Ayda 191 milyon lira süpermarkete gidiyor

Hürriyet Haber
19 Ekim 2003 - 00:00Son Güncelleme : 19 Ekim 2003 - 00:01

Türkiye'deki tüketici profilini belirlemek için Yimpaş mağazalarında gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, ev alışverişini ağırlıklı olarak kadınlar yapıyor.Yimpaş Mağazaları'nın yaptırdığı araştırmaya göre, ev alışverişini ortalama 12 günde bir yapan kadınlar alışverişe 40 dakika ayırıyor. Çoğunlukla liste yapmadan alışverişe çıkan kadınların sepetinde, temizlik ve süt ürünleri başı çekiyor.İstanbul, Ankara, Gaziantep illerini kapsayan ve 19-59 yaş grubuna ait 300 tüketici ile gerçekleştirilen araştırmaya göre, süpermarket alışverişine aylık ayrılan bütçe ortalama 191 milyon lira. Fiyat ucuzluğu da alışveriş mekanının seçiminde en önemli faktör. Diğer etkili faktörler ise sırasıyla ev ve işyerine yakınlık, kalite hizmet, ulaşım kolaylığı ve güvenilirlik.Araştırmaya göre, ev alışverişlerinin yapanların yüzde 76'sı kadınlar tarafından yapılıyor. İstanbullu tüketicilerin yüzde 66'sı alışverişi yalnız yaparken, yüzde 31'i eşiyle, yüzde 14'ü çocuğuyla gidiyor. Örneğin, Gaziantepli tüketicilerin yüzde 65'i eşiyle alışveriş yapmayı seçerken, çocuğuylagidenlerin oranı yüzde 32, yalnız gidenlerin oranı yüzde 25. Ankaralı tüketicilerin tercihleri ise yüzde 55 oranında eşiyle birlikte, yüzde 39 yalnız, yüzde 12'si çocuklarıyla alışveriş yapmaktan yana. Araştırma tüketicilerin ortalama olarak 12 günde bir alışverişe gittiğini ortaya koyarken, İstanbul'da alışverişe gitme sıklığı, diğer illere oranla anlamlı bir farkla yüksek. İstanbul'da yaşayan tüketiciler, ortalama olarak 6 günde bir alışverişe çıkarken, Gaziantep ve Ankara illerinde yaklaşık 2 haftada bir süpermarket/market alışverişi yapılıyor.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı