Ege Haberleri

    Beta yeniden yapılanıyor

    Tufan HAMARAT / İZMİR
    02.12.2014 - 01:17 | Son Güncelleme:

    TÜRKİYE'de tüm ayakkabı üretim tekniklerinin bir arada kullanıldığı tek ayakkabı fabrikasına sahip olduğu belirtilen ve İzmir'de doğan BETA, ülkenin ayakkabı markası olma yolunda adımlar atıyor. İzmir'de üç mağazası bulunan ve bunu kısa süre içinde 6'ya çıkartmayı hedefleyen firmanın Genel Müdürü Barbaros Akyıldız, "İzmir'de toplamda 10 mağaya ulaşmayı amaçlıyoruz" dedi.

    Türkiye ayakkabı sektörünün önde gelen markaları arasında yer alan ve hem üretim hem de perakende alanında gerçekleştirdiği atılımlarla dikkat çeken BETA, 2014-2015 yılında atağa kalktı. Ülke genelinde 35 mağazasında sunduğu özgün tasarımlara sahip geniş renk seçenekli ayakkabı, bot ve sandalet modelleriyle farkını ortaya koyan firmanın Genel Müdürü Barbaros Akyıldız ile firma yetkilileri bugün Alsancak'taki Kordon Hotel'de basın toplantısı düzenledi. Türk ayakkabı sektörünün önde gelen üreticileri arasında yer alan firmanın yeniden yapılanma sürecine girdiğini ve 2014 boyunca bir yandan perakende yapılandırmasını büyütürken, üretim alanında da yeni yatırımlar ve anlaşmalarla atılım yaptığını belirten Genel Müdür Akyıldız, 2014 yılı için belirlenen 50 milyon TL ciro hedefine ulaşmayı amaçladıklarını kaydetti.

    CİRONUN YÜZDE 15'İ E-TİCARET ÜZERİNDEN
    BETA için mağazalaşma stratejisinin yanı sıra üretim stratejilerinin de büyük önem taşıdığını aktaran Akyıldız, "Bir markanın farklılaşabilmesi, kendi üretimini gerçekleştirebilmesi ve tasarıma odaklanmasına bağlı. BETA koleksiyonunun yüzde 30-40'lık diliminin İkitelli'deki fabrikamızdan çıkıyor olması, koleksiyonumuzu diğer markaların koleksiyonlarından çok daha farklı bir konuma getiriyor. İkitelli'deki fabrikamızın yıllık ayakkabı üretim kapasitesi ise yaklaşık 200 bin çift. 2014 boyunca hem perakende kanalındaki stratejilerimize hem de üretime yönelik projelerimize odaklandık. Biz perakende ve üretim kavramlarını iki farklı tüzel kişilik olarak tutuyoruz. İkisi de bizim için ayrı birer kar merkezi. Bu karlılığı sürdürülebilir kılacak projeler geliştiriyoruz. 2004 yılında faaliyete geçen BETAshoes.com adlı e-ticaret sitemiz, ayakkabı sektöründeki ilk online yapılanma olarak öne çıkıyor. Şu anda ciromuzun yüzde 15'ini bu kanaldan gerçekleştirdiğimiz satışlar oluşturuyor" diye konuştu.

    İZMİR'DE HEDEF 10 MAĞAZA
    Akyıldız, ülke genelinde 35 mağazaları bulunduğunu, 2015 yılının ilk 6 ayında bu sayıyı 40'a, 3 yıl içinde de 60'a çıkartmayı hedeflediklerini anlattı. İzmir'de bulunan 3 mağazaya ek olarak kısa süre içinde 3 mağazayı daha açacaklarını dile getiren Akyıldız, toplamda ise 10'a yükseltmek istediklerini sözlerine ekledi.

    URLA'YA ORMAN
    Marka bilinirliğine büyük önem verdiklerini ve farklı dönemlerde yapılan araştırmalardan önemli bulgulara ulaştıklarını aktaran Barbaros Akyıldız, "Türk tüketicilere akıllarına gelen ilk 5 ayakkabı markası sorulduğunda, BETA'nın daima ilk 5'te olduğu dikkat çekiyor. Ayrıca perakende günlerine 'garaj günleri' kavramını soktuk. Öğretmenler Günü gibi farklı mesleklerin günlerini ilk kutlayan şirketiz. Geçen haftaki Öğretmenler Günü'ne özel düzenlenen kampanya kapsamında firmamız tarihinin rekorunu kırıp toplam 35 mağazada 1 milyon TL ciro elde etti. Son bir yıldır BETA mağazalarından alışveriş yapmayıp kaybedilen statüsüne geçen 'Küskün müşterilerin' geri kazanılması amacı ile herkesin zihninde yer eden Sindirella masalından yola çıkıldı. 'Bizce her kadın bir prensestir' mesajı verilerek müşterilerin BETA markası tarafından önemsendiği ve değerli bulunduğunu hissettirecek bir kampanya tasarlandı. Sindirella konsepti kapsamında, özel tasarlanan kutuların içerisine, kişilerin ayakkabı numarasında ve beğenebilecekleri, daha önce tercih ettikleri modelde ayakkabıların sadece bir teki konuldu. Bu özel kutu, 'Bizce her kadın bir prensestir' mesajı ile hedef kitleye doğrudan postalandı. Kutunun içinden çıkan mektupta müşterilere ayakkabılarının diğer tekini BETA Mağazası'nda unuttukları ve kendilerine en yakın mağazaya uğrayıp ücretsiz olarak alabilecekleri söylendi. Gönderim yapılan kişilerin hepsi mağazaya geri geldi. Hiçbir müşteri kendilerine gönderilen ayakkabılar için bir değişim talebinde bulunmadı. Müşteriler 100'ün üzerinde farklı ürünle, kampanya için harcanan tutarın yüzde 585'i oranında alışveriş yaptı. Sosyal sorumluluk çerçevesinde, TEMA Vakfı ile İzmir'in Urla İlçesi'nde 5 bin ağaçlık BETA Hatıra Ormanı projesi hayata geçirildi, 'Şimdiki Çocuklar da Okusun' adı verilen eğitim projesiyle de 3 binden fazla kitap toplandı, bu kitaplarla da ikisi Bursa ve biri de Ankara'da olmak üzere üç ilkokulun kütüphanesine destekte bulunuldu" dedi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı