ANKARA HABERLERİ

Başlarken

HAZIRLAYAN: Ebru COŞKUN
16.10.2007 - 00:00Son Güncelleme :

ANKARA Ticaret Odası Özel İstihdam Bürosu olarak, onbeş günde bir sizlerle bu köşede buluşacağız. Köşemizde Ankara’da istihdam ve insan kaynakları ile ilgili çeşitli haberler, işveren firmalar ve işe yerleştirdiğimiz adaylarla röportajlar, firmalara ve iş arayanlara çeşitli ip uçları gibi konulara yer vereceğiz.

YEREL HABERLER ANKARA

HAZIRLAYAN: Ebru COŞKUN

ATO Özel İstihdam Bürosu hakkında

ANKARA
Ticaret Odası Özel İstihdam Bürosu, 4904 sayılı Kanunun 17. Maddesi gereğince gerekli yasal prosedürleri yerine getirerek, Türkiye İş Kurumu Yönetim Kurulu’nun 23/05/2005 tarih ve 264 sayılı kararı ile 30/05/2005 tarihinde resmi olarak faaliyet göstermeye başlamıştır.02/06/2005 tarih, 25833 sayılı Resmi Gazetede de Özel İstihdam Bürosu’nun "izin belgesi" aldığı yayınlanmıştır.

Türkiye’de Özel İstihdam Bürosu kuran ilk Sivil Toplum Örgütü olarak bizim hedefimiz ise; etkin bir istihdam bürosu olarak Ankara’da faaliyet gösteren ve eleman arayan firmalarla iş arayan veya kariyerini geliştirmek isteyen kişileri buluşturmak yani, istihdamı arttırmak ve nitelikli iş gücüne ulaşmakta bir araç olmaktır.

Ankara Ticaret Odası’nın bu alana girmesiyle ortaya çıkan en önemli farklılık ücretsiz hizmet veriyor olması ve hiçbir istihdam bürosunun 100 bin üyelik bir iş veren portföyüne sahip olmamasıdır.

O halde ATO Özel İstihdam Bürosu olarak diyoruz ki, haydi iş başına...

NOT: Eleman Seçme ve Yerleştirme hizmetimizden yararlanmak için, www.atonet.org.tr adresinden İstihdam Bürosu linkinde yer alan "iş arayan" veya "işveren" kategorilerinden durumunuza uygun olan birini seçerek üye olmanız gerekmektedir. Üye olmadan önce "Başvuru Süreci"ni okumanızı tavsiye ederiz.

ATO istihdam başvurusunda yüzde 95 oranını yakaladı

Ankara Ticaret Odası (ATO) bünyesindeki İstihdam Bürosu’nun, internet aracılığıyla Türkiye genelinde verdiği iş ilanlarının yüzde 95’ine olumlu ya da olumsuz geri döndü. ATO’nun bu konudaki istatistiksel rakamları, iş hayatı açısıdan ’İstanbul çekiciliği’ni de bir kez daha ortaya koydu.

İnsan kaynakları alanında, personel arama ve işe başvurma gibi işlemlerin, internet üzerinden gerçekleştirilmesi büyük ağırlık kazanırken, Ankara Ticaret Odası (ATO) bünyesindeki İstihdam Bürosu, internet araclığıyla verdiği ilanlara yapılan başvurulara yüzde 95 oranında geri dönüş yaptı.

ATO İstihdam Bürosu’nun internet üzerinden duyurduğu iş ilanlarına ilişkin istatistiksel verilere göre, İstanbul’dan yapılan iş başvuruları genel içinde yüzde 40 olarak gerçekleşirken, Ankara’dan iş başvurusu yapanların oranı yüzde 9’da kaldı. Başvuru yapanların yüzde 54’ü İstanbul’da çalışmayı tercih ederken, Ankara’da çalışmak isteyenlerin oranı yüzde 10 oldu.

EN ÇOK TERCİH EDİLEN İŞ ALANLARI

Bankacılık/Finans: % 19 Satış/Pazarlama : %18

Mühendislik: % 11

Yönetim: % 10

Bilgisayar/Bilişim/İnternet: %11

İşletmeler psikolojik rehber çalıştırmalı

Bİlkent
Holding’in bünyesinde hizmet Veren Bilkent Otel 1991 Yılından bu yana otel olarak , 1998 yılından itibaren Otel ve Konferans Merkezi olarak hizmet veriyor . Sizin için, Bilkent Otel müdürü Alp Numanoğlu ile istihdam ve personel politikaları üzerine konuştuk.

