Ege Haberleri

EGE

    Ayakkabıda nokta atışı

    Burcu TANER, (DHA)
    23 Ocak 2011 - 00:00Son Güncelleme : 22 Ocak 2011 - 22:34

    İç pazardaki üstün konumunu giderek pekiştiren Egeli ayakkabıcılar, bu başarıyı dış ticarete taşımak için çizdiği yol haritası kapsamında yeni pazarlara göz dikti.

    EGE Ayakkabı Sanayicileri Derneği (EGEAYSAD), iç piyasada adından söz ettiren firmaları dışa açmak için büyük fuarlar yerine “nokta atışı” yaptıracak dar kapsamlı etkinliklere yönelecek.

    Yaklaşık beş yıldır ayakkabı sektörünü tanıtmak, sorunlarını anlatmak, sanayiye gerekli kalifiye insan gücünü sağlamak için mesleki eğitimi güçlendirme yönünde yürüttüğü çalışmalarının meyvesini almak için harekete geçen EGEAYSAD, üyelerini ihracata yönlendirmek için çalışmalarını hızlandırdı. Hafta içinde Hilton Oteli’nde düzenlenen 30 İranlı firmanın katıldığı “mini fuar”da yerini alan ayakkabıcılar, önemli bağlantılar yaptı. EGEAYSAD Başkanı Celal Sezerler, dernek olarak ihracata, dolayısıyla bu tür etkinliklere önem verdiklerini belirtti, “Üyelerimizin iç pazara tanıtım bütçesi ayırdıkları gibi, ihracat için de yıllık bütçe ayırmalarını istiyoruz” dedi.

    Potansiyel büyük

    Türk ayakkabısının üretim kapasitesi, kalite, koleksiyon oluşturma ve fiyatlandırma açısından dünya çapında ün kazandığını söyleyen Sezerler, “Gelinen noktada firmalar ağırlıklı iç piyasa odaklı çalıştığı için yeterli tatmini buluyor ve çok fazla dışarı açılmıyorlar. Ancak dünyadaki 75-80 milyar dolarlık ayakkabı pazarından biz binde birine tekabül eden 850-900 milyon dolarlık pay alıyoruz. Bu pastadan en az yüzde 1, yani 7-8 milyar dolarlık pay alabilmemiz mümkün.  Böylece katma değeri yüksek olan sektörün üretimi ve istihdamı da artacaktır” dedi.

    Batıda iyiyiz

    Sezerler Hollanda, Almanya, İngiltere, Bulgaristan ve Romanya’ya ihracatın oldukça iyi durumda olduğunu, ancak bu pazarların çeşitlenmesi için İran ve Irak başta olmak üzere Ortadoğu ülkeleri, Bağımsız Devletler Topluluğu ve Kafkas ülkelerini de hedefleri arasına aldıklarını belirtti. Bu tür organizasyonlar için sanayileşme nosyonunu tamamlamış firmaları tercih ettiklerini aktardı.

    Hedefe odaklı

    İzmir’in çocuk, kadın ve erkek olmak üzere bütün ayakkabı türlerinde uzman olmasının çok önemli bir avantaj sağladığının altını çizen Sezerler, önümüzdeki dönemde bu avantajı kullanmak için dış pazara ağırlık verdiklerini kaydetti, “Büyük fuarlar yerine daha küçük ekiplerle, doğrudan hedef pazarlara yönelme düşüncesindeyiz. Türk ayakkabısının bu sayede daha iyi tanıtılacağını düşünüyoruz. Küçük, lokal hareketlerle nokta atışı yapmak istiyoruz. İran çalışmamızda olduğu gibi alım heyetleri getirerek dış pazara odaklanmayı düşünüyoruz” dedi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı