Gündem Haberleri

Bandırma'da Ro-Ro gemisi battı: 1 ölü

Bandırma'da Ro-Ro gemisi battı: 1 ölü

Bandırma’dan İstanbul Ambarlı’ya giden 118 metrelik Ro-Ro gemisi limandan ayrıldıktan 300 metre sonra battı. Batan gemide 1 kişi öldü, 34 kişi yaralandı. Bandırma'ya yapılan feribot seferleri iptal edildi.Geminin 6 dakika içinde batması inanılmaz ihmal iddialarını da beraberinde getirdi.

DENİZDE CAN PAZARI / FOTO GALERİ

Bandırma- Ambarlı seferini yapmak üzere dün gece Bandırma Limanı'ndan denize açılan Ro- Ro gemisi, içinde 73 kamyon, 2 otomobil ve 100'den fazla yolcu ve mürettebatıyla battı. Limanın hemen 300 metre açığında sulara gömülen gemiden 34'ü yaralı 76 kişi kurtulurken, 1 kişi öldü, kaybolan 4 kişi ise aranıyor. Yaralılardan birinin durumunun ağır olduğu belirtiliyor.

İstanbul'un Ambarlı Limanı ile Bandırma Limanı arasında taşımacılık yapan İstanbullines Şirketi'ne ait kaptan Mithat Altın yönetimindeki ‘Hayat- N’ adlı Ro- Ro gemisi, dün gece Bandırma Limanı'ndan hareket etti. Araçlarla tıklım tıklım dolu gemi saat 23.00 sıralarında demir aldığı limandan 300 metre kadar açıldıktan sonra, ilk belirlemelere sabitlenmeyen kamyonların dalgaların etkisiyle kayması ve hava muhalefeti nedeniyle iskele tarafından yan yatmaya başladı.

Balıkesir Valisi Selahattin Hatipoğlu, “Gemide 106 kişi vardı. Bunlardan 27'si mürettebat, 79'u şoför ile muavinler. Olayda 27 mürettabat, 63 şoför ve 11 muavin kurtarıldı. 4 kaybımız var, bir vatandaşımız vefat etti. Kayıpların 3'ü şoför, biri muavin. Kayıpların Necati Kalın, Şevki Gönüllü, Murat Karaca adlı şoförler ile Yahya Özoğlu adlı muavin olduğunu belirledik. Rakamlarda tedbirli davrandık. Bu rakamlar bizde vardı, ama sonuca ulaşmak için bu saati bekledik.” dedi.

SORUŞTURMA BAŞLATILDI

Bandırma Cumhuriyet Başsavcılığı'nın, batan Ro-Ro gemisiyle ilgili soruşturma başlattığı bildirildi. Alınan bilgiye göre, kazanın ardından harekete geçen Başsavcılık, soruşturma açtı.

PANİK ÇIKTI, DENİZE DÖKÜLDÜLER

Gemideki araç şoförleri ve yolcular bir anda neye uğradıklarını şaşırırken, bazı kamyon şoförleri saat 23.16'da, jandarmanın 156 İmdat telefonunu arayıp yardım istedi. Kaptan Mithat Altın ve mürettebat yolculara sakin olmaları çağrısında bulunurken, gemi su almaya başladı ve panik çıktı.

Can yeleği arayan yolculardan bulanlar, gece karanlığında denize atlayıp sahile doğru yüzmeye başladı. Birçok yolcu da kamyonların üzerine ve geminin en yüksek bölümlerine tırmanmaya başladı.

Jandarmaya yapılan ihbardan 10 dakika sonra geminin bulunduğu bölgeye ulaşan Sahil Güvenlik ekibi henüz sulara tamamen gömülmeyen gemide tahliye çalışması başlattı. Limandan olay yerine bot gönderildi. Bazı yolcular Sahil Güvenlik botları ve limandan gönderilen bota alındı. Ancak, henüz tahliye tamamlanmadan ‘Hayat- N’ Ro- Ro gemisi 20 dakika içinde battı.

SEFERLER İPTAL EDİLDİ

İDO'dan alınan bilgiye göre, Yenikapı-Bandırma 07.00 ve Bandırma-Yenikapı 21.30 feribot seferleri ile Bandırma-Yenikapı arasındaki 07.30 deniz otobüsü seferi iptal edildi.

“İSTANBUL SAHİL RADYOSU UYARDI”

Arama- kurtarma çalışmalarının devam ettiğini bildiren Deniz Ulaştırması Genel Müdürü Özkan Poyraz, yük taşıyan ağır vasıta araçlarına daha önceden tonaj ölçümü yapıldığı için, gemiye girerken ölçüm yapılmadığını belirtti.

