ANKARA HABERLERİ

Başkentliler cep telefonu ve eğitimde marka arıyor

Hande BAŞPINAR
01 Aralık 2009 - 00:00Son Güncelleme : 30 Kasım 2009 - 19:28

TÜGİAD ile Pİ Grup’un ortaklaşa gerçekleştirdiği Alışveriş Trendleri Araştırması’ndan, vatandaşın alışveriş yaparken markayı önemsediği ve en çok cep telefonu ile eğitim hizmetlerinde marka aradığı sonucu çıktı.

Hande BAŞPINAR

Türkİye Genç İş Adamları Derneği (TÜGİAD) ile Pİ Grup’un ortaklaşa gerçekleştirdiği Alışveriş Trendleri Araştırması’ndan, vatandaşın alışveriş yaparken markayı önemsediği ve en çok cep telefonu ile eğitim hizmetlerinde marka aradığı sonucu çıktı.

Bin 463 kişinin katıldığı araştırmada, katılımcıların yüzde 63’ü, alışveriş yaparken satın aldığı ürünün markasını önemsediğini belirtti. Ankete katılan bin 463 kişiden yüzde 20’si cep telefonu alırken markaya önem verdiğini belirtirken, yüzde 17’si eğitim, yüzde 15’i sağlık hizmetlerinde, yüzde 14’ü yiyecek içecek ve ulaşımda markaya dikkat ettiğini ifade etti.

Garanti tercih sebebi

Katılımcıların yüzde 44’ü daha güvenilir olduğu için markalı ürünleri tercih ettiğini belirtirken, yüzde 17’si daha kaliteli, yüzde 16’sı satış sonrası garantisi olduğu için markalı ürünleri seçtiğini söyledi. “Satın aldığınız ürünlerin markalı olması insanların size olan bakış açısını değiştiriyor mu?” sorusu ise, katılımcıların yüzde 77’si tarafından “Evet” diye yanıtlandı. Katılımcıların yüzde 51’i, “Alışverişlerinizde yerli markalara mı yoksa yabancı markalara mı öncelik verirsiniz?” sorusuna, “Yerli markalar” olarak cevap verdi.

Kentin marka değeri artsın

Bir kentin büyümesinde en önemli faktörlerin başında güçlü bir ekonominin geldiğini belirten Çol, “Başkent ekonomisinin canlanması ve istihdam olanaklarının arttırılması en büyük dileğimiz. Bu sebeple kent ekonomisine fayda getirecek, ticaret hayatını zenginleştirecek çalışmalara ağırlık veriyoruz” dedi. Günümüzde ticaretin olmazsa olmaz kriterlerinden birinin de ‘marka’ olduğuna dikkat çeken Çol, şunları söyledi:

“Markalar artık ticaret yaşamını derinden etkiliyor. Ölçemediğimiz şeyi kontrol edemeyiz. Alışveriş Trendleri Araştırmamız, Ankara ticaretinde marka değerinin ölçülmesine olanak sağlıyor. Başkentli vatandaşların marka konusuna bakışı, ulaşmak istediğimiz ticari hedefler için fayda sağlayıcıdır. Başkent ekonomisinde ne kadar marka değeri yüksek firma bulunursa, kentin marka değeri de bir o kadar artacaktır. Ankara’nın dünyada marka olmasını ve bu anlayışın tüm kesimler tarafından da desteklenmesini istiyoruz. Büyük ve güçlü bir ekonomi için marka değeri taşıyan ticari girişimleri ve faaliyetleri önemsiyoruz.”

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA ve İHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Başkentliler cep telefonu ve eğitimde marka arıyor haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.


    ANKARA YOL DURUMU
    Ankara1 DERECE
    Yol durumu »
    ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ
    21 Ağustos 2017, Pazartesi
    • İmsak
      04:09
    • Guneş
      05:58
    • Öğle
      13:03
    • İkindi
      16:49
    • Akşam
      19:46
    • Yatsı
      21:20
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı