BeÅŸiktaÅŸlılara 100. yıl ÅŸerefine özel koleksiyon

Güncelleme Tarihi:

Beşiktaşlılara 100. yıl şerefine özel koleksiyon
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 08, 2003 00:00

BeÅŸiktaÅŸ Spor Kulübü, kuruluÅŸunun 100. yılını iki ayrı koleksiyon ile kutluyor: Cacharel koleksiyonu ve 100. Yıl logolu koleksiyon. Cacharel, VIP (Çok önemli ÅŸahıs) olarak tanımlanan taraftarı hedefliyor. 100. Yıl koleksiyonu ise tüm taraftarları kucaklıyor. Her iki koleksiyon da sadece Ä°stanbul Ä°nönü Stadı'nın giriÅŸinde bulunan BeÅŸiktaÅŸ Store'da satılıyor. 1902 sonbaharında, BeÅŸiktaÅŸ Serencebey Mahallesi'nde, o zamanın Medine Muhafızı olan Osman PaÅŸa'nın konağının bahçesinde, baÅŸta Osman PaÅŸa'nın oÄŸulları Mehmet Åžamil ve Hüseyin Bereket ile Ahmet Fetgeri, M. Ali Fetgeri, Nazımnazif Cemil Feti ve Åževket Beyler olmak üzere toplam 22 kiÅŸilik bir grup, haftanın bazı günlerinde toplanıp jimnastik hareketleri yapmaktaydılar. O sıralarda siyasi hareketler dolayısıyla her türlü toplanmadan ürkerek hafiyeler dolaÅŸtıran 2. Abdülhamit'in adamları Serencebey'deki bu toplanmaları haber alınca, spor yapan gençler bir baskınla karakola götürüldü. Ancak saraya yakın olmaları nedeniyle, o dönemde kötü gözle bakılan futbol oynamadıkları ve sadece beden hareketleri yaptıklarının belirlenmesiyle serbest bırakıldılar. Hatta saraydan destek almaya da baÅŸladılar. Sonunda 1903 Mart'ında Bereket Jimnastik Kulübü kuruldu. SINIRLI SAYIDA ÃœRETÄ°LDÄ°BeÅŸiktaÅŸ kulübünün doÄŸuÅŸ hikayesi kısaca böyle. BeÅŸiktaÅŸ Spor Kulübü bu yıl 100. yaşını kutluyor. Takım sezona, futbol ligindeki namaÄŸlup liderliÄŸiyle iyi bir baÅŸlangıç yaptı. 100. Yıl kutlamaları yıl boyunca sürecek. 100. yıl ÅŸerefine yapılan iÅŸlerden biri, taraftar için hazırlanan özel koleksiyonlar.Ãœnlü Fransız giyim markası Cacharel'in Türkiye temsilcileri, BeÅŸiktaÅŸ'a kış sezonu için mont, gömlek ve kazaktan oluÅŸan bir koleksiyon tasarladı. Toplam 20 parçadan oluÅŸan koleksiyonda montlar 100. yıl logolu. Kazaklar yüzde yüz yün, montlar kaÅŸe, gömlekler likralı. Sadece erkeklere yönelik hazırlanan tasarımlar small, medium, large ve x-large beden. Sınırlı sayıda üretilen koleksiyonda, her parçadan sadece 200 adet yapılmış. Renkler siyah ve kırmızı ağırlıklı. Tüm taraftarlar için hazırlanan üniseks 100. Yıl koleksiyonunda ise yaklaşık 40 farklı ürün var. 3 çeÅŸit sweat shirt, iki tip eÅŸofman altı, üç tip mont, 12 çeÅŸit tişört, iki çeÅŸit ÅŸort, iki çeÅŸit bayrak, kaÅŸkol, ÅŸapka, anahtarlık ve rozetten oluÅŸuyor. Hepsi BeÅŸiktaÅŸ'ın kendi üretimi, çocuk ürünleri yok. Herkes satın alabilsin diye kár gözetilmemiÅŸ. Ä°nönü Stadı'nın altında bulunan BeÅŸiktaÅŸ Store'da bulunabilen ürünler Kasım ayında piyasaya çıktı. Worldcard, Axess ve Bonus Card'a 3 taksit yapılıyor. Özel 100. yıl logosu, takımın yönetim kurulu üyelerinden Cem Bilge tarafından tasarlanmış. BeÅŸiktaÅŸ diye bağırmayan ama BeÅŸiktaÅŸlı olan bir koleksiyonBJK Ãœrün Sorumlusu Hüseyin Bican (ortada) Cacharel koleksiyonunun VIP olarak adlandırılan taraftarlar için hazırlandığını söylüyor: ‘‘Daha çok A sınıfı taraftar kitlesine satabileceÄŸimiz bir ürün olsun istedik. Kalitesi ve fiyatıyla o kitleye hitap ediyor Cacharel koleksiyonu. Özel davetlerde çok rahatlıkla giyilebilecek, BeÅŸiktaÅŸ diye bağırmayan ama BeÅŸiktaÅŸ'a ait olan bir koleksiyon.’’ GeçtiÄŸimiz eylül ayında göreve gelen Hüseyin Bican, o tarihte 70 olan ürün çeÅŸidini, bugün 270'e çıkarmış. ‘‘Çocuklar Duymasın adlı dizinin satışlarda büyük payı oluyor. Takım tutmayan veya baÅŸka takımı tutan çocuklar BeÅŸiktaÅŸ taraftarı oluyorlar.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!