“KAMYONLARIN KORNA SESLERİYLE BATTI”

Bandırma'da Ro-Ro faciasından kurtulan yolcular, batma olayı sırasında geminin alt bölümünde bulunan kamyonlardaki sürücülerin korna çalarak yardım istediklerini söyledi. Ro-Ro gemisinin daha sonra sulara gömüldüğünü belirten yolcular, “Bir çoğumuz yan yatan Ro-Ro'nun kenarına çıktık. Geminin yan tarafında yosun tutmuş midyelere basarak ayakta durmaya çalıştık. Midyeler olmasa bir çok kişi kurtarılamadan denize düşecekti” dedi.

MALZEMELER KARAYA VURUYOR

Bandırma'da dün gece batan Hayat-N isimli Ro Ro'da bulunan 73 kamyonda yüklü olan, tekstil ürünleri, yiyecek maddeleri ve oksijen tüpleri, Bandırma-Erdek karayolunun 7. kilometresindekiMezbağa Mevkii'nde karaya vurdu. Bölgede çalılıklar arasında saklanmış malzemeleri bulan jandarma bölgede nöbet tutuyor.

KAPTAN GÖZALTINDA

Olaydan sonra kurtarılalar arasında bulunan ‘Hayat N’ Ro Ro gemisinin kaptanı Mithat Altın ile mürettebattan 2 kişi olmak üzere 3 kişi gözaltına alındı. Kaptan Altın ilk ifadesinde, geminin yük kayması sonucu yan yatmaya başladığını, kendisinin ve mürettebatın tüm çabalarına karşın kurtarmayı başaramadıklarını söyledi.

İstanbullines Şirketi yetkilileri, Bandırma Limanı çıkışında batan 118 metre boyundaki ‘Hayat N’ adlı Ro- Ro gemisinin iskele tarafından yan yatarak battığını açıkladı. Şirket yetkilileri, geminin batma nedeninin saptanması için teknik çalışmaların devam ettiğini söyledi.

Bu arada batan gemide kaybolanların bazılarının, araçlarında uyuyan kamyon şoförleri olduğu belirtildi. Ro- Ro gemileri ve feribotlarda şoförlerin araçlarında değil yolcu salonunda seyahat etmesi gerektiği, ancak çoğu zaman bu kurala uyulmadığına dikkat çekildi.

İŞTE İNANILMAZ İHMAL İDDİALARI

Gemi yan battı, kaptan umursamadı

 

Gemi daha hareket etmeden yan battı, yolcular kaptanı uyardı. Ancak kaptan 'yolda düzelir' diye devam etti. Gemi 6 dakika içinde battı.

 

Siren çalmadı

 

Gemide 73 tane kamyon vardı. Ve şoförleri de içinde uyuyordu.Geminin batması esnasında sirenler çalmadı. Ve kamyonlarında uyuyan şoförler siren çalmadğı için uyamadı. Uyanamayanlar denizde kayboldu.

 

Kamyonlar sabitlenmedi

 

Sabitlenmeyen kamyonların dalgaların etkisiyle kayması ve hava muhalefeti nedeniyle iskele tarafından yan yatmaya başladı.

 

İşte bu iddiaları doğrulayan gördü tanıklarının anlattıkları:

 

‘Gemi yan yatınca binmedim’

 

Bandırma Limanı’ndan gemiye son anda binmekten vazgeçen Abdullah Demir ise ilginç bir iddiada bulundu: “Limanda yükleme yapılırken geminin yan yattığını görünce korkarak binmedim. Kamyonların çoğu ağır tonajlıydı. Bunlar karayoluna, ceza yememek için çıkmıyorlar.”

 

Gemiye kamyonuyla binip kurtulan yolculardan biri ise gemi işletmecilerinin daha fazla para toplayabilmek için gemiyi taşıma kapasitesinden fazla tıka basa doldurduğunu ileri sürdü.

 

KURTULANLAR ANLATIYOR

 

Gemi önce sağa sonra sola yattı

 

Bandırma’da batan gemiden kurtulan kamyon şoförü Güven Karahan, Devlet Hastanesi acil servisinde dehşet dolu dakikaları anlattı: “Bandırma’daki Etibor tesislerinden İstanbul’a kamyonla maden taşıyordum. Gemi hareket edince yemeğe oturduk. Bu sırada gemi önce sağa yattı, ardından sola doğru batmaya başladı. Şans eseri kurtulduk, Allah yüzümüze baktı” dedi.

