Bağlıca’da yol çilesi

ŞEHİRLEŞEN ve yeni bir çok sitenin yapıldığı veya bitirilerek yerleşime açıldığı Bağlıca’da tam bir yol çilesi yaşanıyor.

Bağlıca Bulvarı olarak adlandırılan ve Bağlıca ile Etimesgut’u Yapracık’a bağlayan yolu ASKİ altyapı çalışmalarından dolayı kazmışdı. Ancak bu kazı ve çalışmalar bittikten sonra 3-5 m. derinliğinde ve 2 m. genişliğindeki çukurların çoğunluk yerini açık bırakıp gitti. Konuyu defalarca ALO 153’e aktardığımız halde somut bir gelişme olmadı.
Bu yol hem burada yaşayan halk ve hem de TOKİ Yapracık konutları inşaatına hizmet eden kamyonlar tarafından kullanılmaktadır. Daralmış olan bu geçişte zaman zaman tehlike oluşturan karşılaşmalar da olmaktadır. ASKİ’nin koyduğu ‘Önce Emniyet’ tabelası ile tamamen ters olan bu durum daha aydınlatılmamış olan ve fakat yerleşime açılmış bu bölgede özellikle geceleri çok ciddi tehlike oluşturuyor.
İsmail Hakkı BATUM

BEDAŞ’tan ‘yoğun kar’ açıklaması


BAŞKENT Elektrik Dağıtım A.Ş.’nin Keçiören Bademlik Mahallesi, Itri Caddesinde sürekli elektrik kesintisi yaşanmasına ilişkin ‘Elektirik ve su kesintileri’(17.12.2010) başlıklı yazımıza yaptığı açıklama şöyle:
“10-12 Aralık tarihlerinde bölgemizde etkili olan yoğun kar yağışı ve fırtına, TEİAŞ’a ait hatlarda ve şirketimize ait elektrik tesislerinde hasar meydana getirmiştir. Müşterilerimize çözüm sunabilmek amacıyla arıza onarım ve bakım ekiplerinin sayıları ve çalışma saatleri arttırılmıştır.
Bunun yanı sıra; elektrik şebekemizde, alt yapı çalışmaları yapan diğer firmalar nedeniyle şirketimizin kontrolü dışında arızalar da meydana gelebilmektedir. Haberde
bahsi geçen bölgede oluşan elektrik kesintileri BEDAŞ’ın direk sorumlu olmadığı arıza kategorisinde diğer firmalar tarafından yürütülmekte olan altyapı ve kazı çalışmaları esnasında meydana gelen arızalardan ve aynı zamanda yukarıda bahsettiğimiz olumsuz hava koşullarından kaynaklanmıştır.
Şirketimizin kontrolü dışında meydana gelen arızalardan kaynaklanan elektrik kesintilerinde ise arıza onarım ve bakım ekiplerimizin, mümkün olan en kısa süre içerisinde aksiyon almaya özen gösterdiklerini belirtmek isteriz.”

Leasing otobüslerin iç yüzü

‘EGO zararının lafı bile olmaz’ (18.12.2010) başlıklı yazınızda bazı eksiklikler gördüm. Şöyle ki, kartlı otobüslerin yarısının plakası siyah üzerine beyaz yani belediyenin kendi otobüsleri... Bir de beyaz üzerine siyah olanları var; bunlar da vakfa ait otobüsler.
İşte bütün mesele burada.
Vakfa leasing yoluyla otobüsler aldırılıyor, aynı renge boyatılıp kart makinası takılarak belediyeye kiralanıyor. Böylelikle, vakıfa para aktarılıyor. Bu paranın bir kısmı ile otobüslerin borcu ödeniyor, bir kısmı da vakıfa kalıyor. Yani belediye bir yerine iki otobüs parası ödüyor en azından... Bu paralar vakıf aracılığı ile varoşlara gıda ve yakacak olarak dağıtılıyor.
Halktan alınan fazla parayla halka yardım yapılıyor. Adı da ‘yardım’ oluyor. Bir diğer konu da, bayramda halk otobüsleri 1 TL’ye çalıştılar; kar ettiler ki çalıştılar.
İşte toplu taşımacılığın gerçek fiatı da böylelikle tesbit edilmiş oldu. Melih Bey, halktan 85 kuruş fazla para aldığı halde zam diyor. Neden?
Suphi SÖZERİ
Yazarın Tüm Yazıları