Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Basitleştik, markamızı 12 basamak yükselttik

    Hürriyet Haber
    26.09.2005 - 00:00 | Son Güncelleme: 26.09.2005 - 00:01

    Philips CEO’su ve Başkanı Gerard Kleisterlee, Sense and Simplicity (hissetmek ve basitlik) konseptinin markalarını güçlendirdiğini belirterek, ‘Bu konsept bizi en güçlü markalar arasında 12 basamak tırmandırdı. 2004’te yeni ürünlerimizden elde ettiğimiz gelir grup gelirlerinin yüzde 28’ini oluşturdu. Bu yılki hedefimiz gelirlerimizin yüzde 42’sini yeni ürünlerimizden elde etmek’ dedi.PHILIPS bir yıl önce başlattığı Sense and Simplicity (hissetmek ve basitlik) marka konumlandırmasıyla dünyanın en güçlü markalarının yer aldığı Business Week/InterBrand’de 12 basamak yukarı çıktı.Fransa’nın Paris şehrinde Sense and Simplicity’nin konseptinin birinci yılı dolayısıyla düzenlenen The Simplicity Event’te konuşan Philips CEO’su ve Başkanı Gerard Kleisterlee, yeni konseptteki reklam kampanyaları için şu ana kadar 160 milyon Euro harcadıklarını söyledi. Sense and Simplicity’nin kendilerini BusinessWeek dergisinin yayınladığı InterBrand’de yukarı çıkardığını belirten Kleisterlee, ‘2004’de yeni ürünlerden elde ettiğimiz gelir, grup gelirlerinin yüzde 38’ini oluşturuyor. Bu yılki hedefimiz gelirlerimizin yüzde 42’sini yeni ürünlerimizden elde etmek’ dedi.Kleisterlee, gelir artışının sağlık sistemlerinde daha görülür olduğunu dile getirerek, ürün çizgilerini yenilediklerini ve sağlık alanında 2005’de satılan ürünlerinin yüzde 70’inin yeni ürün olduğunu kaydetti. Kleisterlee, şöyle devam etti:‘Bu konseptteki ürünlerimizden Senso kahve makinesinde elde ettiğimiz başarı ölçülebilir başarıya en iyi örnek. Bu ürünün satış rakamında 10 milyonuncu sayıya ulaştık.’DEĞİŞİRKEN MİRAS KORUNUYOR: Philips’i ve insanların Philips’e bakış açısını değiştirmek için başlattıkları büyük kampanyanın üzerinden bir yıl geçtiğini dile getiren Kleisterlee, ‘Şirketimiz dönüşüyor. Elektronik sektöründe bir oyuncu olmaktan daha çok sağlık, yaşam tarzı ve teknoloji üzerine çözüm sağlamaya odaklanıyoruz. Ama değişirken yüzyılllık mirasımızı silmemeye dikkat ediyoruz. Hissedarlarımıza basitlik yolunda nasıl ilerlediğimiz konusunda düzenli olarak bilgilendiriyoruz’ diye konuştu.BAŞARI ORANI ARTIYOR: Kleisterlee, bugün bütün şirketlerin tasarımın öncülük yaptığı icatları tanıdığını aktararak, şunları söyledi: ‘Philips’te bu alanda bir adIm ilerdeyiz. Basit ve anlaşılır tasarıma inanıyoruz. Yeni tarihli bir araştırma tasarımın öncülük yaptığı icat süreçlerine sahip olan firmaların geçen 10 yıl içinde borsada yüzde 20’nin üzerinde daha iyi olduğunu gösterdi. Tasarım bugün ile gelecek arasındaki açığı kapatabilir. Geleceği bugünden anlaşılır hale getirir. Tasarım şu anda Philips’de icat süreçlerinde önemli bir etken. Basitliğin öncü olduğu tasarımı gülendirdikçe, yeniliklerin başarı oranını da yükseltiyoruz.’ Sense and Simplicity’nin güçlü bir marka ve başarılı bir şirket yaratmak için uzun vadeli bir girişim olduğuna işaret eden Kleisterlee, bunun henüz başında olduklarını ancak Philips’i içerde ve dışarda dönüştürmek için iyi bir faktör yarattıklarını sözlerine ekledi.Nüfusun yüzde 40’ına göre DVD kullanımı zorPHILIPS Pazarlama Bölümü Başkanı Andrea Ragnetti ise, marka taahhütleri olan hissetme ve basitliğin şirketlerinde ana felsefe olarak kabul edildiğini belirterek, yeni konseptleri konusunda son kullanıcılardan aldıkları geri bildirimler hakkında şunları söyledi: ‘Web sitemizi 30 milyon kişi ziyaret etti. Bu konuda 10 bin geri bildirim aldık. Nüfusun yüzde 40’ı DVD’nin kullanımının çok zor olduğunu düşünüyor. Bu düşünceleri gördükten sonra bu konuda bir şeyler yapmak istedik. Basitliği tüketici elektroniğiyle kısıtlamıyoruz. Profesyonel ve sağlık donanımı alanındaki ürünlerimizde de kullanıyoruz. Yeni konsept konusunda son kullanıcıda farkındalık yaratmak istiyoruz. Next Simplicity’deki yeni ürünlerimiz gelecekle ilgili çözümlerimizi şekillendirmede bize yardımcı olacak.’Yönetimimizi de basitleştiriyoruzSENSE and Simplicity’nin şirket bünyesindeki yenilik süreçlerinde kritik bir süzgeç haline geldiğini kaydeden Kleisterlee, ‘Basitlik bir slogandan daha fazla bir şey. Aslında o bir işletme şekillendirici. Sadece dışarıya gönderdiğimiz ürün ve hizmetlerle ilgili değil. İçeride ne yaptığımızla, günlük iş hayatımızla da ilgili. Ürünlerinizi basitleştirebilmeniz için bunun şirket yönetim prensipleriniz arasında da olması gerekiyor. Bizim hala organizasyonumuzu basitleştirme konusunda gideceğimiz çok yol var. Basitliğin yan etkilerinden biri siz asla memnun olmazsınız. Bu uzun bir yolculuk biz daha başlangıcındayız’ şeklinde konuştu.
    Etiketler:

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı