Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Bedeninizi anlayın (4)

Bedeninizle kuracağınız irtibat, kendinizi anlamanıza yardım edecek. Bunun için dikkatinizi bedeninize yöneltin. Tabii bunu nasıl yapacağınızı merak ediyor ve zaten dikkatim bedenimin üzerinde diye düşünüyorsunuz.

Fakat, daha önce belirttiğim gibi aslında dikkatimiz bedenimin dışında ve ancak bedenimizin bir sorunu olduğu zaman, canımız acıdığı zaman dikkat ediyoruz.

Halbuki bedenimizden hiçbir işaret almadığımız (Can yanması ve benzeri rahatsızlıklar) dikkat etmeyi öğrenmeliyiz. Bunun için kendinize biraz zaman ayırmanız gerekiyor. Mesela gün içinde veya akşam saatleri en rahat olduğunuz bir sırada dışarıdan sizi kimsenin rahatsız etmeyeceğine emin olduğunuz vakitlerde bu çalışmayı yapabilirsiniz.

Loş ışık ve rahat bir ortam içinde bulunmaya özen gösterin. Bedeninizin en rahat olacağı pozisyonda oturun veya yatın ve bedeninizi gevşetmek için gayret edin.

Bütün dikkatinizi bedeninize yöneltin. Gevşemeye başınızdan başlayın. Dikkatinizi başınıza, sonra yüzünüze yöneltin. Adelelerin gevşerken kendilerini bıraktıklarını duyumsayın. Bu sırada başka hiçbir şeyle ilgilenmeyin ve başka bir şey düşünmeyin. Sadece bedeninize konsantre olun ve hissetmeye çalışın. Sonra yavaş yavaş aşağı doğru inin ve boynunuzu sonra göğsünüzü, omuzlarınızı ve ellerinizi hissetmeye çalışın.

Bedeninizi gevşetmek, adeleleri serbest bırakmak pek kolay değildir. Şayet başlangıçta gevşeme işlemini başaramıyorsanız bütün vücudunuzu iyice kasın. Yani gevşemenin tersini yapın ve sımsıkı kollarınız, elleriniz, yüzünüz ve bacaklarınızı titreyinceye kadar iyice kasın ve sonra aniden gevşek bırakın. Bu işlem sırasında adalelerinizi hissetmek için bütün dikkatinizi bedeninize yöneltin. Ve anlamaya çalışın. Kasılırken ve gevşerken takip etmeye çalışın.

<ı>(Sürecek)
X

YAZARIN DİĞER YAZILARI