Bikini reklamında ‘şuh kadın’a izin verilmiyor çünkü kazaya yol açıyor

Güncelleme Tarihi:

Bikini reklamında ‘şuh kadın’a izin verilmiyor çünkü kazaya yol açıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 23, 2011 00:00

Türkiye’de zaman zaman gündeme gelen bikini reklamlarıyla ilgili Sunset mayolarının sahibi Kemal Güneş’ten ilginç bir yorum geldi. Reklamlarla ilgili belediyelerin kriterleri olduğunu belirten Güneş, “Kadının vücut hatlarının çok belirgin olduğu, şuh fotoğraflara izin yok. Bu bence de doğru. Trafikte bir anda karşınıza çıkan bikini kadın fotoğrafı kazaya neden olabiliyor” dedi.

Haberin Devamı

BİKİNİ reklamları hemen her yaz Türkiye’de tartışılır ve belediyelerin getirdiğini sınırlamalara mayo firmaları itiraz ederdi. Bikini reklamlarına getirilen sınırlamalarla ilgili Sunset mayolarının sahibi Kemal Güneş’ten ilginç bir yorum geldi. Önceki sezonlara kıyasla Sunset’in reklamlarında kadınların bacaklarının görünmemesi ve daha kapalı bikinili fotoğraflara yer verilmesinin nedenini sormamız üzerine Kemal Güneş, “Belediyeler bünyesindeki Kentsel Tasarım Birimleri var. Onların getirdiği kriterler bulunuyor. Biz de o kurallara uyuyoruz. Fotoğrafları gönderiyorsunuz, onlar onaylıyor ve onaylanan fotoğraflar sergileniyor. Kadının vücut hatlarının çok belirgin olduğu, şuh bir fotoğrafın asılmasına izin vermiyorlar. Bu bence de doğru. Trafikte bir anda karşınıza çıkan bikinili kadın fotoğrafı kazaya neden olabiliyor” dedi.
Kriterlere uygun reklam
Yaklaşık 4-5 yıl önce belediyelerden kriterlere uygun olmayan reklamları indirme uyarısı geldiğini hatırlatan Güneş, şunları söyledi: “O sırada bir sansasyon oldu. ‘Ucuz reklam’ yapıldığı söylendi. Bu konuyla bizim uzaktan yakından ilgimiz yoktu. Biz ne isteniliyorsa ona göre yapmıştık. Spekülasyonun içine bizi de çektiler. Duvar reklamlarında biz kentsel tasarımın kriterlerinin ne olduğunu sorduk. Yolda giderken insanları rahatsız etmeyecek, araç sürücülerinin dikkatini dağıtmayacak şekilde olmasını istediler. Biz de ona göre çalışmalarımızı yaptık. Hakikaten dikkat etmek gerek. Bir anda bakıyorsunuz bayan resmi, süratle giderken frene bastığınızda araç kayıyor.”
Haşema satışı sabit
“Haşema” olarak bilinen kapalı mayo satışlarını da değerlendiren Güneş, “Her sezon yaklaşık 5 bin adet civarında kapalı mayo satıyoruz. Kapalı mayo satışları ne artıyor ne de azalıyor” dedi. Kişiye özel mayo ve bikini ürettiklerini ve ayrıca meme kanseri olan kadınlar için protezli mayo yaptıklarını da belirten Güneş, ayrıca ekolojik, organik ürünler üretmek için çalıştıklarını söyledi. Obezitenin artık günümüzün bir hastalığı haline geldiğinin altını çizen Güneş, Sunset’ta maksimum 50 bedene kadar ürünler satılıyorken, Fionco’da 60 bedene kadar ürünler bulunduğunu, rahat olması açısından düşünülenin aksine şişman kadınların ağırlıklı olarak bikiniyi tercih ettiklerini, özellikle genç şişman kadınların bikini, 45 yaş üzerindekilerin ise mayo aldıklarını belirtti.

Haberin Devamı

Geciken yaz ve yaklaşan Ramazan etkilemiyor, mayo satışları artıyor

Haberin Devamı

GÜNKAR A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı sahibi Kemal Güneş, Türkiye’nin pek çok yerinde yazın tam olarak yaşanmaması ve yaz ortasına denk gelen Ramazan ayının mayo ve bikini satışlarını etkilemediğini söyledi. Kısa sürede 23 perakende mağazasına ulaştıklarını ve 2011-2015 arasını atılım yılı ilan ettiklerini açıkladı. Güneş, “Yaz yüzünü bir gösteriyor bir kayboluyor ama bu bizim satışlarımızı etkilemiyor. Şu ana kadar yüzde 15 artış var. Yılı yüzde 20 büyüme ile kapatırız. Ramazan’ın yaza denk gelmesi de satışları etkilemiyor” dedi.

İnternet satış sitesi kurdu

GÜNKAR Grubu www.markasan.com sitesi ile internet mağazacılığına da adım attı. Kemal Güneş “Sanal mağazacılık alanında Türkiye’de ciddi bir boşluk olduğunu düşünüyoruz. Kendi markalarımızın yanında başka markalara da yer verdiğimiz internet sitemize ilgi büyük” diye konuştu. İki aydır yayında olan siteye şu anda 30 bin kişi üye ve bin adet ürün satışı gerçekleşmiş.

Haberin Devamı

Hedefinde Hindistan çin ve Afrika var

IRAK’ta mağaza açtıklarını hatırlatan Kemal Güneş; Çin, Hindistan ve Afrika’nın örme grubu, mayo ve mağazalaşma açısından hedef ülkeler arasında yeraldığını, Bombai ve Yeni Delhi’ye gittiklerini, ilk etapta Hindistan’da Sunset mağazaları açmayı düşündüklerini kaydetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!