‘Beğeni şampiyonu’ şirketlere ödül

Hürriyet Haber
08 Kasım 2001 - 00:00Son Güncelleme : 08 Kasım 2001 - 00:01

Capital Dergisi ve Accenture işbirliği ile belirlenen ‘‘Türkiye'nin En Beğenilen Şirketleri’’ ödüllerini aldı. Arçelik, Koç Holding ve Vestel'in ilk üç sırayı aldığı araştırmanın sonuçları, rakip şirketlerdeki profesyonel yöneticilerinin puanlamaları ile ortaya çıktı.DBR (Doğan Burda Rizzoli) bünyesinde yayınlanan aylık ekonomi dergisi Capital'in düzenlediği ‘‘Türkiye'nin En Beğenilen Şirketleri’’ araştırmasında dereceye girenler düzenlenen törenle ödüllerini aldılar. Bu yıl ikincisi düzenlenen araştırmada, her sektörün en beğenilen şirketleri belirlenirken, ilk üç sırayı Arçelik, Koç Holding ve Vestel şirketleri paylaştı.Hürriyet Medya Towers'da düzenlenen törene, Türk iş dünyasının önde gelen işadamı ve yöneticileri büyük ilgi gösterdi. Doğan Medya Grubu Başkan Yardımcısı Ertuğrul Özkök, ‘‘İçinde bulunduğumuz ortamda ne yazık ki, beğenilen bilançolar değil, beğenilen şirketler öne çıkıyor. Umarım gelecek yıl beğenilen bilançolar da kendini gösterir’’ diye konuştu. Capital Dergisi Yayın Yönetmeni M. Rauf Ateş ise, ikincisini yaptıkları bu çalışmanın, dünyada önem verilen bir gösterge olduğuna dikkat çekti ve devam edeceklerini söyledi.Arçelik'in ödülünü Genel Müdürü Nedim Esgin, Doğan Medya Grubu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ'dan alırken, ikincilik ödülünü ise Accenture'un Türkiye Başkanı Ricardo Gandus tarafından Koç Holding CEO'su Temel Atay'a verildi. Üçüncülük ödülünü ise Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül'e Accenture'un ortaklarından Ahmet Yalçın verdi.‘‘En Beğenilen Şirketler Araştırması’’nın hedefi, iş dünyasındaki profesyonel yöneticilerin gözünde rakiplerinin imajlarını ölçümlemek. Çalışma bir anlamda iş dünyasının kendi kendini değerlendirmesi, kendine bakışı olarak da nitelendiriliyor. Bu araştırmanın benzerleri Fortune tarafından ‘‘Most Admired Companies’’, Wall Street Journal tarafından da ‘‘World's Most Respected Companies’’ (Dünyanın En Saygın Şirketleri) olarak gerçekleştiriliyor. Şirketler, bu araştırmadan çıkan sonuçları, bilançolarının yanı sıra, önemli bir gösterge olarak değerlendiriyor. faaliyet raporlarının yanı sıra, internet sitelerinde de kullanıyor.Bu ihtiyaçtan yola çıkarak Capital'in hazırladığı araştırmanın temel felsefesi, ‘‘Bir şirketi kendisinden sonra en iyi, en yakından rakipleri tanıyabilir’’ önermesine dayanıyor. Bu nedenle, bu özel çalışmaya, üst düzey yöneticilerin katılımının sağlanması hedeflendi ve gönderimler bu doğrultuda yapıldı. Araştırma kapsamında 2 bin 750 gönderi yapıldı ve 796 yönetici ile görüşüldü.Türkiye'deki şirketlerin, rakiplerini yönetim kalitesinden, yenilikçiliğe, stratejik pazarlama anlayışından müşteri memnuniyetine kadar uzanan 16 kriter için, 1 ile 10 arasında değişen bir ölçeğe göre ne ölçüde başarılı bulduklarını belirleyebilmek amaçlandı. Üst düzey yöneticiler, kendi sektörlerindeki diğer şirketler için yaptıkları bu değerlendirmeler, rakip şirket hakkındaki bilgi ve yargılarını yansıtıyor.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı