Best Buy, ‘Avrupa için doğru yer’ gördü Türkiye’ye İzmir’den girdi

Mehtap ÖZCAN
19.12.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Amerikalı tüketici elektroniği perakende zinciri Best Buy, ABD, Kanada, Çin ve Meksika’dan sonra Avrupa’daki ilk mağazasını Türkiye’de, İzmir’de açtı.

Bu açılışla Türkiye, dünyanın üç büyük tüketici elektroniği perakende markası olan Media Markt, Best Buy ve Electro World’ün aynı anda yer aldığı tek ülke oldu. Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, rakiplerinden farklı bir satış stratejisi belirleyeceklerini belirterek, “Türkiye’ye bizden önce gelen uluslararası perakende zincirleri sadece fiyat ekseninde dönen bir rekabet ortamı yarattı. Biz rekabetin yönünü ürün satın alırken doğru karar verme, satış sonrası hizmet, müşterinin elektronikte ufkunun açılmasına çevireceğiz” dedi.
İkinci mağaza Ankara’ya
İzmir’de referans noktası olmayı amaçladıklarını belirten Kopmaz, şöyle konuştu: “Türkiye’nin genç ve dinamik nüfusuna, coğrafyasına güveniyoruz. Avrupa’ya açılmak için doğru bir lokasyonda olduğumuza inanıyoruz. Best Buy Türkiye’den sonra 2010 Eylül ayında İngiltere’de de ilk mağzasını açacak. 2010’un ilk yarısında ikinci mağazayı Ankara’da açacağız. Mağaza açma konusunda ilk birkaç yıl acelemiz yok. Türkiye’de olmayan iki yeni ürünle geldik. Bunlar, TV’deki dizi film ve maçları cep telefonu ve notebook üzerinden uzaktan da seyredebilmeyi sağlayan Slingbox ile oyun konsollarının Rolls Royce olarak bilinen Alienware. Bu ürünler bir yıl süreyle sadece Best Buy’da olacak.”
İstanbul’da uygun yer yok
İzmir’deki mağazayla 200 kişiye istihdam sağladıklarını ifade eden Ruşen Kopmaz, şunları dile getirdi: “İlk etapta İstanbul’u tercih etmememizin nedeni uygun lokasyon bulamamak. Türkiye’de mağaza açma planı ortaya çıkınca haritayı alıp bölgede ne kadar potansiyel olduğunu araştırdık. Hangi fırsat önce geldiyse oradan başladık. İzmir genç nüfusun olduğu ve ortalama gelir düzeyinin Türkiye’nin üstünde bulunduğu bir il. Bu şehri görmezden gelemezdik. 20 bine yakın iş başvurusu aldık. 2 bine yakın kişiyle birebir görüştük. Araştırmalar çerçevesinde karşımıza çıkacak fırsatlara göre mağaza açacağız.”

Rakiplerden daha pahalı olmayacağız

RUŞEN Kopmaz, düşük fiyatı ana politika görmediklerini ancak rakiplerinden de daha pahalı olmayacaklarını vurgulayarak, şunları söyledi: “Düzenli araştırmalarla fiyat eşitlemesi yapacağız. Araştırmalarımızda en büyük eksikliğin tüketicilerin mağaza içinde yeterli bilgi alamaması olduğunu gördük.”

155 bin çalışanı var, 45 milyar dolar ciro yapıyor

KIRK üç yıllık geçmişi, 9 farklı markasıyla 13 ülkede 155 bin çalışanı ile hizmet vererek 45 milyar dolarlık ciro elde eden Best Buy ‘ın dünya çapında 4 bin mağazası bulunuyor. ABD’li teknoloji perakende zinciri Avrupa’ya Eylül 2010’da İngiltere’den girecek.

Türkiye’yi anlayıp her yere  yöneleceğiz

RUŞEN Kopmaz, 2010’un sonuna doğru internetten de satış yapacaklarını anlatarak, şu bilgileri verdi: “Biz Türkiye’ye iki yıl önce gelmemize karşın mağazamızı yeni açtık. Buraya ABD’deki şablonumuzu aynen getirseydik, mağazanın açılışı çok önce gerçekleşirdi. Ancak ilk hedefimiz yerel ihtiyaçlara cevap vermek. Türkiye’yi öğrenmeye çalışıyoruz. Türk müşterisinin güvenini kazanıp uygun bir model olduktan sonra hızlı mağaza açarak Türkiye’nin her yerinde olacağız.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı