Başarılı girişimcilerden girişim tavsiyeleri

Güncelleme Tarihi:

Başarılı girişimcilerden girişim tavsiyeleri
Oluşturulma Tarihi: Ekim 07, 2015 15:54

Yeni bir girişim mi kuruyorsunuz? Başarılı girişimci ve liderlerden gelen tavsiyelere göz atın...

Haberin Devamı

“Burası gürültülü bir dünya. Ürününüzün kalabalığa direnebileceğinden, bir ihtiyaca hizmet ettiğinden ve insanların ona hazır olduğunda ortaya çıktığından emin olun. Eski teknoloji atasözünün dediği gibi; günümüzde artık “bitmiş” olan “mükemmel” olandan daha iyi değil. O şeyi bir kez piyasaya sürüyorsunuz, ve iyi değerlendirmelisiniz.
– Soraya Darabi, Zady.com’ un kurucu ortağı 
 
“Kariyerlerimizi belirleyen dönüm noktalarını yaratmamızın tek yolu mükemmel takım çalışmasıdır.”
– Pat Riley, Miami Heat NBA takımının başkanı 

“Sizin işiniz en iyi takımı kurmak. İşleri yönetmek değil. Zamanımın %60’ından fazlasını takımımdaki yetenekleri geliştirmeye çalışarak harcadım. Bildiğim tek şey şu ki iyi insanlarla olduğunuz zaman kazanırsınız.”
– Don Shula, Ulusal Futbol Ligi Efsanesi

“Kültürümüzü çok önceleri belirledik. Daha yetenekli insanlar yerine hoşumuza giden insanları işe alıyoruz, en iyi performans gösterenleri sırf düzeni bozuyorlar diye gönderiyoruz.”
– Wiley Cerelli of Single Platform

“Eğer alışılmışın dışında bir girişiminiz varsa insanların çoğu onu başlangıçta reddedeceklerdir. Karşı çıkanların arasından sıyrılmak için esnek olmalı ve sebat etmelisiniz bu sayede nihai başarıya ulaşırsınız.”
– Steve Lee, Ürün Müdürü, Google Glass

“Ürününüze odaklanın. Ürününüz kimin için? Neden önemli? Kaliteli bir ürün üretmek yılların tecrübesiyle gerçekleşmez. Sizin ve takımınızın diğer herkesten daha iyi başarabileceği tek şeye pür dikkat odaklanmakla gerçekleşir. “Sen yap, kullanıcılar sonra gelir” zihniyetine çok da inanmıyorum, ama eğer çok iyi şekilde üretmezseniz, kesinlikle gelmezler.”
– Suzanne Xie, Hullabalu ‘nun kurucusu

“Asıl olay piyasaya sürmek değil, hemen ardından ürün-pazar uyumu sürecine başlamak için ne yaptığınızdır. Neden? Çünkü kesinlikle ilk denemenizde başaramayacaksınız.
– Dan Grunberg of Zozi.com
Şekil
“Çok fazla insanla tanışacak çok fazla fikir duyacaksınız – yatırımcılar, potansiyel partnerler, yönetim kurulu üyeleri. Çoğunun işletmenizi nasıl işletmeniz gerektiğiyle ilgili keskin fikirleri olacak. İçlerinden birkaç tanesi bu yapbozun bir parçası olacağı için onları dikkatle dinleyin, eninde sonunda işin sahibi olduğunuzu ve nihai olarak önemli olan şeyin kendi sesiniz olduğunu unutmayın.”
– Asi Burak, Games for Change’in başkanı

3 fikir:
“Site/ürün yayına çıktığı anda basında yer almasını istemek hatadır.” ‘Haber’ yayınlandığı zamanla alakalıdır, gerçekleştiği zamanla değil. Bekleyin...”
“Bir şeye daha fazla odaklanmak için diğer bir şeye daha az odaklanmanız gerekir.”
“Zaman çoğu şeyi çözer.”
– Scott Belsky, Behance’in Kurucu Ortağı/CEO’su

“Rekabetçi piyasalarda rakiplerinizle aşık atmaya çalışmak kolaydır. Kendinize odaklanın ve enerjiyi bir ihtiyaca hitap eden ve kademeli geliştirmelerden ziyade radikal değişiklikler yapma denemelerinde bulunan şeylere verin.”
“Kullanıcılarınızın hareketlerindeki modellere bakarak en fazla fayda sağlayacak şeyi bulun – yarışmaya çalışmayın. Daha sonrasında uygulamak ve işinizi göstermek için çok çalışın; sizin bugün yapmadığınız şeyi başka bir gün birisi yapacak.”
– Matt Galligan of Circa News

“En yalın ürün (Minimum Viable Product) — hemen piyasaya sürün! Plan yapmakla uğraşmayın. Piyasadaki durumunu öğrenmek için ürünü piyasaya sürün. Kendi arkadaşlarınızla deneyin. Ayrıca: Müşteriler yatırımcılardan daha iyilerdir.”
– Nick Gray, founder of Museum Hack

“Şirketinizi/ürününüzü güvenilir bir kaynak vasıtasıyla tanıtın. Harrys’i GQ’da tanıtımını yaparak piyasaya sürdük. Nitelikli hazırlık editörlerine ürünü test ettirdik ve ürünün faydalarını onlardan duymak marka için inanılmaz derecede önemli ve güçlü bir sinyaldi ve bize ilk değerli müşterilerimizin gözünde kolayca güvenilirlik kazandırdı.”
– Jeff Raider, Harry’s’in kurucusu

“İlişkiler önemlidir. İletişim ağınıza güvenin –arkadaşlarınıza, arkadaşlarınızın arkadaşlarına, ve de arkadaşlarınızın arkadaşlarının arkadaşlarına. Yardım istemekten çekinmeyin, yapılmış olan bu iyiliklere karşılık verin. Ne ekersen onu biçersin o yüzden umarım bütün bu geçtiğimiz yıllar boyunca pek çok insana yardımcı olmuş ve nazik davranmışsınızdır!”
– Alexandra Wilkis Wilson, Kurucu, Gilt

“Basitleştirin, basitleştirin, daha da basitleştirin. Kısıtlı kaynaklarla yapılan bir girişim için ilgi çekmenin en zor kısmı hikayenizi anlatmak için insan toplamaktır. Diğer herhangi bir şirketten on kat daha iyi yaptığınız şeye odaklanın ve bunu fark yaratmak için kullanın.”
“Eğer şirketinizin ne yaptığını ya da neyi temsil ettiğini on saniye içerisinde anlatamıyorsanız, sizden başka kimse yapamayacaktır. Bu sitenizdeki mesajlaşma, paketleme vb için de geçerlidir. Diğer özellikleri, ürünleri, tasarımları, dağıtım ortaklarını vs. ekleyip durmakla uğraşmak kolaydır, bu fırsatlar ileride de elinize geçecektir zaten.”
– Dave Gilboa, Warby Parker’ın kurucu ortağı 

Haberin Devamı

Başarılı girişimcilerden girişim tavsiyeleri

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!