Bayram öncesi yeni bir tatil krizi

18 Eylül 2014 - 01:11Son Güncelleme : 18 Eylül 2014 - 00:52

Geçtiğimiz günlerde ortaya çıkan, fırsat tatili sitelerinden ‘Tatilmanya’ krizinin bir benzerinin daha yaşandığı iddia ediliyor. Çok sayıda kişi, site aracılığı ile aldıkları tatil paketleri nedeni ile dolandırıldıkları iddiasında. Site üzerinde satılan tatil paketi fiyatı ile otelin gerçek fiyatı arasında yüzde 100’lük bir fark bulunuyor. Ancak ilgili otele gidildiğinde herhangi bir rezervasyonun yapılmadığı ortaya çıkıyor. En yoğun sorun ise Kıbrıs tatillerinde yaşanıyor. Şirket yetkililerine ulaşılamıyor. Sitedeki adrese gidildiğinde anılan firmanın olmadığı kaydediliyor.

StarGate Turizm unvanı ile faaliyet gösteren seyahat acentesi aracılığı ile tatil paketi alan isimlerden biri Cihan Yeniceli. Kısa adı BİMER olan Başbakanlık İletişim Merkezi’ne de yaşadığı soruna ilişkin belgeleri paylaşan Yeniceli’ninBayram öncesi yeni bir tatil krizi yaşadığı sorun şöyle gelişti:

SAHTE REZERVASYON KODU
Yeniceli’nin babasının cep telefonuna Geziloji sitesinden gelen bir SMS mesajı sonrası firma ile bağlantıya geçildi. 4 kişilik Yeniceli ailesi 5 gün 4 gece Kıbrıs tatili için firmadan ilgili kişi ile konuştu. Anlaşmaya göre otele transfer bedeli dahil toplam 3 bin 600 TL bedel belirlendi. 25 Ağustos günü rezervasyon işlemi yapıldı. Ödeme, kredi kartı ile yapıldı. Bankadan, 3 bin 600 liralık çekimin yapıldığı bilgisi Yeniceli’ye ulaştı. İlk sorun, rezervasyon bilgilerinin acenteden Yeniceli’ye ulaşmaması sonrası yaşandı. Yeniceli tekrar site ile temasa geçti. Rezervasyon bilgisinin 36 saat içinde kendisine ulaşacağı aktarıldı. 1 Eylül günü rezervasyon bilgisi Yeniceli’ye gönderildi. Ancak Yeniceli’nin şüphesi devam ediyordu. Kıbrıs’taki ilgili otel yetkilisi Ö.K. ile temasa geçti ve elindeki rezervasyon numarasını paylaştı. Yeniceli aldığı e-posta mesajı ile şoke oldu. Ö.K., ilgili sitesite ile hiçbir anlaşmalarının olmadığını, dahası bu durumu web sitelerinde uyarı amaçlı koyduklarını da bildirdi.

Bayram öncesi yeni bir tatil krizi TATİLMANYA.COM'DAN TATİL SATIN ALANLARIN HAYALLERİ SUYA DÜŞTÜ

FİYAT YARI YARIYA!
Otel yetkilisi Ö.K., 3 bin 600 liraya satılan tatil paketinin olması gereken bedelinin ise 7 bin 600 lira olduğunu da aktardı. Yeniceli aldığı yanıt sonrası hemen acente yetkililerine ulaşmaya çalıştı. Uzun süre yetkili birini bulamayan Yeniceli yaptıkları işlemin iptali ve parasının iadesini istedi. Ancak para iadesi 16 Eylül itibari ile yapılmadığı öğrenildi.

Bayram öncesi yeni bir tatil krizi

Anılan şirket ile ilgili bir dizi şikâyetin daha olduğu anlaşıldı. Sikayetvar.com isimli site üzerinde yer alan bazı tüketici mesajlarından bazıları şöyle:

Bayram öncesi yeni bir tatil krizi GEMİ BATTI!

TELEFONA BAKAN YOK

Ç.N: “Kıbrıs tatili almak için kredi kartı bilgilerimi verdim. Fakat oteli aradığımda böyle bir kampanyalarının olmadığını, o acenta ile çalışmadıklarını öğrendim. Sitede yazan adres de ise yoklar.
İ.B. 26 Ağustos’ta telefonuma gelen mesaj sonucunda bayramda Kıbrıs tatili kampanyası için arayıp rezervasyon yaptırdım. Kredi kartı bilgilerimi aldıktan sonra 6 taksit yapacakları ücreti tek seferde çektiler. Tek çekim yapıldığını bankadan öğrendim. Bana karşılığında bilet, uçak saatleri , konaklama bilgileri vs. hiçbir bilgi gelmedi. Telefon açıp A. beyle tekrar görüşmek istediğimde cenazesi olduğunu söylediler ve ekstra bahaneler uydurdular. Şimdi ise telefonlarımı açmıyorlar. Şimdi farklı numaralardan aramama rağmen ulaşamıyorum. Kredi kartımı iptal ettim ve yarın savcılığa vereceğim...”

Bayram öncesi yeni bir tatil krizi POLİSTEN 'TATİLMANYA' OPERASYONU

OTELE GİDİNCE ÖĞRENDİM
J. S.: “Geçtiğimiz Şeker Bayramı öncesi site üzerinden Kuşadası'na rezervasyon yaptırmıştım. Bana bir rezervasyon kodu gönderdiler ve paramı kredi kartımdan tahsil ettiler. Ancak otele gittiğimde gördüm ki, maalesef hiçbir rezervasyon yapılmamış. Şirket yetkilisi ile yaptığım görüşmede paramın 21 gün içinde iade edileceği söylenmişti ama maalesef 1 ay olmasına rağmen hiçbir iade yapılmadı.”

M.A. Ö.: “Bayram öncesi Antik Likya Turu satın aldık. Turu iptal ettiler ama hala geri ödemesini yapmadılar. Bunlardan çok şikayet var hala nasıl çalışabiliyorlar anlamak mümkün değil.”

PARA İADESİ YAPILMADI
M.Y.: “Tatil fiyatım önce yanlış yazılmışız gibi saçma bir sebepten dolayı iptal edildi. Sonrasında paramız iade edilmedi. Müşteri hizmetlerine günlerdir ulaşmaya çalışıyorum hiçbir şekilde çare bulunmuyor sorunumuza. Paramı iade alamıyorum.”

Bayram öncesi yeni bir tatil krizi ‘FİRO TUR' UÇUŞA BİR SAAT KALA TATİLİ İPTAL ETTİ

ŞİRKETE ULAŞILAMIYOR
Sitede yer alan birçok otel ile anlaşmasının olmadığı da iddia ediliyor. Hurriyet.com.tr’nin ulaşmak istediği şirket yetkililerine ise ulaşılamadı. Şirket yetkililerine ulaşmak için iki kez not bırakmamıza rağmen herhangi bir dönüş olmadı.

dgokce@hurriyet.com.tr

 
HaberlerPokemon GoGuetemalaPokemon Go cinayetiKöprüaskerHarp OkuluKuleli