Ayakkabının ‘El Turco’su

Hürriyet Haber
08.05.2017 - 21:18 | Son Güncelleme:

LOTA Ayakkabı, sadece 10 yaşındaki Inuovo markasıyla Avrupa genelindeki 2 bin müşterisinin yaklaşık 7 bin mağazasına girmeyi başardı. Geçen yıl 103 milyon lira ciro yapan şirket bunun 62 milyon lirasını ihracattan sağladı.

TÜRKİYE’nin ‘ihracatta fark yaratan’ firmaları arasında bulunan Lota Ayakkabı ve Deri Sanayi Ticaret A.Ş. (Lota Ayakkabı), tasarım odaklı strateji ile fasonculuktan kurtuldu ve kendi markası Inuovo ile 65 ülkeye ihracat yapan bir yapıya kavuştu. 2016’da 103 milyon lira ciroya ulaşan firma bunun 62 milyon lirasını ihracattan sağladı. Sadece İtalya’da 450 noktada satılan Inuovo, Avrupa genelinde 2 bine yakın müşteri vasıtasıyla 7 bine yakın satış noktasına yayılmış durumda. Beş kuşaktır ‘ayakkabıcı’ olduklarını söyleyen yönetim kurulu başkanı Osman C. Doğaner, şirketin ve markanın başarısında oğlu İsmet M. Doğaner’in büyük payı olduğunu söylüyor ve şöyle konuşuyor:

ANTALYA’DAN İSTANBUL’A

“Ben dördünce nesil ayakkabıcıyım. Çünkü dedemin babası da annemin babası da ayakkabıcıdır. Biz Antalyalıyız ama oraya da Isparta’dan gitmişiz. İşimiz gücümüz her şeyimiz 10 yıl öncesine kadar Antalya’daydı. Oğlum (İsmet) Koç Üniversitesi Ekonomi’yi bitirdi ve sonra İstanbul’da yeni bir şirket ve marka ile dünyaya açılma kararı aldı. Şu anda geldiğimiz nokta onun stratejinin bir sonucudur. Daha önce Antalya’da 6 tane ayakkabı mağazası olan (AyPa) toptan ticaret de yapan bir yapıdaydık. İsmet, tamamen tasarım, markalaşma ve ihracat odaklı bir modeli planladı ve uyguladı. Onun ufku bizden genişmiş. İtalya’da o kadar güçlendik ki Milano Fuarı’nda lakabımız ‘El Turco’ oldu. Çünkü her sene en kalabalık stant bizimki oluyor.

25 ATÖLYE BİZE ÜRETİYOR

Aykosan’da 10 bin metrekarelik bir ‘tasarım ve model üssü’ kurduk. Burada modelhanemiz var. Doğrudan istihdamımız 53 kişi ama İstanbul, İzmir, Manisa, Tekirdağ’da 25 atölye bize üretim yapıyor ve buralarda bine yakın istihdam söz konusu. Biz kendi yerimizde üretim için her şeyi hazırlıyoruz ve atölyelere veriyoruz. Sonra ürünü alıp satışını gerçekleştiriyoruz.

SADECE DERİ KADIN AYAKKABISI

Ürünlerimizde gerçek deri dışında malzeme kullanmıyoruz ve sadece kadın ayakkabısı üretiyoruz. Bütün uluslararası fuarlara katılıyoruz. Oğlumun stratejisi böyle. Şu anda yurt dışında 2 bine yakın müşterimizin 7 bine yakın satış noktasında ürünümüz satılıyor. Sadece İtalya’da 450 noktadayız. Toplamda 65 ülkeye ihracatımız var ama ağırlığımız İtalya ve Almanya. İhracatımızın yüzde 90’ını kendi markamızla yüzde 10’unu seçkin markalara üretim yoluyla yapıyoruz. Aslında formülümüz, ‘çok iyi ve güncel tasarım, kaliteli üretim ve rekabetçi fiyat’ şeklinde özetlenebilir. Yılda 1.2 milyon çift ürün satıyoruz.”

HOLLANDA’DAN LOJİSTİK

 LOTA Ayakkabı Yönetim Kurulu Üyesi İsmet M. Doğaner, Inuovo markasını 2007’de tescil ettirdiğini belirterek, “2010’da Lota Ayakkabı’yı kurdum. Milano Fuarı’na (MICAM) ilk katıldığımızda çok iyi sipariş aldık ve stratejimiz ‘fason üretmek yerine kendi markamızla yola devam’ oldu. Sonra Hollanda’da kendi dağıtım şirketimizi kurduk. Avrupa’da çok güçlü konumdayız. ABD ve Rusya’da ise zayıfız ve bundan sonra bu iki ülkede büyümeye ağırlık vereceğiz.Rusya’da başladık”diyor.

Etiketler: gazetehaberleri


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı