Bana ’deli’ dediler, 24 yaşındaki kadınla Türkiye rekortmen oldu

Hürriyet Haber
19.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ünlü İtalyan hazır giyim markası Stefanel’in Yönetim Kurulu Başkanı Giuseppe Stefanel, "5 yıl önce Türkiye pazarını 24 yaşındaki Füsun Çevikel’e emanet ettiğimde herkes bana ’deli’ dedi. O genç kadın Türkiye’yi bizim en hızlı büyüyen pazarımız yaptı. Bu yüzden çevre ülkeleri de Türkiye’ye bağladık" dedi.

DÜNYACA ünlü İtalyan hazır giyim markası Stefanel’in Yönetim Kurulu Başkanı Giuseppe Stefanel, "5 yıl önce Türkiye pazarını 24 yaşındaki genç bir kadına emanet edince herkes bana ’deli’ dedi. Ancak o genç kadın yüzde 54’le Türkiye’yi en hızlı büyüyen pazar yaptı" diye konuştu. Stefanel, Türkiye operasyonunu şöyle değerlendirdi: "Güvenerek bütün sorumluluğu omuzlarına yüklediğim genç yönetici Füsun Çevikel 2005’te Türkiye’yi yüzde 54 ile bizim en hızlı büyüdüğümüz ülke yaptı. Bu kadar büyüdük, bize bu yeter diye düşünmüyoruz. Her zaman gidecek daha çok yol vardır."

ÇEVRE ÜLKELERİ DE BAĞLADIK: Giuseppe Stefanel, gösterdiği başarının ardından Türki Cumhuriyetleri ve bazı çevre ülkeleri 2005’in sonuna doğru Türkiye’ye bağladıklarını söyledi. Stefanel, şöyle devam etti: "Ermenistan, Azerbaycan, Özbekistan ve Ukrayna’ya Türkiye üzerinden bayilik verilecek. 2006’da bu ülkelerde mağazalar açılacak. 2007’de ise diğer Türki Cumhuriyetler’de bayilik verilecek. Türkiye kurduğu başarılı organizasyonu oraya taşıyabilir."

GELECEK VAAT EDİYOR: Türkiye’yi İtalya’nın 20-30 yıl önceki dönemine benzeten Stefanel, Türkiye’de pekçok sektörde yaşanan değişimin dikkat çekici olduğunu söyledi. Genç nüfusuyla Türkiye’nin geleceğinin meydan okuduğunu belirten Stefanel, "Avrupa olgunlaştı. İtalya yaşlanıyor. Gelecek genç nüfuslu Türkiye’de" dedi.

ORGANİZASYON ÖNEMLİ: Stefanel’in köklerinin 1950’lere kadar uzandığını hatırlatan Stefanel, "40 ülkede 700 civarında mağazamız var. İtalya hálá en güçlü olduğumuz pazar. Doğru ürün ve doğru marka ile başarı geliyor" dedi. Türkiye dahil doğu ülkelerinde büyük potansiyel gördüklerine değinen Stefanel, "Türkiye’de şu anda 34 mağazamız var. Biz sadece mağaza sayısını artırmaya odaklanmıyoruz. Organizasyonun kendisi de çok önemli. Türkiye bu anlamda da çok başarılı" diye konuştu.

Türkiye’de üç yılda 50 mağaza hedefliyoruz

STEFANEL Türkiye Genel Müdürü Füsun Çevikel, grup içinde en çok büyüyen ülke olmaktan memnuniyet duyduğunu belirterek şöyle konuştu: "Önümüzdeki üç yılda Türkiye’deki mağaza sayısını 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Stefanel koleksiyonlarının yüzde 75 ağırlığı kadın. Biz sadece erkek koleksiyonunun satıldığı bir mağaza açmak istedik. Bir ilki yaptık. Ama bu tür fikirlerimiz İtalya’dan hep destek gördü."

Bugünün kadını kendi stilini yaratıyor

HAZIR giyim alanında 40 yıllık tecrübesi olduğuna dikkat çeken Giuseppe Stefanel, bugünün kadınlarını ise şöyle değerlendirdi: "Kadınlar çok değişti. Nasıl hissediyorlarsa öyle giyiniyorlar. Markalara sadakat azaldı. Bu bizim işimizi zorlaştırıyor. Bir mağazaya gidip baştan aşağı giyinmiyorlar. Sizin sunduğunuz kombinasyonları almıyorlar. Bugünün kadını kendi stilini yaratıyor. Ona bir şey dayatmanız mümkün değil. Modacıların bütün kadınlara aynı anda mini etek ya da bol paça giydirdikleri dönem çok geride kaldı. Bunu destekliyoruz. Gücümüz de buradan geliyor."

Kids’le büyüme sürecek

2007’de Stefanel’in çocuk koleksiyonlarına başlayarak büyük bir yenilik yapacağını vurgulayan Füsun Çevikel, "Türkiye’de Stefanel Kids’e de büyük ağır vereceğiz. 20-30 kadar Stefanel Kids mağazası açmayı planlıyoruz. Stefanel Kids’le büyümemiz sürer. Yine grup içinde iddialı büyüme rakamlarını yakalarız" dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı