Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    Bakan Avcı: 36 sınav falan yok

    Gülseven ÖZKAN
    11 Eylül 2013 - 17:50Son Güncelleme : 11 Eylül 2013 - 17:53

    Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “Öyle 36 sınav falan yok. 6 temel dersten birer yazılı yapacağımıza göre birinci sömestr 6 yazılıyı biz kontrol yapacağız, ikinci sömestr 6 yazılıyı kontrol yapacağız. Demek ki, 12 yazılı bizim kontrolümüzde olacak, 12 yeni sınav değil” dedi.

    İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen “Küresel Ortaklığın Geleceğini Örmek” konulu konferansa katılan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Seviye Belirleme Sınavı’na (SBS) ilişkin soruları yanıtladı. Avcı, şunları söyledi:
    “Bir kere şu önyargıdan kurtulmamız lazım; yılda bir kez yapılan SBS kaldırıldı. Sınav kaldırıldı, yerine aynı mantıkla bir sınav konmadı. Yaptığımız çalışma, düzenleme, güncelleme okullarımızda belli derslerde zaten yapılmakta olan yazılı sınavları denetim altına almaktır. Bunları, daha güvenilir sorular ve cevaplar ve değerlendirmeler sonucu, ortaöğretime geçişte kullanılabilir notlar olmasını sağlamak. Yapmaya çalıştığımız düzenleme bu. Altı dersten, sene içerisinde zaten yapılmakta olan, geçmiş yıllarda zaten yapılmış olan, önümüzdeki yıllarda zaten yapılacak olan bu sınavlardan hiç olmazsa şu anda birer tanesini Milli Eğitim Bakanlığı’ndan göndrilen sorular, farklı öğretmenlerin gözetiminde yapılacak yazılı sınavlarda alınan sonuçları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından değerlendirilmesi ve böylece ortaöğretime geçişte bunların da belli bir ağırlıkla kullanılabilmesi. Yani yaptığımız çalışma okul merkezli, okulda yapılan işlemlerin, sınavların, yazılıların güvenilir hale gelmesini sağlamaya çalışıyoruz, yaptığımız çalışma bu. Yeni bir sınav icat etmiyoruz. Okullarımızda zaten yapılmakta olan ve yapılacak olan sınavları güvenilir hale getirmeye çalışıyoruz. Onun için yeni bir sistemden falan da söz etmiyoruz.”

    Kimseyi telaşlandırmayın

    Herkes şikayetçi olduğu için SBS’nin kaldırıldığını söyleyen Avcı, “Şimdi o sınav kaldırıldı, çocuklarımız okullarına girecekler, kendi sınıflarında normal yazılı sınavlarına girecekler. Bu yazılı sınavlardan birer tanesini Milli Eğitim Bakanlığı’ndan gönderilen sorularla yapacağız. Cevapları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından değerlendirilecek. O yazılılar yapılırken, öğretmenler kendi sınıflarında olmayacaklar, farklı sınıflarda gözetmenlik yapacaklar. Böylece olabildiğince objektif, güvenilir yazılı sonuçlar üretmeye çalışıyoruz. Bu, öğreteceğimiz yazılı sonuçlarını da daha sonra belli bir yüzde çerçevesinde ortaöğretime geçişte kullanacağız. Velileri telaşa sokmayın, çocuklarımızı heyecanlandırmayın. Öyle 36 sınav falan yok. 6 temel dersten birer yazılı yapacağımıza göre birinci sömestr 6 yazılıyı biz kontrol yapacağız, ikinci sömestr 6 yazılıyı kontrol yapacağız. Demek ki, 12 yazılı bizim kontrolümüzde olacak, 12 yeni sınav değil. Daha sonra öğretmenlerimizin kendi yaptıkları sınavlar da, bu yaptığımız sınavlara örnek hale gelecek zaman içerisinde ve inşallah orta vadede okullarda yapılan bütün yazılılarımız, tüm değerlendirmelerimiz objektif, güvenilir değerlendirmeler olacak. Diyelim ki, problemler çıktı, onları da çözeriz. Kimseyi telaşlandırmayın” dedi.

    Konferansın açılışında da konuşma yapan Bakan Avcı sözlerine, “Avrupa’yı Asya’ya bağlayan zengin kültür ve tarih mirasına sahip olan İstanbul’a hoşgeldiniz” diyerek başladı.
    Son 10 yılda Türkiye’deartan üniversite sayısı ile birlikte üniversite mezunlarının da oranının yükseldiğini ifade eden Avcı şöyle devam etti:
    “Mezunlarımızın giderek daha fazla küreselleşen ekonomi içerisinde başarılı olabilmeleri ve uluslararası alanda rekabet edebilmeleri için universitelerimizin de uluslararası alanda rekabet edebilme kapasitesine sahip olmaları gerekir. Bu nedenle üniversitelerin uluslararasılaşması önemlidir. Üniversitelerimiz farklı kültürlere, farklı inançlara, insan haklarına saygılı, önyargısız, iletişime açık, özgür ve bilimsel düşünen mezunlar yetiştirmelidir. Araştırma ve geliştirme için gerekli olanakları sağlamalıdır. Bunun için de üniversitelerimiz uluslararası etkileşime, rekabete ve değişen dunyanin ihtiyaçlarına cevap verebilecek niteliklere sahip olmalıdır. Eğitim politikaları bir ülkenin eğitim sisteminin gelecekte nasıl şekilleneceğini, o ülkede eğitimle ilgili neler yapılması gerektiğinin belirlenmesi için önemlidir.”


    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı