Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Behçet tedavisi yan etki yaptı

BEN 35 yaşındayım. 4 yıl önce bende Behçet hastalığı teşhis ettiler. O zamandan beri sürekli kortizon kullanıyorum. Bu ilaç bende yan etkiler yaratıyor. Ülser, mide kanaması, osteoporoz dışında bir gözüm de kör oldu. Bana Behçet hastalığı üzerine bilgi verir misiniz? Türkiye'de tedavisi var mı?

M.KAYACAN/HOLLANDA

BEHÇET
hastalığı bu köşede en sık ele alınan hastalıklardan biri. Kısa bir süre önce de incelendiği için, bu yazıları okuduğunuzu düşünerek çok ayrıntılı ele almak istemiyorum. Ancak birçok organı tutan bir sağlık sorunu olduğunu hatırlatmak istiyorum. Göz de bu hastalığın etkilediği organlardan en önde gelenleri arasında yer alıyor. Sizin gözünüzü kaybetmeniz kortizonun yan etkisine bağlı değil, hastalığın, kortizon tedavisine rağmen kontrol altına alınamayıp gözünüze zarar vermesine bağlıdır.

Hastalığın tedavisinde kortizon da kullanılmasına rağmen, bunun tek ilaç olmadığını da bilmelisiniz. 4 yıldır aynı ilacın aynı dozda kullanılması, tedaviyi uygulayan hekimlerin bu konuda ayrıntılı bilgisi olmadığı izlenimini uyandırıyor. Öte yandan sürekli kortizon kullanılmasına rağmen, yan etkiler açısından gerekli önlemlerin alınmadığı da görülüyor.

Bu hastalık konusunda Türkiye'de yoğun çalışmalar yapılıyor. Eğer bir fırsat yaratır da Türkiye'ye gelebilirseniz, tıp fakültelerinden birinin Behçet hastalığı bölümüne başvurduğunuz takdirde bu hastalık konusundaki en yeni bilgilerle en yeni tedavi olanaklarına kavuşabilirsiniz.
X