İstihdam politikanız çerçevesinde otelinizde görev alacak elemanları mesela bir aşçıyı nasıl ve neye göre seçiyorsunuz?

n
Aşçılık bizde altın bilezik sahibi olan meslek grubuna giriyor. Bunun yanında bir bellboy pozisyonu, aşçılık kadar tecrübe gerektirmiyor.İşbaşı eğitimleri ile bu pozisyon için tecrübeli personel yetiştirilebiliyor.Biz aşçı alırken özel yemekler yaptırırız, el lezzeti ve sunumuna bakarız Bazen işe aldığımız personelin aile problemleri, kişilik problemleri ortaya çıkabiliyor. Karşınıza alıp konuşarak, sorunlarına çözüm getirmeye çalışıyorsunuz. Bu durum tüm elemanlar için geçerli elbette. İşletme olarak, iş ahlakı olan ve şirket hedefleri doğrultusunda hareket edebilen personeli seçiyoruz. Aslında tüm işletmelerde psikolojik rehber olmalı. Özellikle de hizmet sektöründe bu gerçekten şart.

Neden bir psikolojik rehbere gerek olduğunu düşünüyorsunuz? Bunu açabilir misiniz biraz?

n
Bir pozisyona eleman aldığınızda, insanlar çok farklı yaşanmışlıklarla buraya geliyorlar. Belli bir yaşa gelmiş insanların hepsini tek tek takip etmeniz ve sorunlarını dinlemeniz, bir takım toplumsal kuralları öğretmeniz çok zor. Üstelik başlı başına zaman ve uzmanlık isteyen bir konu. Dolayısıyla her işletmede hatta her kurumda psikolojik danışman ya da bir uzman olmalı. Bu rehber psikologdan hem işe alma ve yerleştirme sürecinde, hem de işe aldıktan sonraki eğitimlerde faydalanılmalı. Bu aslında ekstra bir maliyet gibi görünüyor ama aslında sorunlu bir elemanın çalışması yada işten çıkarılması, tazminatıydı derken daha yüksek bir maliyete neden oluyor.

Sektörünüzde eğitimin de ayrı bir önemi var değil mi?

n
Hizmet sektörü içerisinde özellikle otelcilik, eğitime yatırımı gerektirir. Başta yöneticiler olmak üzere tüm personelin detaylı ve titiz bir eğitimden geçmesi gerekmektedir. Özetle bir kişiyi işe aldığınız zaman onun sadece mesleki eğitimini değil kişisel eğitiminide sağlıyorsunuz. Çünkü hizmet sektöründesiniz, müşteri ile birebir ilişki içerisindesiniz ve memnuniyeti sağlamak için personeli en ince ayrıntılarına kadar eğitmek durumundasınız.

Turizm Meslek Okulu öğrencilerine nasıl iş imkanları sağlıyorusunuz yada bu okullardan mezun olanlara ne gibi önerileriniz olabilir?

n
Sabırlı olup ne istediklerini bilmeleri lazım. Staj yapmış olmaları avantaj. Okuldan çıktığı anda müdür olması gibi bir durum söz konusu değil. Otelcilikte başarı, en alt pozisyonlardan, basamakları birer birer çıkarak,öğrenerek,gözlemleyerek, tecrübelerden sonuç çıkararak yani kendisini yetiştirerek elde edilir.Otel içerisinde her türlü pozisyon son derece önemlidir çünkü misafirlerle her zaman direkt ilişki içerisindesinizdir. Her hareketinizle otelinizi ve isminizi temsil ettiğiniz unutulmamalıdır . Uzmanlaşmak yıllar ister,dolayısı ile uzun ve yorucu bir maraton olan turizm sektöründe yönetici pozisyonuna gelebilmek sabır ve emek ister.

İŞİN SÖZÜ

Genellikle bir kuruluşun alacağı en büyük risk, karar vermemektir.

Evereard ve Morris

İlan ayırt etmem

ATO İstihdam Bürosu’nda zaman zaman renkli olaylara da şahit olmak mümkün. Örneğin çok iyi bir üniversitenin fizik bölümünden mezun 41 yaşındaki T. U. gibi...

T. U., sekreter, bayan resepsiyonist, bayan hemşire pozisyonları için açtığımız ilanlarımız da dahil, tam 314 ilanımıza başvuruda bulunmuş.

T. U. bize bu durumu şöyle açıklıyor:

"Ayırt etmeden tüm ilanlara başvuruyorum. Nasıl olsa firma ayırt eder diye düşünüyorum. Ayrıca hemşire bile arıyor olsalar, belki benim özgeçmişimi başka bir pozisyon için değerlendirirler diye düşünüyorum"

BİZE ULAŞIN

ANKARA TİCARET ODASI ÖZEL İSTİHDAM BÜROSU ADRES: SÖĞÜTÖZÜ MAHALLESİ 2. CADDE NO:5 06530 SÖĞÜTÖZÜ / ANKARA (ATO MECLİS BAŞKANLIĞI BİNASI 1. KAT M-27 NO’LU ODA) TELEFON: 0312 2857950 DAHİLİ 181-187-188 FAKS: 0312 286 9386 e-POSTA: istihdam@atonet.org.tr

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Başlarken haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.


    ANKARA YOL DURUMU
    Ankara1 DERECE
    Yol durumu »
    ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ
    19 Kasım 2017, Pazar
    • İmsak
      05:47
    • Guneş
      07:31
    • Öğle
      12:45
    • İkindi
      15:21
    • Akşam
      17:38
    • Yatsı
      19:10
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı