Beyninizi güçlendirebilirsiniz

İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Elmacıoğlu: "Protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programı beynin performansını artırırken, dikkat eksikliği ve unutkanlığın önüne geçilmesini mümkün kılıyor."

13 Şubat 2016 - 15:47:00

İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Funda Elmacıoğlu, protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programının beynin performansını artırırken, dikkat eksikliği ve unutkanlığın önüne geçilmesini mümkün kıldığını belirtti.

DİKKAT EKSİKLİĞİ VE UNUTKANLIĞIN ÖNÜNE GEÇİLİR

Beyninizi güçlendirebilirsiniz

Elmacıoğlu, sağlıklı ve uzun yaşamda dengeli ve doğru beslenmenin önem taşıdığını vurguladı. Beslenmenin insan yaşamındaki öneminin her geçen gün arttığını dile getiren Elmacıoğlu, insan beyninin sürekli aktif, dikkat ve konsantrasyon açısından üstün olmasının yenilen besinlerle bağlantısı bulunduğunu aktararak, "Protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programı beynin performansını artırırken, aynı zamanda dikkat eksikliği ve unutkanlığın önüne geçilmesini mümkün kılıyor ancak insanlarımızın hangi mevsimde hangi besinleri hangi oranda yemeleri gerektiğini bilmeleri gerekiyor" dedi.

GENÇ YAŞLARDA BAŞLAYAN UNUTKANLIK BESLENMEYLE GİDERİLEBİLİR

Beyninizi güçlendirebilirsiniz

 Beslenmede sebze ve meyvelerin büyük yer teşkil ettiğine işaret eden Elmacıoğlu, sofralarda yeşil yapraklı sebzeler ve tahılların mutlaka bulundurulması gerektiğini söyledi. Genç yaşlarda başlayan unutkanlık ve dikkat eksikliğinin doğru beslenme ile giderilebileceğini ifade eden Elmacıoğlu, şunları ifade etti:

Beyninizi güçlendirebilirsiniz

"Balık, et, yeşil yapraklı sebzeler, lahanagiller ve tahıl içerikli beslenme şekli ile günümüzde yaygınlaşan unutkanlığın önüne geçmek mümkün. Genç yaşlarda başlayan, pek önemsenmeyen hafif unutkanlık ve dikkat eksikliği, ileride karşımıza hafıza kaybı hastalığı olarak bilinen alzhaymır olarak çıkabilir. Bu nedenle protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programı hayatımızın her döneminde olmalıdır."

"DOĞRU BESLENME İLE UNUTKANLIK VE DİKKATSİZLİK ORTADAN KALDIRILABİLİYOR"

Prof. Dr. Elmacıoğlu, enerji ve besin ihtiyacının besin değerleri yüksek, yani vücuda yararlı yiyeceklerle karşılanmasının önemine değinerek, şunlara değindi:

"İnsan gelişiminde enerji için gerekli kalori, şekerli ve yağlı yiyecekler yerine çeşitli besin grupları ile sağlanmalıdır. Esmer ekmek, bulgur, makarna, pirinç, yulaf ezmesi gibi işlenmemiş tahıllı gıdaların tüketimi önemlidir. Günlük en az 5 porsiyon olacak şekilde bol sebze ve meyve ile süt, yoğurt, pastörize peynir, kefir ile süt, balık, tavuk, kırmızı et, yumurta, kuru baklagiller gibi proteinler tüketilmelidir. Ayrıca günlük 6 ila 8 bardak su içilmesi son derece önemlidir. Az yağlı yiyeceklerin tercih edilmesi, şekerden zengin içecek ve yiyeceklerin tüketimine sınırlandırılma getirilmesi de önem taşımaktadır. Bu tarz beslenme ile unutkanlık ve dikkatsizlik ortadan kaldırılabiliyor. Beynin performansı da daha aktif olabiliyor."
Elmacıoğlu, sağlıklı beslenmenin yanında egzersiz yapmanın da sağlıklı yaşam için önem taşıdığını sözlerine ekledi.

