Beymen’in, Kahire’deki satışları tüm hızıyla devam ediyor

Güncelleme Tarihi:

Beymen’in, Kahire’deki satışları tüm hızıyla devam ediyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 14, 2013 01:38

Son yıllarda dünyada yaşanan her türlü olumsuzluğa rağmen, lüks tüketim hemen her coğrafyada büyümesini sürdürüyor. Bain & Company tarafından yapılan “Lüks Ürünler Dünya Pazarı Bahar 2013” araştırması, 2012’de lüks pazarının global olarak yüzde 10 artıp 200 milyar dolara ulaştığını ortaya koydu.

Haberin Devamı

Ekonomik krizler, doğal afetler ve hatta savaşlar lüks tüketimi durduramıyor. Mursi Hükümetini deviren askeri darbeye rağmen, Mısır’da lüks tüketimin devam ettiği ortaya çıktı.

Beymen’in, Kahire’deki satışları tüm hızıyla devam ediyor

EV VE OFİSE SİPARİŞ

2005 yılından bu yana Kahire’de mağazası bulunan Beymen’in son gelişmelerden nasıl etkilendiğini merak edince karşımıza ilginç bir tablo çıktı. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı darbenin olduğu ilk günlerde Kahire’de insanların büyük kısmının meydanlara aktığını ve şehirde yaşamın durduğunu söyledi. Çapçı “İlk günler biz de güvenlik gerekçesiyle mağazayı kapalı tuttuk. Asayiş nedeniyle birkaç gün işler durdu. Fakat kısa süre sonra normalleşmeye başladı” dedi.

AYAKKABI DARBE DİNLEMİYOR

Çapçı sözlerini şöyle sürdürdü: “Asayiş problemi olan günlerde, mağaza açık olduğu halde dışarı çıkmaktan çekinen bir grup yine de alışverişe devam etti. Alışveriş yapabilmek için ofisilerinde veya evlerinde hizmet almak istediler. Biz de bu hizmeti verdik. Bu bölge insanı, zorlukların üstesinden gelmeye alışkın.” Elif Çapçı, lüks tüketimde şu anda ayakkabı ve çantanın başı çektiğini belirterek, “Ofis veya evine hizmet isteyenler de çoğunlukla ayakkabı ve çanta aldı. Yerimiz olayların merkezi Tahrir Meydanı’na çok yakın. Şu sıralar satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15-20 geride ama hızla normalleşme yaşanıyor” dedi.

Haberin Devamı

Bahar darbeden çok etkiledi

BEYMEN, ilk yurtdışı mağazasını 2005 yılında Mısır’ın başkenti Kahire’de açmıştı. Açıldığı günden bu yana ekonomik krizler, siyasi çekişmelere maruz kalan mağaza ayakta kalmayı başardı. Cem Boyner, 2008 global ekonomik krizini Beymen Kahire’nin hiç hissetmediğini açıklamıştı. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, “Bu mağazamız 8 yıldır zor bir bölgede zor bir dönemde oldukça başarılı devam ediyor. 2008 krizini neredeyse hiç hissetmedi. Ancak Şubat 2011’de başlayan Arap Baharı bizi de etkilemişti. Fakat yakın zamanda yaşanan darbenin etkisi çok daha kısa sürdü” diye konuştu.

Türkiye karşıtlığına maruz kalmadık

Haberin Devamı

MISIR’daki gelişmelerde Türkiye’nin tek taraflı durduğunu düşünen bazı kesimlerin Türk markalarına ve ülkedeki yatırımlarına tepki gösterdiği söylentilerini sorduğumuz Elif Çapçı “Biz hiç böyle bir şey hissetmedik. Arap Baharı yaşanırken biz Türk bir marka olduğumuz için özellikle koruyan vatantaşlar ve çalışanlarımız olmuştu. Bu darbenin ardından ise herhangi bir karşıtlığa maruz kalmadık” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!