Ayakkabı sektörü sıkıntılı

A.A.
27.08.2009 - 10:00 | Son Güncelleme:

Gaziantep Ayakkabıcılar Odası Başkanı İbrahim Buğur, Gaziantep'teki 70'i büyük ölçekli 500 üretici firmanın, yüzde 40 kapasite ile üretim yaptığını söyledi.

Buğur, yaptığı açıklamada, pazar sıkıntısı yaşayan sektörde, üretici firmaların düşük kapasite ile üretim yapmak zorunda kaldığını belirtti.

Ayakkabı sektörünün, küresel krizden etkilendiğini, bu olumsuz etkilerin özellikle küçük ölçekli üretim yapan firmaları daha fazla etkilediğini ifade eden Buğur, gerek iç piyasada, gerekse de dış piyasada pazar sıkıntısı nedeniyle sektörde beklenen canlanmanın gerçekleşmediğine işaret etti.

“Halen, özellikle ihracata yönelik kaliteli üretim yapan firmalarda çok fazla bir sorun yaşanmıyor” diyen Buğur, küçük işletmelerin ise yaşanılan durgunluktan şikayetçi olduğunu dile getirdi.

Türkiye'nin ayakkabı üretiminde önemli bir merkezi konumunda bulunan Gaziantep'in piyasadaki kalitesiz ayakkabılar nedeniyle de sıkıntı yaşadığına dikkati çeken Buğur, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Çevre illerden ve hatta başta Suriye olmak üzere değişik ülkelerden Gaziantep'e gelen kalitesiz ve sağlıksız ayakkabılar, piyasada ucuz fiyattan satışa sunuluyor. Fiyatları, 10-20 lira arasında olan bu ayakkabılar, özellikle dar gelirliler tarafından tercih ediliyor. Cadde ve sokaklarda seyyar olarak satışa sunulan ayakkabılar da esnafımızı olumsuz etkiliyor.”

Buğur, ayakkabı sektörünün sorunlarına köklü olarak çözüm bulunmasının yeni pazarlar, kalite ve yeni tasarımlarla mümkün olabileceğine dikkati çeken Buğur, şunları anlattı:

“Sorunların çözümü için yeni tasarım ürünlere yönelmeli, kaliteyi artırmalı ve özellikle de dış pazarlara açılmalıyız. Türkiye'nin ayakkabı üretiminde en önemli merkezleri arasında yer alan Gaziantep'te, değişik kaliteden ürünler yerli ve yabancı tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Türkiye'nin hemen her iline ayakkabı gönderen imalatçı firmalar, Irak'a ihracat da yapıyor. Irak'ın yanı sıra özellikle İstanbul'a gönderilen ayakkabılarımız, başta AB ülkeleri olmak üzere bir çok ülkeye de dolaylı olarak gidiyor.

İhracat potansiyelimiz çok yüksek olmasına karşın, bunu iyi değerlendiremiyoruz. Değişik kalite ve yeni tasarım ürünlerle iç ve dış piyasaya yönelik üretim yapmaya çalışıyoruz. Sektörün istenilen seviyeye gelebilmesi için yeni pazarlar bulmak zorunda olduğumuzu biliyoruz. Bunun için arayışlarımız sürüyor. Bu konuda tanıtımın önemli olduğunun bilincindeyiz. Tanıtım için fuar organizasyonlarına da katılıyoruz.”

Buğur, 2009 yılında ayakkabı sektöründe uluslar arası iki fuara katıldıklarını, 2010 yılında da fuarlara katılabilmek için şimdiden çalışmalara başladıklarını dile getirerek, ayakkabı sektöründe üretim yapan küçük firmaların birleşerek daha büyük ve güçlü işletmeler haline gelmelerinin bir zorunluluk olduğunu sözlerine ekledi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı