Beyninizi güçlendirebilirsiniz

İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Elmacıoğlu: "Protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programı beynin performansını artırırken, dikkat eksikliği ve unutkanlığın önüne geçilmesini mümkün kılıyor."

13 Şubat 2016 - 13:24:00

İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Funda Elmacıoğlu, protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programının beynin performansını artırırken, dikkat eksikliği ve unutkanlığın önüne geçilmesini mümkün kıldığını belirtti.

DİKKAT EKSİKLİĞİ VE UNUTKANLIĞIN ÖNÜNE GEÇİLİR


Elmacıoğlu, sağlıklı ve uzun yaşamda dengeli ve doğru beslenmenin önem taşıdığını vurguladı. Beslenmenin insan yaşamındaki öneminin her geçen gün arttığını dile getiren Elmacıoğlu, insan beyninin sürekli aktif, dikkat ve konsantrasyon açısından üstün olmasının yenilen besinlerle bağlantısı bulunduğunu aktararak, "Protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programı beynin performansını artırırken, aynı zamanda dikkat eksikliği ve unutkanlığın önüne geçilmesini mümkün kılıyor ancak insanlarımızın hangi mevsimde hangi besinleri hangi oranda yemeleri gerektiğini bilmeleri gerekiyor" dedi.

GENÇ YAŞLARDA BAŞLAYAN UNUTKANLIK BESLENMEYLE GİDERİLEBİLİR


 Beslenmede sebze ve meyvelerin büyük yer teşkil ettiğine işaret eden Elmacıoğlu, sofralarda yeşil yapraklı sebzeler ve tahılların mutlaka bulundurulması gerektiğini söyledi. Genç yaşlarda başlayan unutkanlık ve dikkat eksikliğinin doğru beslenme ile giderilebileceğini ifade eden Elmacıoğlu, şunları ifade etti:

"Balık, et, yeşil yapraklı sebzeler, lahanagiller ve tahıl içerikli beslenme şekli ile günümüzde yaygınlaşan unutkanlığın önüne geçmek mümkün. Genç yaşlarda başlayan, pek önemsenmeyen hafif unutkanlık ve dikkat eksikliği, ileride karşımıza hafıza kaybı hastalığı olarak bilinen alzhaymır olarak çıkabilir. Bu nedenle protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programı hayatımızın her döneminde olmalıdır."

"DOĞRU BESLENME İLE UNUTKANLIK VE DİKKATSİZLİK ORTADAN KALDIRILABİLİYOR"

Prof. Dr. Elmacıoğlu, enerji ve besin ihtiyacının besin değerleri yüksek, yani vücuda yararlı yiyeceklerle karşılanmasının önemine değinerek, şunlara değindi:

"İnsan gelişiminde enerji için gerekli kalori, şekerli ve yağlı yiyecekler yerine çeşitli besin grupları ile sağlanmalıdır. Esmer ekmek, bulgur, makarna, pirinç, yulaf ezmesi gibi işlenmemiş tahıllı gıdaların tüketimi önemlidir. Günlük en az 5 porsiyon olacak şekilde bol sebze ve meyve ile süt, yoğurt, pastörize peynir, kefir ile süt, balık, tavuk, kırmızı et, yumurta, kuru baklagiller gibi proteinler tüketilmelidir. Ayrıca günlük 6 ila 8 bardak su içilmesi son derece önemlidir. Az yağlı yiyeceklerin tercih edilmesi, şekerden zengin içecek ve yiyeceklerin tüketimine sınırlandırılma getirilmesi de önem taşımaktadır. Bu tarz beslenme ile unutkanlık ve dikkatsizlik ortadan kaldırılabiliyor. Beynin performansı da daha aktif olabiliyor."
Elmacıoğlu, sağlıklı beslenmenin yanında egzersiz yapmanın da sağlıklı yaşam için önem taşıdığını sözlerine ekledi.

 

Son Güncelleme : 13 Şubat 2016 - 15:47:00

Diğer Haberler

Koç Burcu
(21 MART - 20 NİSAN)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, üzerinizdeki yüklerin veya baskının arttığını düşünebilirsiniz veya yeni yükler söz konusu...Koç Burcu Günlük Yorumu

Boğa Burcu
(21 NİSAN - 20 MAYIS)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, planlama becerilerinizi ve disiplinli yapınızı gösterme şansınız olabilir. Seyahatlere veya keyifli planlara...Boğa Burcu Günlük Yorumu

İkizler Burcu
(21 MAYIS - 20 HAZİRAN)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, bazı konularda net olma ihtiyacı duyabilir ve sizi başka taraflara çekmeye çalışan kişilerin arkasından...İkizler Burcu Günlük Yorumu

Yengeç Burcu
(21 HAZİRAN - 22 TEMMUZ)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, sinirlerinize hakim olamayabilir ve ani tepkiler verebilirsiniz ya da yakın çevrenin sağlık problemleriyle...Yengeç Burcu Günlük Yorumu

Aslan Burcu
(23 TEMMUZ - 23 AĞUSTOS)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, maddi başlıklı konularda dikkatli hareket etmelisiniz. Harcamalarınız artabilir. Hfta sonuna doğru, aşırı...Aslan Burcu Günlük Yorumu

Başak Burcu
(24 AĞUSTOS - 23 EYLÜL)

Bu aralar, iş ortağınız ya da birlikte çalıştığınız kişilerle ilişkilerinizde önemli bir rol oynuyorsunuz. Öte yandan aile ya da evle ilgili konularda da farklı...Başak Burcu Günlük Yorumu

Terazi Burcu
(24 EYLÜL - 23 EKİM)

Hedefleriniz ve kişisel amaçlarınızı ilgilendiren konuları kendi başınıza yürütmelisiniz. Zararlı alışkanlıklardan kurtulmak için ideal bir zaman olabilir....Terazi Burcu Günlük Yorumu

Akrep Burcu
(24 EKİM - 22 KASIM)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, , aşırı harcamalar yapma ve lükse kaçma eğiliminiz artabilir. Dikkat etmelisiniz. Aynı zamanda geleceğinizi...Akrep Burcu Günlük Yorumu

Yay Burcu
(23 KASIM - 21 ARALIK)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, ailenizden kişiler veya bazı arkadaşlarınız geçmişle ilgili olumsuz konuları tekrar gündeme taşıyabilirler,...Yay Burcu Günlük Yorumu

Oğlak Burcu
(22 ARALIK - 20 OCAK)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, ani tepkiler vermekten sakınmanızda fayda var. Yurtdışı bağlantılı işler, yabancılarla ilişkiler, seyahatler, bilişim,...Oğlak Burcu Günlük Yorumu

Kova Burcu
(21 OCAK - 18 ŞUBAT)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, yaşamsal hedeflerinizi sorgulayabilir ve daha fazla geri dönüş almanızı sağlayacak şekilde gayret...Kova Burcu Günlük Yorumu

Balık Burcu
(19 ŞUBAT - 20 MART)

Önümüzdeki birkaç gün boyunca, insanların çeşitli ihtiyaç ve talepleriyle yine size gelmesi, sabrınızı oldukça zorlayabilir. Ancak,...Balık Burcu Günlük Yorumu