Ayıcıklı emzikle 8 ülkeye ihracat

Hürriyet Haber
19 Haziran 2017 - 21:43Son Güncelleme : 19 Haziran 2017 - 21:43

İki yıl önce, kendi tasarladıkları bebek ürünleriyle ticarete başlayan Günhan Danış, Hande Tood ve Buğra Yener, Nürnberg’de katıldıkları fuarda aldıkları siparişlerle 8 ülkeye ihracata başladı. Ayıcıklı emzikler, özel tasarım mama önlükleri ve diş kaşıma ürünleriyle bu yıl ciro 2.5 milyon doları bulacak.

TÜRKİYE’de olmayan ‘bebek ürünleri’ ticareti için yola çıkan üç ortağın kurduğu Miniko Pazarlama ve Dış Ticaret AŞ, bu yıl yüzde 20’si ihracattan olmak üzere 2.5 milyon dolar ciro bekliyor. Özel tasarım mama önlükleri, ayıcıklı emzikler ve Fatma Ananın Eli’nden esinlenerek üretilen ‘diş kaşımalar’ ile bir anda ilgi odağı olan Miniko, bugüne kadar Çin’de ürettirdiği kendi tasarımlarını önümüzdeki aydan itibaren Eskişehir’de de ürettirecek. Firmanın kurucularından Günhan Danış, şöyle anlatıyor henüz üç yıllık olan girişimcilik öyküsünü:

TÜCCAR BABANIN OĞLUYUM

“1965 doğumluyum, Babam Erzurumlu ben ise Samsun’da doğdum, büyüdüm. Babam Nurhan Bey Samsun’da geniş bir bölgenin kozmetik distribütörüydü. Danış Pazarlama, Karadeniz’in çok bilinen firmalarındandı ve biz de ticareti orada öğrendik. Üniversiteyi İngilizce öğretmeni olarak bitirdim ve tabii ki öğretmenlik yapmadım. 1995’de Samsun’da Kamer Alışveriş Merkezini kurdum. Sonra orayı çok ortaklı bir şirkete 1997’de devrettim ve İstanbul’a geldim, BİM’de çalışmaya başladım. 2006 yılına kadar BİM’de satın almada çalıştım. BİM çok iyi bir okul oldu. Ticaretten geldiğim için de avantajlıydım. Satın almanın yüzde 35’i benim üzerimden geçiyordu. 2006’dan sonra da züccaciyede Evdi’nin kuruluşunda görev aldım. Ancak, 2008 krizine yakalandık ve şirketi zor döneminde yönettim ve tasfiye ettik. Sonrasında A101’e geçtim ve orada da 1 yıl kadar satın alma müdürlüğü yaptım. Sonra Keskinoğlu’na geçtim ve orada da 4 tane restoran açtık. Sonra çok kısa süre Çalık Holding’de de çalıştım.

BİR ANNELİK TECRÜBESİ...

Ortağım Hande Hanım ile BİM’de tanışmıştık. Kendisiyle çok iyi dostluğumuz var. Evlendi ve eş durumundan yurtdışında yaşamaya başladı. Anne de olunca, bebek ürünleri konusunda Türkiye’nin önemli eksikleri olduğunu keşfetti. Fikir ondan çıktı,  kendisi şu anda Dubai’de yaşıyor. Türkiye’de Bebek ürünleri pazarı çok sofistike olarak yönetilmiyordu ve biz de bunu yapalım istedik. ABD, Avusturya ve Avrupa’daki annelerin işini kolaylaştıran birçok bebek ürünü Türkiye’de yoktu ve biz bunları Türkiye pazarına sunalım istedik.

HER ÜRÜNDE BİR İNOVASYON

2014 Eylül ayında üç ortak şirketimizi kurduk. Şu anda 11 kişilik ekibimiz var.  Tüm ürünlerimiz ithal ama kendi tasarımlarımızı ve kalıplarımızı yapıyoruz, Çin’de fason ürettiriyoruz. Ürünlerimiz silikon (gıda sınıfı) ve Türkiye’de üretim için de gerekli çalışmalarımızı tamamladık. Önümüzdeki aydan itibaren Eskişehir’de üretime başlanacak. Örneğin ayıcıklı emziklerimiz çok tuttu. Çocuk bununla çok daha mutlu oluyor. Her üründe inovatif bir ekleme yaparak ilerliyoruz. Anneler de çok mutlu oluyor. Mama önlüğümüzde birkaç tane inovatif özellik var. Dönmüyor, kırıntıları topluyor ve bebek büyüdükçe genişletilebiliyor. Diş kaşıyıcımız için ‘Fatma Ananın Eli’nden esinlendik. Bebek, deşini kaşırken annesinin elini tutar gibi mutlu oluyor. Pazarda da çok büyük kabul gördü. Porsiyon isimli mama tabağımız da kendi tasarımımız ve vakumlu. Yerinden oynamıyor, devrilmiyor. Bu arada kendi markamızı tamamlayacak şekilde üç tane de yabancı markanın Türkiye distribütörlüğünü aldık.”

MADE IN TURKEY ÇOK TERCİH EDİLİYOR

MİNİKO Yönetim Kurulu Başkanı Günhan Danış, yerli üretime önem vermelerinin en önemli sebeplerinden birinin Avrupa ve Körfez ülkelerinde ‘Made in China’ yerine ‘Made in Turkey’ kavramının çok önemli tercih nedeni olması olduğunu söylüyor. Danış, “Satışlarımız üç yılda çok iyi bir noktaya geldi. Bu seneki hedefimiz 2.5 milyon dolar ciro yapmaktı ve bu gerçekleşecek gibi görünüyor. Geçen yıla göre yüzde 50 büyüme oluyor. Türkiye genelinde ilgili tüm perakende noktalarında ürünlerimiz satılıyor. 8 ülkeye ihracata başladık. Şubat ayında Nürnberg’deki fuara katıldık ve tahminimizin üzerinde ilgi gördük. Hollanda, Belçika, Güney Kore, Tayvan, BAE ve İsrail’e ilk ürünlerimizi gönderdik. Polonya ve İspanya’ya da çok yakında gidecek. Bu yıl ciromuzun yüzde 20’si ihracattan gelecek gibi görünüyor. Hedefimiz, sektöründe en değerli markayı çıkarmak. 5 yıl içinde bunu başarmak için çalışacağız” diyor.



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı