Ayakkabı sektörü 2000'den memnun

Hürriyet Haber
28.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

Türk ayakkabıcılık sektörü, 2000 yılını yüzde 10-15 büyüme ile kapattı.

Mali piyasalarda başlayan kriz nedeniyle 2001 yılı büyüme hedeflerini revize eden sektör, 2000 yılı rakamlarını korumaya çalışacak.

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Akaydın, ayakkabı sektörünün 2000 yılı faaliyet sonuçları ve 2001 yılı beklentilerini değerlendirdi.

Avrupa ülkeleri içinde İtalya'dan sonra en fazla ayakkabı üretim kapasitesine Türkiye'nin sahip olduğunu belirten Akaydın, İtalya'nın üretim kapasitesinin yıllık 400-425 milyon çift, Türkiye'nin de 220-250 milyon çift seviyelerinde olduğunu bildirdi.

Türkiye'nin uluslararası tanıtım ve pazarlama sorunları olduğunu ifade eden Akaydın, şunları kaydetti:
''Dünya ve Avrupa ayakkabı sektörü içinde kapasite ve üretim olarak iyi bir yerimiz olmasına karşın, tanıtım yönünde eksiğimiz var.Bunları tamamlarsak, çok iyi noktalara gelebiliriz. Bunu aşmak içinde sektör olarak elele verip, birlik içinde hareket etmeyi öngörüyoruz. Kaliteyi daha yukarıya götürme ve tanıtım faaliyetlerine daha fazla pay ayırmayı düşünüyoruz.''

Emek yoğun bir sektör olduğu için Avrupa'da, gelişmiş olan ülkelerde ayakkabı üretiminden emeğin daha ucuz olduğu ülkelere gittikçe kaçış gözlendiğini belirten Akaydın, özellikle Bulgaristan, Moldova, Romanya ve Macaristan gibi ülkelerde çok büyük bir rekabetin söz konusu olduğunu bildirdi.

Selahattin Akaydın, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) girmesinin ayakkabıcılık sektörü için büyük bir fayda getireceğine inandığını ifade ederek, ''AB ülkesi imajı yaratılacak. Ama onun için 2010 yılınıbeklemek gerekiyor. Artık AB hedefinden önce biz kendi içimizdeki hedeflerimizi belirleyip, uygulamak durumundayız'' dedi.

2001 YILI HEDEFLERİ
Akaydın, geçen yıla göre bu yıl yüzde 10-15 civarında bir büyüme sağladıklarını belirterek, şunları söyledi:
''2001 yılına daha umutlu bakıyordum. Ama bu son kriz, büyüme hedeflerimizde biraz revize gerektiriyor. 2000 yılını korumayı düşünüyoruz. Krizden sonra büyüme değil, mevcudu korursak başarı diye kabul ediyoruz.''

Ayakkabıcılık sektöründe ihracatın 1997 yılından bu yana gerilediğini anlatan Akaydın, 1997 yılında 220 milyon dolar civarında olan ihracatın, 1998'de 189 milyon dolara, 1999'da ise 130 milyon dolara düştüğünü kaydetti.

Bu yılki ihracat hedeflerinin 120-125 milyon dolar, bavul ticaretiyle bu rakamın 300 milyon dolar civarında olduğunu belirten Akaydın, 2001 yılında bu rakamın 300-350 milyon doları bulmasının iyi olacağı değerlendirmesini yaptı.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı