Ayda 30 liraya HD kampanyası

Hürriyet Haber
17.05.2010 - 14:21 | Son Güncelleme:

D-Smart, HD yayın seyretmek isteyenlere özel olarak yeni bir kampanya düzenledi. Buna göre isteyenler ayda 29,99 liradan başlayan fiyatlarla HD farkıyla D-Smart HD sahibi olacak.

D-Smart ve smile Şirketler Grubu CEO'su Mustafa Gözalan, önümüzdeki yıl yaklaşık 1,5 milyon insanın HD teknolojisine yatırım yapacağını ve bunların önemli bir kısmının D-Smart HD içeriğini alacağını düşündüklerini söyledi.

Gözalan, D-Smart'taki yeniliklerin paylaşıldığı toplantıda, D-Smart ve smile adsl operasyonlarını birleştirerek, Türkiye'de tek noktadan telekom, internet ve televizyon hizmetleri veren yapıya dönüştüklerini anlattı.

Hizmet verdikleri hane sayısının 1,5 milyona ulaştığını bildiren Gözalan, İstanbul ve Gümüşhane'de yer alan çağrı merkezleri, çalışanlar, bayiler ve iş ortaklarıyla birlikte 3 bin ailelik istihdam zinciri oluşturduklarını söyledi.

Gözalan, dijital eğlence platformu D-Smart'ın Standart Definition (SD) yayın kalitesinden High Definition (HD) yayın kalitesine geçişin siyah-beyazdan renkli yayına geçiş gibi “devrimsel” nitelik taşıdığını belirtti.

HD yayının geniş kitlelere ulaşması için, televizyon ve uydu alıcısı üreticilerinin, HD yayın yapan dijital platformlarla işbirliği yapması gerektiğine işaret eden Gözalan, HD yayın izlemek için HD televizyon, HD uydu alıcısı ve HD yayın gerektiğini açıkladı.

Gözalan, HD yayın teknolojisi hakkında tüketicilerin yeterince bilgilendirilmediğini vurgulayarak, televizyon izleyicilerinin gerçek HD yayını deneyimlediği zaman standart yayına geçmek istemediğini belirtti.

D-Smart'ın Türkiye'de HD yayınların yaygınlaşması için üzerine düşeni yapacağını ifade eden Gözalan, 2005'te dünyada 10 milyon HD televizyon bulunurken, 2010'da sadece Türkiye'de yılda 1,2-1,4 milyon HD televizyon satıldığını, gelecek 5 yılda 7-10 milyon HD televizyonun satılacağını kaydetti.

Gözalan, soruları yanıtlarken, Türkiye'de ayda 100 bin adet HD televizyon satıldığını dile getirerek, önümüzdeki yıl yaklaşık 1,5 milyon insanın bu teknolojiye yatırım yapacağını ve bunların önemli bir kısmının D-Smart HD içeriğini alacağını düşündüklerini ifade etti.

KAMPANYANIN AYRINTILARI

D-Smart Pazarlama Grup Başkanı Didem Aksoy da, Türkiye'de HD televizyon penetrasyon oranının yüzde 80'e ulaşmasının 15 yıldan fazla zaman almayacağını öngörerek, şu anda 2 milyondan fazla hanede HD televizyon bulunduğunu ve her ay 100 bin adetten fazla HD televizyon satıldığını anlattı.

Aksoy, Türk halkının günde ortalama 4-4,5 saat televizyon izlediğini, kampanya kapsamında “HD keyfini artırmayı”, “HD televizyonların hakkını vermesini” ve “HD'yi geniş kitlelere tanıtmayı” hedeflediklerini ifade ederek, kampanyaya ilişkin şu bilgileri verdi:

“Herkesi ayda 29,99 liradan başlayan fiyatlarla HD farkıyla D-Smart HD sahibi yapıyoruz. D-Smartlılar ise kullandıkları D-Smart uyumlu uydu alıcılarını iade ederek, bu kampanyadan ayda 19,99 liradan başlayan fiyatlarla yararlanabilecek.”

D-Smart'ın 10 HD kanala sahip olduğunu, Kanal D HD ve Star HD ile çeşitli dizi ve programların dizilerin, Discovery Channel, Animal Planet'in belgesellerinin platformda bulunacağını kaydeden Aksoy, Dünya Basketbol Şampiyonası, A Milli Futbol Takımının Avrupa ve Dünya Kupası ön eleme maçları ve UEFA Avrupa Ligi ve Şampiyonlar Ligi maçlarının HD olarak D-Smart HD'de yer alacağını söyledi.

“DTT TEHDİT VEYA GELECEK DEĞİL”

D-Smart Yayın Grup Başkanı Murat Saygı da soruları yanıtlarken, tüketicilerin HD televizyon aldığında HD yayın izlediğini sandığını belirterek, bu konuda farkındalık yaratmak gerektiğini vurguladı.

Saygı, analog yayının 2012'de sona ereceğini hatırlatarak, televizyonların çanaktan izlenme oranı yüzde 68 olan Türkiye'de DTT'nin (Digital Terresterial Television) barınmasının “imkansız” olduğunu ve DTT'yi büyük bir “tehdit” veya “gelecek” olarak görmediklerini söyledi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı