Baba hatırı

Ateş YALAZAN / ANKARA
23.01.2002 - 01:50 | Son Güncelleme:

Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin (DHMİ) 6 havalimanıyla birlikte kapatma kararı aldığı Süleyman Demirel Havalimanı, diğer 5 havalimanının toplamının iki katı zarar etti.

Uşak, Sinop, Tokat, Balıkesir merkez, Zonguldak Çaycuma havalimanları, bu ay sonunda toplam 750 milyar lira zarar edildiği gerekçesiyle kapatılacak. Isparta Süleyman Demirel Havalimanı ise 1.3 trilyon zarara rağmen kapatılmıyor, statüsü değiştiriliyor. Artık gün ışığı olduğu sürece çalışacak.

9'uncu Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in adını taşıyan Isparta'daki havalimanı 1.3 trilyon lira zarar etmesine rağmen kapatılmaktan son anda kurtuldu. Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin (DHMİ) 6 havalimanıyla birlikte kapatma kararı aldığı Süleyman Demirel Havalimanı, diğer 5 havalimanının toplamının 2 katı zarar etmesine rağmen kapatılmayacak.

DHMİ Genel Müdürlüğü geçen yıl temmuz ayında Hazine Müsteşarlığı'nın isteği üzerine tasarruf tedbirleri çerçevesinde kapatılması planlanan havalimanlarını bu kuruma bildirdi. DHMİ bu listede, Uşak, Sinop, Tokat, Balıkesir merkez, Zonguldak Çaycuma, Sıvas ile birlikte Isparta Havalimanı'nın da kapatılabileceğini belirtildi. Ancak Isparta Süleyman Demirel Havalimanı kapsam dışına çıkarıldı. Oysa 2000 yılı gelir-gider tablosunda Uşak 70 milyar lira zarar ederken, Sinop 330 milyar lira zararla yılı kapattı. Tokat 350 milyar, Balıkesir merkez 37 milyar, Zonguldak Çaycuma ise 68 milyar lira zarar etti. 31 Ocak'ta kapatılacak 6 havalimanının toplam zararı 750 milyar lira olarak gerçekleşirken, Isparta Havalimanı'nın tek başına zararı 1.3 trilyon lira oldu. Kár ettiği halde kapatılan tek havalimanı ise Sıvas oldu.

EN ÇOK PERSONEL ISPARTA'DAN

Uşak'ta 15, Sinop'da 49, Tokat'ta 34, Balıkesir'de 11, Zonguldak'ta 14 kişi çalışırken, sadece Isparta'da 86 DHMİ personeli görev yapıyor. DHMİ, diğer 5 havalimanının personelinin diğer havaalanlarında görevlendirilmesini karara bağladı. Ancak, Isparta'nın sadece statüsü değiştirildi. Buna göre, daha önce 24 saat hizmet veren Isparta Havalimanı, artık günışığının olduğu sürece hizmet verecek ve hava meydanı olarak anılacak. Zararına rağmen kapatılmayan Isparta'ya 2000 yılında sadece 650 uçak inip kalkarken, bu sayı 2001 yılında 311'e geriledi. 2000'de toplam 6 bin 735 kişi yolculuk yaptı. Bu sayı 2001'de 5 bin 922 kişiye geriledi.

Başka havaalanı kapanmaz

Ulaştırma Bakanı Oktay Vural, kapatılan atıl durumdaki 6'sının dışında, yeni havaalanı kapatmanın sözkonusu olmadığını söyledi. Vural, ‘Atıl durumdaki havaalanlarının işler hale getirilmesi amacıyla hac seferlerinin, bu alanlar üzerinde yapılmasının mümkün olup olmadığı’nın sorulması üzerine de, Suudi Arabistan'ın her bölgede görevli bulunduramadığını söyledi.

1.3 trilyon zararla ayakta

Yapımına 1992 yılında başlanan Isparta Süleyman Demirel Havalimanı, 21 Temmuz 1997'de hizmete açıldı. 3 bin metre uzunluğunda pisti bulunan havalimanı, dönemin parasıyla 3.5 trilyona maloldu. 4 bin 600 metre çift şeritli meydan bağlantı yolu mevcut Isparta Havalimanı'nı dönemin Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel, Başbakanı Mesut Yılmaz ve Ulaştırma Bakanı Necdet Menzir hizmete açtı. Açılışta pist dev bir Türk bayrağıyla kaplandı.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı