Ayakkabıda indirim kavgası çıktı

Güncelleme Tarihi:

Ayakkabıda indirim kavgası çıktı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2009 00:00

Ayakkabı sektöründe bir süredir kulislerde süren gerilim gazete ilanlarına taşınıyor.

Haberin Devamı

Ayakkabı Dünyası, Diamond, Deichmann, M.P., Arrow, Greyder, Polaris, Flo ve Yeşil, yüksek fiyatla çıkıp indirim yaptığını ileri sürdükleri bazı markaları gazete ilanıyla uyaracaklarını açıkladı. ‘Bindirip indiriyorlar’ ve ‘Ayak oyunlarına kanmayın’ sloganlı reklamlar, tüketiciye ‘Her indirime kanmayın’ mesajı veriyor. Polaris ve Flo markalarının sahibi Ziylan Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, halkın gerçek fiyatlar üzerinden gerçek kampanyalarla tercih yapma hakkının bulunduğunu belirterek konuyla ilgili şöyle dedi: “Son dönemlerde bazı ayakkabı mağazaları, fiyatlarını normalin çok üstünde tutuyor ve hemen ardından indirimle fiyatları normale çekiyorlar. Bu taktikle tüketicinin indirim psikolojisinden faydalanmaya çalışıp, tüketiciyi kandırıyorlar. Tüketici ilk başta kansa da muhakkak markanın gerçek fiyatlarını takip edip, durumu anlayacak ve ayakkabı sektörüne güvenini yitirecektir.”
Yanlış yapanı uyarıyoruz
Mehmet Ziylan, ayakkabı sektörünün bugüne kadar hiç yanlış işlerin içinde olmadığını belirterek “Birkaç firmanın yaptığı yanlış tüm sektöre güveni sarsabilir. Bu nedenle firmalar birleşerek bunları uyarma kararı aldık. Bugün uyarmazsak yarın tüketici bize bunun hesabını sorar. Kimsenin indirimine, kampanyasına karışmak gibi bir niyetimiz yok. Tepkimiz, tüketicinin yanıltılmasına. Her zamanki gerçek fiyatlarından indirsinler tek söz etmeyiz” dedi.
Pazar kaybettiler saldırıyorlar
Uyarının adresi olarak İnci ve Hotiç gösterilirken, Hotiç Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hotiç, “Otomotiv, beyaz eşya, gayrimenkul kampanya yapıyor, perakende neden yapmasın? Merkez Bankaları kampanya yapıyor; para basma kampanyası... Ekonomik kriz var, özel zamanlardan geçiyoruz ve tüketicinin yanında olmak istiyoruz” dedi. Mart 2007’de sattıkları en pahalı ayakkabının fiyatının 235 lira, bugün ise 248 lira olduğunu ve üç yıldır aynı fiyatla mal sattıklarını belirten Hotiç, şunları söyledi: “Türkiye’de gerçek deriyle üretilen ayakkabı bugün bu fiyattan satıldığı için alt segment pazar payı kaybediyor. Çin’den ucuz mal getirip yüksek kârla satanlar bizim uygun fiyatlarımız yüzünden zorlanıyor. Bu yüzden de hedef saptırmak istiyorlar. Hiç kimse bizi uygun fiyatla mal satmaktan vazgeçiremez. Şu anda Turkcell ile bir kampanya var; yüzde 25 indirim. Üstüne de biz yüzde 25 indirim ekledik. Günlük 600 çift üretim kapasitemizi yatırımla 2 bin çifte çıkardık. Bunun getirdiği maliyet avantajını tüketiciye yansıtıyoruz. İsmini duymadığım markalar bize ilan veriyormuş. Anlamıyorum! Bu ilan ayıplı rekabettir.”

Haberin Devamı

Fiyata tüketiciden başka hiç kimse karar veremez

Haberin Devamı

İNDİRİME uyarı ilanının hedefindeki markalardan İnci’nin sahibi Ali Murat Kızıltaş, 2009’un perakende için zor bir yıl ve birinci fiyattan ürün satmanın neredeyse imkânsız olacağının pek çok uzman tarafından dile getirildiğini belirterek, “Firmaların neredeyse tamamı kampanyalarla müşterisini davet ediyor. Bir alışveriş merkezi dolaşarak bunu görebilirler. Fiyatı yükseltip sonra indirim yapıldığı iddia ediliyor. Fiyatımızın yüksek olduğuna tüketiciden başka hiç kimse karar veremez. Sezonu açar açmaz sadakat kartına ki kartı olmayanlara form doldurtup anında yüzde 25 indirim yapan arkadaşlar da fiyatlarını yükseltmiş mi? Kendileri yapınca doğru da başkaları yapınca mı yanlış oluyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

İlana imza atanlar ne dedi

ATİLLA Özkul (Deichmann Genel Müdürü): “Fiyatları yükseltip sonra indiriyorlar ki bu müşteriye karşı hoş bir davranış değil. Bizim fiyatlarımız çok düşük. Bu nedenle,  yaptıkları erken indirim bizi rahatsız etmiyor ama tüketicinin güvenini sarsan bir olay.”
KAZIM Sağın (Arrow ve M.P.’nin bağlı olduğu Pameks Yönetim Kurulu Başkanı): “Sezon dediğimiz zamanlarda sanal fiyat yaratıyorlar, 10 gün kadar bu etiketleri tutuyor sonra da ‘indirim’ diyorlar ve sanal bir indirim yapıyorlar.”

Her marka fiyatını kendi belirler

DESA Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet, “Bir aykkabının maliyeti şu kadar, daha üstüne satılmaz, gibi bir yaklaşım doğru değil. Louis Vuitton bir bavula 130 bin Euro ödeyen insanlar var. O markaya sahip olmak ve o hazzı almak için bu parayı ödüyor. Ancak, markalar gerçek fiyatlarının üzerinden çıkıp sonra da indirim yapmamalı.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!