"Nilüfer Pazvantoğlu" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Nilüfer Pazvantoğlu" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Nilüfer Pazvantoğlu

Bahar yorgunluğuna doğru beslenerek elveda

Bahar yorgunluğu vücudumuzu nasıl etkiliyor

Nem düzeyindeki artış; solunum yollarında ödem, akciğere giden oksijen miktarının azalması, terleme fonksiyonun bozulması nedeniyle vücut toksinlerinin atılımının engellenmesi ve vücudun nem dengesinin bozulması sorunlarına yol açıyor. Vücut da tepki olarak oksijen miktarındaki azalmanın olumsuz etkilerinden kurtulmak için genel olarak damar sisteminde spazm (büzülme) yaratıyor.
Damar sisteminde oluşan spazm sonucunda;

Baş dönmesi, denge kaybı, halsizlik ve yorgunlukta artış

Hipertansiyon ve kalp krizlerinde artış

Akciğer kapasitesinin ödem nedeniyle azalması ile nefes darlığı, hareket ile sıkıntı hissinde artış 

Mide şikayetlerinde (gastrit, ülser, reflü) artış

Tiroid hormonu salgısında azalma

Ciltte kuruma-dökülme ve saç dökülmesi görülebiliyor.

Bahar yorgunluğundan korunmak için nelere dikkat etmeli

Sabahları aç karnına 30-40 dakika yürüyüş ve basit egzersizler yapın.

Mutlaka kahvaltı yaparak evden çıkın.

Az ve sık beslenmeye özen gösterin.

Karbonhidrat ağırlıklı öğünler vücutta uyku ve yorgunluk haline sebep oluyor, ayrıca dikkatsizliği artırıyor. Bu nedenle beyaz, rafine edilmiş tahıllar yerine tam buğdaylı, çavdarlı, yulaflı ve kepekli rafine edilmemiş tahılları tercih edin. 

Kızarmış, kavrulmuş etler yerine haşlanmış, fırınlanmış veya ızgarada pişmiş etleri tercih edin.

Yemek-lerde; haftada 1-2 kez yağsız kırmızı et, 2-3 kez beyaz et, 1-2 kez kurubaklagil, 1-2 kez yumurta, her gün 1-2 kase yoğurt ve 1-2 dilim tahıllı ekmek tüketin.

Akşam yemeklerinde zeytinyağlı sebze yemeklerini tercih edin.

Ara öğünleri kesinlikle atlamayın. Mevsim meyveleri, 5-6 adet tuzsuz badem içi veya 5-6 adet fındık ya da 2-3 ceviz içi  örnek ara öğünler olabilir.

Günde 3 litre su içmeye özen gösterin. 

Meyve ve sebzelerin bulabildiğiniz bütün çeşitlerinden tüketin. Özellikle B ve C vitaminleri ile potasyum, magnezyumdan zengin beslenmeye özen gösterin. B ve C vitaminleri sebze ve meyvelerde, potasyum ise domates, patates ve kayısıda bol miktarda bulunuyor.

Uyku ritmine dikkat edin. ıyi bir uyku için yatmadan önce ılık bir duş alıp, günlük stres nedenlerinizi aklınızdan uzaklaştırabilirsiniz.

Hoşunuza giden konuları düşünün veya sizi mutlu edecek programları izleyin.

Alkol kullanıyorsanız, miktarı azaltın. Yorgunluktan kurtulmak için alkol almak, çözümü zor problemler ortaya çıkarabilir. 

Kola ve kafeinden uzak durun.

Koyu demlenmiş çaylar yerine bitki çaylarını tercih edin.

Bahar yorgunluğunun en iyi ilacı da tatil... ımkanlarınızı zorlayarak birkaç günlüğüne kent dışına kaçmayı deneyin.

Cilt kusurlarını kamufle edin

Kontrol edilemeyen gözyaşları, şişlikler ve hassas cilt, mükemmel bir makyajın en önemli düşmanlarıdır. Özellikle saman nezlesi şikayeti olanlar, polen mevsiminde tüm bu sıkıntılara katlanmak durumunda kalır.  Peki tüm bu olumsuzluklarla başa çıkarak günü kusursuz bir makyajla bitirmeyi nasıl başaracaksınız? ışte ipuçları...