 

Deprem gibi bir şey oldu

 

Elleri titreyerek yaşadıklarını anlatan kamyon şoförü Battal Kocakaya ise “Yemek masasına oturmuştuk. Bir anda deprem gibi bir şey oldu. Herkes çığlık atarak kaçmaya başladı. Can pazarını yaşarken Sahil Güvenlik ekipleri bizi kurtardı. Aynı firmadan 4 kişiydik biz kurtulduk ama diğerleri hakkında bilgim yok” diye konuştu.

Can yeleği istedik, yağmurluk verdiler

Batan gemiden kurtulan kamyon şoförü Kadir Kalın, geminin battığını görünce can yeleği istediklerini, ancak kendilerine yağmurluk verildiğini öne sürdü.

Kalın, amcasının olay sırasında geminin üst bölümündeki kafeteryada çay içtiğini, kendisinin ise aşağıda kamyonunda olduğunu söyledi. Geminin, kapaklarının kapanmasının ardından yan yatmaya başladığını anlatan Kalın, şöyle konuştu:

“Halatlar serbest bırakılınca gemi bir sağ bir sol yaptı, o anda olanlar oldu. Millet feryat ediyordu o sırada ne Sahil Güvenlik geldi ne jandarma geldi. Sağ olsun limanın botlarını gönderdiler, bizleri öyle kurtardılar. Olay anının vahametini ancak yaşayan bilir. Bağıran, çağıran, salavat getiren, telefonla çoluk çocuğuyla helalleşen feryat eden insanlar vardı, Geminin battığını görünce can yeleği istedik, bize yağmurluk verdiler. Böyle bir şey var mı?”

 

Etiketler:
Okuyucu Yorumları { Toplam 101 Yorum }
  • kornels kornels 16.9.2008 01:30:54
    bu olay inşallah ders olur çünki bu hatta çalışan başka firmalar da var bende bunlardan birinde çalışıyorum bu ihmalsizlik sanırım söylenenlere bakılırsa geminin balast alımı tamamlanmadan denge sağlanmayıp dengenin yolda hallederiz deyip yola çıkılmasından dolayı olduğunu zannediyorum
  • isyankar delikanlı 16.9.2008 00:52:53
    insan hayatı bu kadar ucuzmu demekte haklı oldugumu dusunuryorum bi kaptan ki bişiyi umursamadan yola devam etsin olen abimizin ailesini bagrını yakmaya ne hakkkın vardı senin gibi insanlar biz turklere yakısmıyo<br>
  • captain cook 15.9.2008 22:35:07
    marmara dahilinde roro gemilerinin denetimini anlam veremediğim nedenlerle kısıtlayan ve yetkiyi ehil olmayanlara (ya da bazı nedenlerle yetkisini kullanamayacak olanlara) verenleri bu batışı iyi takip etmeye davet ediyorum.sade vatandaş bile denetimsizliğin farkında...
  • gülgün b 15.9.2008 17:25:36
    ASLINDA KAPTANLARIN SUÇU YOK, BU KAPTANLARI GEMİLERİNDE ÇALIŞTIRAN ARMATÖRLERDE SUÇ. SU ARALAR KAPTAN MAAŞLARI ÇOK YÜKSELDİ. ARMATÖRLER DE İYİ ADAMA ÇOK PARA VERMEKTENSE UCUZA ÇALIŞAN YETERSİZ KAPTANLARI SEÇİYORLAR. GEMİLER DE ESKİ VE BAKIMSIZ OLUNCA, KAÇINILMAZ SON..
  • teks olur 15.9.2008 16:56:43
    bu memlekette işten anlıyan işe giremez anlamıyan girer çünkü torpili var sonra olacagı bu
  • ümit bilgiçataç 15.9.2008 16:17:14
    ELALEM AZGIN DALGALI OKYANUSLARDAN KÜÇÜCÜK MOTOR GEÇİRİR KAZASIZ,BELASIZ...BİZİMKİLERSE MUTEDİL DALGALI VEYA DURGUN SUDA BİLE RO-RO GEMİSİ BATIRIR,FERİBOTU İSKELEYE TOSLATIR,YOLCULARI DENİZE FIRLATIR...BİRAZ UTANIN YAHU,BİR NEBZE OLSA DA ŞU KAPTANLARI EĞİTİN,EĞİTİNNN!!!!:((
 
HaberlerGalatasarayFenerbahçesurvivor 2016SuriyeAlmanyaÇintv 8