Belediye İstanbul'da 36 raylı sistem planlıyor

Hürriyet Haber
17 Temmuz 2001 - 00:00Son Güncelleme : 17 Temmuz 2001 - 00:01

2023 yılına kadar hayata geçirilmesi planlanan projenin maliyeti 12 milyar dolar. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Rafet Bozdoğan, kentte 2023 yılına kadar, maliyeti 12 milyar dolar olan toplam 36 raylı sistem hattı planlandığını belirterek, ''Bu kadar parayı ulaşım sistemine harcarsak, İstanbul'un da artık Paris-Londra gibi raylı sistem hattı olacak'' dedi.Bozdoğan, önümüzdeki 23 yıl içinde İstanbul'a toplam 36 raylı sistem hattı planladıklarını, bunların bir kısmının inşaat halinde olduğunu, bir kısmının projelerinin tamamlandığını, bir kısmının proje, bir kısmının ise etüt aşamasında olduğunu söyledi.Büyükşehir Belediyesi'nin halen Taksim-4. Levent, Aksaray-Otogar-Yenibosna, Sirkeci-Zeytinburnu olmak üzere 3 raylı sistem hattı bulunduğunu ve bunların toplu ulaşım içindeki payının yüzde 6 olduğunu ifade eden Bozdoğan, 4 hattın da inşaatının devam ettiğini kaydetti.Taksim-Yenikapı, Aksaray-Yenikapı, Yenibosna-Havaalanı, Otogar-Mahmutbey raylı sistem inşaatlarını önümüzdeki 2 ile 5 yıl arasında bitirmeyi hedeflediklerini dile getiren Bozdoğan, ''Bunlar bitince raylı sistemin payını yüzde 15-17'lere çekmiş olacağız'' dedi.Bozdoğan, 2-5 yıl içinde yine bitirmeyi hedefledikleri 4 projeleri daha bulunduğunu belirterek, şu bilgileri verdi: Sultançiftliği-Vezneciler arasındaki 6 kilometrelik hattı sur içi ve sur dışı olarak ikiye böldük. Vezneciler'den surlara kadar olan bölümün inşaatına yakında başlayacağız. Sur içinin yapımına ise Anıtlar Kurulu'ndan onay alındıktan sonra başlanacak. Zeytinburnu'na kadar giden cadde tramvayı, buradan ikiye ayrılarak birisi Güngören-Bağcılar ve Mahmutbey, diğeri de Bakırköy istikametine giderek sahile bağlanacak. Sirkeci-Kabataş, Kabataş-Taksim projeleri. Harem-Kartal arası cadde tramvayı.ORTA VADELİ 4 PROJERafet Bozdoğan, bunların yanında 4 tane de orta vadeli yedek projeleri bulunduğunu belirterek, 4. Levent-Ayazağa metro projesi, Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu projesi, Kadıköy-Bostancı-Maltepe cadde tramvayı ve İkitelli Başakkonutları-Olimpiyat Köyü projelerini de 6-8 yıl arasında bitirmeyi planladıklarını kaydetti.Yenikapı-Bağcılar metro hattı ile Haliç'in çevresine yapılacak raylı sistemin proje aşamasında olduğunu belirten Bozdoğan, Dudullu-Bostancı, Kartal-Pendik-Tuzla-Kurtköy, Dudullu-Kurtköy, Otogar-Şişli-Beşiktaş hatlarının da etüt aşamasında yer alan projelerden bir kaçı olduğunu söyledi.''ULAŞIM YÜZDE 40 RAHATLAMIŞ OLACAK''New York'ta toplu ulaşımda raylı sistemin payının yüzde 45, Paris'te ise yüzde 35 olduğunu vurgulayan Bozdoğan, şunları kaydetti:''2023 yılına kadar planladığımız raylı sistem projelerinin maliyeti 12 milyar dolar. Bu kadar parayı ulaşım sistemine harcarsak, İstanbul'un da artık Paris-Londra gibi raylı sistem hattı olacak. Bizim önümüzdeki 2-5 yıl içinde bitirmeyi hedeflediğimiz projeler 3 milyar dolar. Bu para sağlanır, yetki ve zamanıyla önümüzdeki engeller kalkarsa 5 yıl içinde raylı sistem taşımacılığı yüzde 25'in üzerine çıkacak ve İstanbul'daki ulaşım sistemi problemini de sadece raylı sistemden dolayı yüzde 40 oranında rahatlatmış olacağız.''Bozdoğan, raylı sistemin yanında yeni kavşak ve yol yapımları, ıslah edilecek yollar, koridor düzenlemeleri ve otopark sistemleriyle İstanbul'un ulaşım probleminin yüzde 60'ını çözümlemeyi hedeflediklerini kaydetti. 
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı