Başı öne eğildi

Ekonomi Servisi
28.10.2015 - 21:47 | Son Güncelleme:

ALMAN otomobil devi Volkswagen Grubu’nun emisyon skandalı tüm dünyayı kasıp kavurdu. Emisyon testlerine hile karıştığı ve araçların çevreyi uluslararası standartlardan daha fazla kirlettiği anlaşılan Volkswagen, bu sorunu olduğu gibi kabul ederek dünya çapında 11 milyon aracı geri çağırdı.

Volkswagen’in bu skandalın ardından istifa eden eski CEO Martin Winterkorn, ABD ‘deki emisyon testlerinde manipülasyon iddiasına ilişkin 22 Eylül’de özür dilemişti. Winterkorn, şirketin sayfasında yayımlanan video mesajında, milyonlarca insanın Volkswagen markasına, otomobillerine ve teknolojisine güvendiğini belirterek, “Bu güveni boşa çıkardığımız için çok üzgünüm” demişti.Dün Japonya’da kapılarını açan Uluslararası Tokyo Otomobil Fuarı’nda hem Volkswagen’in binek araç CEO’su Herbert Diess hem de VW Japonya Başkanı Sven Stein, uluslararası arası basınının önünde bir kez daha özür diledi. Sven Stein’in fuarda Japonlara özgü, başını eğerek yaşananlardan dolayı özür dilemesi dikkat çekti. Stein,  önümüzdeki yılın ilk çeyreği için Japonya’da planlanan dizel araçların lansmanının yılın ikinci yarısına kadar gecikeceğini de ifade etti.

Volkswagen skandalının ardından Toyota yine lider
Volkswagen skandalının ardından Toyota yine lider

Öncelik güven

Herbert Diess ise  önceliklerinin sorunu çözmek ve müsteri güvenini geri kazanmak olduğunu söyledi ve benzer bir skandalın tekrarlanmamasından emin olmak istediklerini söyledi.JAPONLARI GÖRDÜKDünya kamuoyu daha önce bir çok Japon şirket yöneticisinin başını eğerek özür dilediğine tanık olmuştu. En dikkat çekeni 2010 yılında Toyota Başkanı Akio Toyoda’nın şirket merkezinin bulunduğu Nagoya’da düzenlediği basın toplantısında geri çağrılan otomobiller nedeniyle tüm müşterilerinden özür dilemesiydi. Şirket kurucusunun torunu olan Toyoda ,“Pedal problemleri nedeniyle dünya genelinde milyonlarca aracı geri çağırıyoruz. Müşterilerimize verdiğimiz sıkıntı ve yarattığımız endişe nedeniyle özür diliyoruz. Onların güvenlerini en kısa sürede tekrar kazanmak için elimizden geleni yapacağız” açıklamasını yapmıştı.

Volkswagen eski CEOsuna bir darbe daha
Volkswagen eski CEO'suna bir darbe daha


Elektrik kaynağına dönüşüyor

Tokyo fuarında üç konseptin dünya prömiyerini gerçekleştiren Toyota, hidrojenli otomobillerin gideceği yönü gösteren FCV Plus konsepti de ilk kez tanıttı. Birçok farklı materyalden üretilebilen, temiz, depolanması kolay ve elektrikten daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip olmasıyla hidrojen geleceğin enerji kaynağı olarak gösteriliyor. FCV Plus, kendi hidrojen tankının yanında, dışarıda bulunan bir hidrojen kaynağından da direkt olarak elektrik üretebiliyor. Bu sayede araç; evde veya dışarıda kullanılmak üzere stabil bir elektrik kaynağına dönüşebiliyor. Otomobil, ulaşım aracı olarak kullanılmadığında ise güç üretimi kapasitesi yerel enerji altyapısının bir parçası olarak paylaşılabiliyor.

15 yıl sonra gelen büyük zarar

ALMAN otomobil devi Volkswagen, emisyon skandalına bağlı olarak 15 yıl sonra ilk kez zarar açıkladı. Egzoz gazı skandalının ardından zor günler geçiren VW, 3.çeyrekte 3.5 milyar Euro zarar ettiğini duyurdu. Uzun yıllar sonra ilk kez zarar açıklayan şirketin, Temmuz-Eylül döneminde vergi sonrasındaki zararının ise1.7 milyar olduğu kaydedildi. Volkswagen, geçen yıl aynı dönemde 3.3 milyar Euro kâr açıklamıştı.
En teknolojik şov, ‘Kalbin yarışacak’ sloganıyla Tokyo’da başladı

Otomotivde sürücüsüz gelecek

DÜNYANIN en ilgi çekici otomobil fuarların biri olan ‘Uluslararası Tokyo Otomobil Fuarı’ dün önce uluslararası basın için kapılarını 44’üncü kez açtı. Otomobilseverler ise fuarı 30 Ekim-8 Kasım tarihleri arasında ziyaret edebilecek. Teması, ‘Kalbin yarışacak’ olan fuar, dünyanın en ileri teknolojilerinin sergilendiği fuar olmayı amaçlıyor. 11 ülkeden 160 katılımcının yer aldığı fuarda, 76 modelin dünya prömiyeri yapılırken, 68 aracın ise ilk Japonya tanıtımı gerçekleşiyor. 2 yıl önce yapılan fuarı 902 bin ziyaretçi gezerken bu yıl sayının 1 milyonu aşması bekleniyor. Japon otomotiv endüstrisi ve hükümet bu fuarda özellikle otomobil almaya veya kullanmaya hiç ilgi duymayan yeni jenerasyonu etkilemeyi amaçlıyor. Bir başka değişle, Japonlar Tokyo fuarıyla gençlere, ‘Waoooov’ dedirtmek istiyor.  Tam kadro fuarda yerlerini alan Japon üreticiler, geleceğin otomobillerinin nasıl olacağı hakkında fikir veren konseptleriyle öne çıkarken bu araçların önümüzdeki 5-10 yıl içinde yollara çıkacağını belirtiyorlar.  Tokyo fuarında sergilenen konseptlerin ortak noktası ise çevreci ve ‘otonom’ yani sürücüsüz olmaları. Bu yıl Avrupalı markaların da fuara gösterdiği ilgi dikkat çekti. Alfa Romeo, BMW, MINI, Fiat, DS, Citroen, Abarth, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Peugeot Porsche, Audi, Renault, Volkswagen de fuarda yerlerini aldılar.  

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı