerini belirleyecek olan ’Bilgi Toplumu Stratejisi’nde son aşamaya gelindi. Danışmanlık şirketi Peppers&Rogers’ın ihalesini kazandığı proje, Kasım ayından beri devam eden istişare sürecinin ardından Mart ayında son şeklini alıyor. Strateji, Mart ayında resmi kabul organları ve Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) tarafından tartışılacak. Bilgi Toplumu Stratejisi’nin belirlenmesi süreci, geçtiğimiz Mayıs ayı sonunda Peppers&Rogers tarafından başlatılmıştı.

STRATEJİ NİSANDA: Peppers&Rogers Group Ortağı Ozan Bayülgen, stratejiyi Şubat ayı sonunda e-Dönüşüm İcra Kurulu’na sunacaklarını belirterek, stratejinin Mart ayında resmi makamlar ve sektördeki sivil toplum kuruluşları tarafından tartışılacağını, Nisan ayında da DPT’nin resmi stratejiyi yayınlamaya hazır hale geleceğini açıkladı. PT’nin, Nisan ayı gibi stratejide yer alan 116 eylem planını takip etmek için çalışmaya başlaması gerektiğini aktaran Bayülgen, stratejide çok büyük sermaye yatırımı gerektirmeyen bazı projelerin 2006 yılında yapılmasının öngörüldüğünü, 2007-2008’in çok önemli projelerin uygulamaya konulacağı yıllar olarak belirlendiğini kaydetti. ayülgen, eylemlerden getirisi daha yüksek olanlara, daha hızlı ilerleneceği düşünülenlere ağırlık verilmesi gerektiğine değinerek, stratejinin uygulanması durumunda turizm, otomotiv, tarım, tekstilin bilgi teknolojileri kullanımı ile şaha kalkacak sektörler arasında yer aldığını ifade etti.

BÜYÜMEDE MOTOR OLACAK: Bilgi Toplumu Stratejisi’ndeki e-Dönüşüm projeleri yoluyla, 2010 yılında Avrupa Birliği (AB) bilişim standartlarını ve gelecek 30 yıl için ortalama yüzde 2 Gayri Safi Milli Hasıla (GSMH) artışının yakalanması öngörülüyor. eppers&Rogers Group’un diğer ortağı Hamit Hamutçu, İngiltere, Amerika, Güney Kore, Brezilya gibi ülkelerle karşılaştırılarak hazırlanan stratejinin altı ana başlık altında toplandığını ifade ederek, eylem planlarına uyulması durumunda bu projenin sonuçlarının Türkiye’nin büyümesinde önemli motor görevi göreceğini belirtti.

İŞLETMELER İNTERNETTE: Stratejinin 2010 yılına kadar kamu hizmetlerinin yüzde 70’inin internet üzerinde yapılmasını öngördüğünü dile getiren Hamutçu, "Stratjide hane halkı içinde yüzde 50 internet kullanımı var. Vatandaş işlemlerinin yüzde 33’ünü internet üzerinden yapacak. İşletmelerin tamamı, halkın yarısı bilgisayarlaşacak. Kamu işlemlerinin üçte biri internetten yapılacak. Bilgi teknolojileri sektörünün ihracatı 400 milyon dolara ulaşacak. Türkiye, Orta Asya, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlerin yer aldığı bölgede önemli bir yazılım ve hizmetler ihracatçısı olarak kendini konumlayacak. Bölge içinde Türkiye dışa açılım noktası olacak" diye konuştu.

EYLEMLER UYGULANIRSA: Hamutçu, ülke örnekleriyle karşılaştırılarak bu hedeflerin en iyi senaryo olarak düşünüldüğüne işaret ederek, dünyada ekonomik büyüme ve gelişimin en önemli etkenlerinden birinin bilgi teknolojileri olması nedeniyle, Türkiye’nin hedeflerini düşük koyma seçeneğinin bulunmadığını vurguladı. Stratejide belirlenen eylem planlarına uyulması durumunda bu hedeflere ulaşılabileceğinin altını çizen Hamutçu, alt sektörlere odaklanma ve markalaşma önerileri bulunduğunu, rekabet için tanıtımı tavsiye ettiklerini belirtti. Hamutçu, şöyle devam etti: "BT sektörünün bir marka haline gelmesi ve bu şekilde tanıtılması yönünde dünyada iyi örnekler bulunuyor. Tabii ki burada devlete büyük rol düşüyor. Ülke içinde en büyük alıcı kamu sektörü. e-Devlet yatırımlarının sektör için itici gücü var."

Her işletme en az bir bilgisayara sahip olacak

BİLGİ Toplumu Stratejisi’nin iş dünyasıyla ilgili hedefleri

Ana hedef, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak verimliliği artırmak.

Türkiye’de küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerin tamamına yakını en az bir bilgisayara sahip olacak.

Bu işletmelerin dörtte üçüne yakını genişbant internet erişimine sahip olacak.

Yıllık toplam ticaret hacminin yüzde 15’i e-Ticaret aracılığıyla sağlanacak.

Türkiye’nin önde gelen işletmelerinden en az yüzde 15’i kurumsal kaynak planlaması, müşteri ilişkileri yönetimi gibi iş uygulamaları kullanır hale gelecek.

10 bin noktada internet erişimi

Bilgi Toplumu Stratejisi’ndeki Sosyal Dönüşüm hedefleri ise şöyle sıralanıyor:

Genç nesiller küresel bilgi ekonomisine hazır hale getirilecek.

Ortaöğretimden mezun her öğrenci temel bilişim yetkinliklerine sahip olacak.

10 binden fazla noktada kamuya açık erişim ve eğitim imkanı sunulacak.

Her iki kişiden biri internet kullanıcısı olacak.

Her üç kişiden birisi e-Devlet, e-Ticaret ve e-Eğitim hizmetlerinden yararlanacak.

Türkiye’deki proje sayesinde Ürdün’deki ihaleyi kazandık

YABANCI sermayeli bir danışmanlık şirketi olması nedeniyle Bilgi Toplumu Stratejisi ihalesini kazandığında büyük eleştirilere maruz kalan Peppers&Rogers, Ürdün hükümetinin Türkiye’dekine benzer bir proje hazırlamak için açtığı ihaleyi de kazandı. Şirketin Ortağı Ozan Bayülgen, Türkiye için belirledikleri stratejinin kendileri için referans olduğunu ve Ürdün’deki ihaleyi kazanmalarında rol oynadığını belirterek, şunları söyledi: "Yüzde 80 Türk sermayeli bir firmayız. Bu proje için çalışan 20 danışmandan 15’i Türk. Ürdün’deki projeyi de aynı ekiple yapacağız. Türkiye ofisimize bağlı olarak Kuveyt ve Dubai’de de merkezlerimiz var. DPT için bu projeyi yapmış olmamız Ürdün’ün dikkatini çekmiş olabilir. Bilgi Toplumu Stratejisi’nde yer alan hedeflerden biri olan hizmet ihracatını da ilk biz gerçekleştirmiş olduk."
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı