Beyninizi güçlendirebilirsiniz

İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Elmacıoğlu: "Protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programı beynin performansını artırırken, dikkat eksikliği ve unutkanlığın önüne geçilmesini mümkün kılıyor."

13 Şubat 2016 - 15:47:00

İstanbul Bilim Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Funda Elmacıoğlu, protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programının beynin performansını artırırken, dikkat eksikliği ve unutkanlığın önüne geçilmesini mümkün kıldığını belirtti.

DİKKAT EKSİKLİĞİ VE UNUTKANLIĞIN ÖNÜNE GEÇİLİR

Beyninizi güçlendirebilirsiniz

Elmacıoğlu, sağlıklı ve uzun yaşamda dengeli ve doğru beslenmenin önem taşıdığını vurguladı. Beslenmenin insan yaşamındaki öneminin her geçen gün arttığını dile getiren Elmacıoğlu, insan beyninin sürekli aktif, dikkat ve konsantrasyon açısından üstün olmasının yenilen besinlerle bağlantısı bulunduğunu aktararak, "Protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programı beynin performansını artırırken, aynı zamanda dikkat eksikliği ve unutkanlığın önüne geçilmesini mümkün kılıyor ancak insanlarımızın hangi mevsimde hangi besinleri hangi oranda yemeleri gerektiğini bilmeleri gerekiyor" dedi.

GENÇ YAŞLARDA BAŞLAYAN UNUTKANLIK BESLENMEYLE GİDERİLEBİLİR

Beyninizi güçlendirebilirsiniz

 Beslenmede sebze ve meyvelerin büyük yer teşkil ettiğine işaret eden Elmacıoğlu, sofralarda yeşil yapraklı sebzeler ve tahılların mutlaka bulundurulması gerektiğini söyledi. Genç yaşlarda başlayan unutkanlık ve dikkat eksikliğinin doğru beslenme ile giderilebileceğini ifade eden Elmacıoğlu, şunları ifade etti:

Beyninizi güçlendirebilirsiniz

"Balık, et, yeşil yapraklı sebzeler, lahanagiller ve tahıl içerikli beslenme şekli ile günümüzde yaygınlaşan unutkanlığın önüne geçmek mümkün. Genç yaşlarda başlayan, pek önemsenmeyen hafif unutkanlık ve dikkat eksikliği, ileride karşımıza hafıza kaybı hastalığı olarak bilinen alzhaymır olarak çıkabilir. Bu nedenle protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerden oluşan beslenme programı hayatımızın her döneminde olmalıdır."

"DOĞRU BESLENME İLE UNUTKANLIK VE DİKKATSİZLİK ORTADAN KALDIRILABİLİYOR"

Prof. Dr. Elmacıoğlu, enerji ve besin ihtiyacının besin değerleri yüksek, yani vücuda yararlı yiyeceklerle karşılanmasının önemine değinerek, şunlara değindi:

"İnsan gelişiminde enerji için gerekli kalori, şekerli ve yağlı yiyecekler yerine çeşitli besin grupları ile sağlanmalıdır. Esmer ekmek, bulgur, makarna, pirinç, yulaf ezmesi gibi işlenmemiş tahıllı gıdaların tüketimi önemlidir. Günlük en az 5 porsiyon olacak şekilde bol sebze ve meyve ile süt, yoğurt, pastörize peynir, kefir ile süt, balık, tavuk, kırmızı et, yumurta, kuru baklagiller gibi proteinler tüketilmelidir. Ayrıca günlük 6 ila 8 bardak su içilmesi son derece önemlidir. Az yağlı yiyeceklerin tercih edilmesi, şekerden zengin içecek ve yiyeceklerin tüketimine sınırlandırılma getirilmesi de önem taşımaktadır. Bu tarz beslenme ile unutkanlık ve dikkatsizlik ortadan kaldırılabiliyor. Beynin performansı da daha aktif olabiliyor."
Elmacıoğlu, sağlıklı beslenmenin yanında egzersiz yapmanın da sağlıklı yaşam için önem taşıdığını sözlerine ekledi.

 

Yayınlanma Tarihi : 13 Şubat 2016 - 13:24:00
Koç Burcu
(21 MART - 20 NİSAN)

Bazı tartışmalar ya da hareketlerinizi eleştiren kişiler söz konusu olabilir. Ancak, romantik jestler veya sürprizlerin de söz konusu olabileceği bir hafta...Koç Burcu Günlük Yorumu

Boğa Burcu
(21 NİSAN - 20 MAYIS)

Konuşmalarınız ve konuşma tarzınızla insanları etkileyebileceğiniz ve verimli diyaloglar içine girebileceğiniz bir hafta sonundasınız. Fikirlerinizi sizden farklı fikirlere...Boğa Burcu Günlük Yorumu

İkizler Burcu
(21 MAYIS - 20 HAZİRAN)

Bugünlerde, kendinizi en iyi şekilde ifade edebilir, dikkatleri üzerinize çekebilirsiniz. Ancak bazı konularda gerçeklere bağlı kalmadan belli...İkizler Burcu Günlük Yorumu

Aslan Burcu
(23 TEMMUZ - 23 AĞUSTOS)

Sizden bazı bilgi ya da haberleri gizleyen kişiler olabilir. Kulaktan dolma bilgilerle hareket etmemenizde ve düşüncelerinizi paylaşmamanızda fayda var. Aşk hayatınıza...Aslan Burcu Günlük Yorumu

Başak Burcu
(24 AĞUSTOS - 23 EYLÜL)

Sizden fayda sağlamaya çalışan kişiler olabilir. Doğru hesaplar yapmalısınız. Bazı önerilerde bulunabilirsiniz, ama başkalarının hatalarını kapatmak ya da...Başak Burcu Günlük Yorumu

Terazi Burcu
(24 EYLÜL - 23 EKİM)

Eviniz veya ailenizle bağlantılı tartışmalar ve tartışmalarla bağlantılı istenmeyen değişiklikler söz konusu olabilir. Eski tanıdıklar hafızanızı tazelemenize neden olabilir....Terazi Burcu Günlük Yorumu

Oğlak Burcu
(22 ARALIK - 20 OCAK)

Bu hafta sonu, biraz şanslı hissedebileceğiniz tarihlerden ufak riskler alabilirsiniz, büyük değil! Duygularınızı ve düşüncelerinizi açıkça...Oğlak Burcu Günlük Yorumu

Kova Burcu
(21 OCAK - 18 ŞUBAT)

Bu hafta sonu, ruhen ve fiziken sağlığınızı ihmal etmemeli ve bu alanda yeniliklere önem vermelisiniz. Biraz ortam değişikliği, grup aktiviteleri veya sizinle aynı...Kova Burcu Günlük Yorumu

Balık Burcu
(21 OCAK - 18 ŞUBAT)

Bu hafta sonu, ruhen ve fiziken sağlığınızı ihmal etmemeli ve bu alanda yeniliklere önem vermelisiniz. Biraz ortam değişikliği, grup aktiviteleri veya sizinle aynı...Kova Burcu Günlük Yorumu