 

Yayınlanma Tarihi : 13 Şubat 2016 - 13:24:00

Diğer Haberler

Koç Burcu
(21 MART - 20 NİSAN)

Eski duygular su yüzüne çıkabilir. Neler yapılması gerektiğine tam olarak karar verene kadar düşüncelerinizi kendinize saklamalısınız. Aklınızı...Koç Burcu Günlük Yorumu

Boğa Burcu
(21 NİSAN - 20 MAYIS)

Dostane bir motivasyon işlerin akmasına yardım edebilir. Fikirlerinizi paylaşarak aydınlatıcı geri dönüşler alabilirsiniz. Kişisel veya fiziksel değişiklikler yapmalı ve...Boğa Burcu Günlük Yorumu

İkizler Burcu
(21 MAYIS - 20 HAZİRAN)

Karşı karşıya olduğunuz durumları doğru değerlendirmeli ve ilginizi çekmeyen şeyler konusundaki ısrarları geri çevirmelisiniz. Duygusal anlamda sizi...İkizler Burcu Günlük Yorumu

Yengeç Burcu
(21 HAZİRAN - 22 TEMMUZ)

Bazı durumların doğal akışında ilerlemesine izin verin. Kişisel anlamda zorlu mücadeleler veya rekabet ortamları söz konusu olabilir. Özgün fikirleriniz olumlu...Yengeç Burcu Günlük Yorumu

Aslan Burcu
(23 TEMMUZ - 23 AĞUSTOS)

Herkese ne kadar uyumlu ve anlayışlı olabildiğinizi göstermeniz gereken bir gün. Düşünce ve duygularınızı paylaşmalı ve ne tür değişiklikler yapılması...Aslan Burcu Günlük Yorumu

Başak Burcu
(24 AĞUSTOS - 23 EYLÜL)

Size kişisel anlamda getirisi olmayacak plan ya da projelere dahil olmadan önce görev ve sorumluluklarınızı tamamlamanız gerekli. Size her zaman olumlu tavsiyeleri olmuş...Başak Burcu Günlük Yorumu

Terazi Burcu
(24 EYLÜL - 23 EKİM)

İnandığınız şeyler için savaşmalı sizden faydalanılmasına veya geri planda bırakılmaya izin vermemelisiniz. Sizi dışlamaya çalışan kişilerle başa çıkabilecek...Terazi Burcu Günlük Yorumu

Akrep Burcu
(24 EKİM - 22 KASIM)

İlerledikçe daha fazla şey öğrenebilirsiniz. Yeni seçeneklerin farkına vararak bazı alanlarda öne geçebilir, yeni başlangıçlar...Akrep Burcu Günlük Yorumu

Yay Burcu
(23 KASIM - 21 ARALIK)

Belirsizlikler ve karışıklıklar size bazı bedeller ödetebilir. Duyduğunuz her şeye inanmamalı ve her konunun güvence altında olduğunu zannetmemelisiniz. Beklenmedik...Yay Burcu Günlük Yorumu

Oğlak Burcu
(22 ARALIK - 20 OCAK)

Dinlemeli, ama başkaları bazı adımlar atıyor diye ani hamleler yapmaktan kaçınmalısınız. İstediğinizi almak için, pazarlıklar esnasında veya bazı yatırımlar...Oğlak Burcu Günlük Yorumu

Kova Burcu
(21 OCAK - 18 ŞUBAT)

İşlerin nasıl devam edeceği konusunda aklınızı kullanmalısınız. Hiçbir şeyi şansa bırakmayın. İlerlemek için en verimli yolu bulmalı, iş hayatınızı ya da maddi...Kova Burcu Günlük Yorumu

Balık Burcu
(19 ŞUBAT - 20 MART)

Sizin için en iyi şeyi düşünmeli ve diğerlerinin neler yaptığıyla ilgilenerek kendinizi endişelendirmemelisiniz. Hedeflerinize ulaştıktan sonra sevdiğiniz...Balık Burcu Günlük Yorumu