Sürekli yaşaran ve kaşınan gözleri hemen rahatlatmakta en iyi çözümlerden biri “levocabastin” maddesi içeren göz ve burun spreyleri. Etkisini dakikalar içinde gösteren bu madde, bağ ve mukoza dokusunu dengeliyor.
Gözlerde ve burunda etkili olan saman nezlesi ve güçlü cilt kızarıklıklarından şikayetçi olanlar, makyaj için özellikle kapatıcı özellikli ürünleri tercih etmeli. Yüzde 55’lik bir oranda pigment içeren bu ürünlerin kapatıcılıkları da oldukça yüksek. Ancak kıvamları fazlasıyla yoğun olduğu için uygulama öncesinde özellikle fondöteni avuç içinde ısıtmak gerekiyor.
Daha hafif varyasyonları içinse yine hassas ciltlerin kullandıkları ürünlerde özellikle suya dayanıklı olmasına dikkat etmeleri gerekiyor. Plaj ve sauna kliması için geliştirilen özel ürünler, dayanıklılıklarıyla öne çıkıyor.
Makyajı sabitleyici gücüyle pudralar, gün içinde makyajın kalıcılığını da uzatıyor. Krem farlar ise parmak ucuyla göze kolayca sürülmeleri dolayısıyla ideal. Kırmızı ve eflatun renkler gözlerdeki kızarıklığı daha çok vurgulayabileceğinden onlardan kaçınmak, bu tonlar yerine doğal kahve tonlarını tercih etmek yerinde olacaktır.

Çekici gözlerin sırrı

L’Oreal Paris’in yeni maskarası “Extra Volume Collagene”, içeriğindeki hydra-kolajen’in gücü ve sıradan fırçalardan iki kat daha büyük fırçası yardımıyla kirpiklere topaklanma yapmadan hacim kazandırıyor. Sudan arındırılmış kolajen kürelerinden oluşan hydra-kolajen, dolgunlaştırıcı içeriği ile kirpikleri besliyor ve anında ekstra hacim veriyor. Fiyatı 35,99 TL...

Beyaz... Kusursuz güzellik için

“Beyaz, tüm renklerin yok olduğu kusursuz bir dünyanın sembolü... Evrensel saflık, mutlak gerçek...” Lalique White’ın yaratıcısı Christine Nagel erkeklere özel bu yeni kokuyu işte böyle tanımlıyor. Parfümün üst notası turunçgilin ferahlığı, kalp notası ise baharat ve menekşe çiçeklerinin kokusuyla sarma-lıyor.
Fiyatı  145 TL...

Vücudunuzu ağırlıkla çalıştırın

Ağırlık kaldırmanın sadece Arnold Schwarzenegger’a özgü olduğunu düşünenler yanılıyor. Üstelik kadınlar bu çalışmayla iri bizeps kaslarına da sahip olmuyor. Bunun yerine güzel, ince kaslar ve kusursuz bir silüet yaratıyorlar. Ağırlıklar daha çok direnci artırıyor. Yani egzersiz dürtüsünü harekete geçirirken sonuca daha hızlı bir şekilde yaklaşmayı tetikliyor. Ve daha iyi çalışan kaslar bazal metabolizmayı artırırken, biz de vücudumuzdaki daha fazla kaloriyi yakmış oluyoruz. Önemli bir not: Egzersiz sonrasında dinlenmek için en az 48 saate ihtiyacınız olacak!

KOL KASLARI İÇİN
Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın. Dizlerinizi hafifçe bükün. Kollarınızı vücudunuzun iki yanına doğru açın. şimdi her iki kolu da iyice gerginleşmiş dirseklerinizle birlikte omuz hizasına kadar kaldırın ve yavaşça yeniden bırakın.

GÖĞÜS KASLARI İÇİN
Sırtüstü yere uzanın. Ağırlıkları yatay bir şekilde yukarıya doğru kaldırın. Bu arada avuç içleri birbirine baksın. şimdi kolları hafifçe büktüğünüz dirseklerinizin yardımıyla yere koyun. Kollarınızın ve ağırlıkların hep göğüs hizasında kalmasına dikkat edin.

BİZEPS KASLARI İÇİN
Ayaklarınızı omuz hizasında atın. Karnınızı içe doğru çekin, kollarınız gergin, vücudunuz dik olsun. şimdi kollarınızı kırın ve ağırlıkları yukarı doğru kaldırın. Avuç içleriniz omuz başlarını göstersin. Kollarınızı yavaşça yere doğru bırakın. Kollarınızın vücudunuza bitişik ve üst gövdenizin arkaya doğru kaymamasına dikkat edin.

TRİZEPS KASLARI İÇİN
Sağ arka baldırınızı ve sağ elinizi bir bankın ya da sandalyenin üzerine koyun. Sol üst kolunuzu yere paralel olacak şekilde geriye doğru kaldırın ve yeniden yana doğru bırakın.

X