Bankalararası Kart Merkezi tüketicileri dolandırıcılara karşı uyardı

Güncelleme Tarihi:

Bankalararası Kart Merkezi tüketicileri dolandırıcılara karşı uyardı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 13, 2017 11:47

Bankalararası Kart Merkezi tüketicileri dolandırıcılara karşı uyardı

Haberin Devamı

İstanbul, 13 Eylül (DHA) –  Bankalararası Kart Merkezi (BKM), sosyal medyada çok sayıda güvenilir markanın unvan, logo ve benzeri kurumsal kimlik bilgileri kullanılarak ve internet siteleri taklit edilerek sahte kampanya kurgularıyla yapılan dolandırıcılık girişimlerine karşı tüketicileri uyardı. BKM, tüketicilere bu tür girişimlerden korunmaları için kampanya içeriğini ilgili markanın orijinal ve güvenilir internet sitesinden kontrol ve teyit etmelerini öneriyor.
Siber suçluların organize ettiği dolandırıcılık nasıl yapılıyor ve ne hedefleniyor?
Sosyal medya kullanıcılarına, bilindik pek çok markaya ait sahte indirim kuponları veya hediye çekleri kullanımı içeren mesajlarla birlikte ‘link’ler iletiliyor. Kullanıcılar bu ‘link’lerle markaların sitelerine birebir benzeyen sahte sitelere yönlendirilerek, kişisel ve finansal bilgileri elde edilmeye çalışılıyor. 
Kullanıcıların karşılaşabileceği durumlar insanların korku, heyecan, heves gibi belli duygularını kontrol altına almak isteyen ‘sosyal mühendislik’ yöntemleri neticesinde şifre ve kullanıcı bilgilerinin ele geçirilmesini hedefliyor. Sosyal medya kanalları dışında dolandırıcıların kullandığı senaryolardan birkaç tanesi şöyle sıralanıyor:
Hesabınızdan/kartınızdan işlem gerçekleştirilmiş. İşlemi iptal etmek/iade almak için şifrenizi söyleyiniz/tuşlayınız.
Hesaplarınıza Rusya’dan siber saldırı gerçekleştiriliyor. Hesaplarınıza bloke koymak için şifrenizi söyleyiniz/tuşlayınız.
Geriye dönük kredi/kredi kartı ücretlerini iade edeceğiz. İşlemi gerçekleştirmek için şifrenizi söyleyiniz/tuşlayınız.
Sigorta primlerinizi iptal edeceğiz. İşlemi gerçekleştirmek için şifrenizi söyleyiniz/tuşlayınız.
Sahte kampanyalardan ve dolandırıcılardan nasıl korunabilirsiniz?
BKM, tüketicilere cazip teklifler sunan, inandırıcı senaryolarla kişisel ve finansal bilgilerine ulaşmayı hedefleyen bu tür dolandırıcılık girişimlerine karşı alınması gereken güvenlik önlemlerini ise şöyle sıraladı:
Şifrenizi ve finansal bilgilerinizi her ne olursa olsun telefon, SMS veya e-posta aracılığıyla size ulaşan kimseyle paylaşmayın/tuşlamayın.
Herhangi bir kampanya içeriğinin ilgili markaya ait olup olmadığını, markanın orijinal ve güvenilir internet adresinden kontrol edin.
Kampanya içeriğinde kullanılan bağlantının ilgili markanın orijinal ve güvenilir internet adresiyle birebir aynı olduğundan emin olun.
Banka logosu ve adı kullanılsa dahi kişisel bilgilerinizi isteyen e-postalara ve sitelere yanıt vermeyin.
SMS ile gelen şifrelerinizi, kart bilgilerinizi kimseyle paylaşmayın/tuşlamayın.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!