Ayakkabı bependirmek zor iş

A.A.
13 Mayıs 2010 - 10:39Son Güncelleme : 13 Mayıs 2010 - 10:47

İnsanlar için vazgeçilmez ürünler arasında yer alan ayakkabı, tüketiciler tarafından en zor beğenilen ürünler arasında yer alıyor.

Tüketiciler, fiyatı, kalitesi, rahat ve kullanışlı olması gibi özelliklerin yanı sıra, görünümüne de büyük önem veriyor. Bu durum, ayakkabının tüketiciler tarafından en zor beğenilen ürünler arasında yer almasına neden oluyor.

Tüketiciler, adeta “dost başa düşman ayağa bakar” sözünü haklı çıkartırcasına, ince eleyip, sık dokuyarak ayakkabıyı satın almayı düşünüyor. Ayakkabı almak için alışverişe çıkanlar, daha çok bir yakınını da yanına alarak, beğendiği bir ayakkabıyı almaya çalışıyor. Tüketicilerin, bu konuda iş yeri sahiplerinin sözüne değil de daha çok yanlarında bulunan kişilerin görüşleri doğrultusunda ayakkabı seçimini yapıyor.

Gaziantep Ayakkabıcılar Odası Başkanı İbrahim Buğur, üretici firmaların tüketiciye ürün beğendirmek için kalite ve fiyatın yanı sıra yeni tasarımlara da yönelmesi gerektiğini söyledi.

Ayakkabı sektörünün Türk ekonomisinde çok önemli bir yere sahip olduğunu ifade eden Buğur, “bu önemli sektör, gerek kentimizde, gerek Türkiye'de, gerekse de ayakkabı üretiminde önemli olan dünyanın diğerinde ayrı bir öneme sahip. Sürekli kendini yenileyen ve insanlar için vazgeçilmez ürünler arasında yer alan ayakkabının insanlara en işi şekilde beğendirilmesi gerekir” diye konuştu.

Tüketicinin ayakkabı seçiminde çok titiz ve seçici davranmasının, sektörde işleri de zorlaştırdığına işaret eden Buğur, şu bilgileri verdi:

“Özellikle üretici firmalar, üretim aşamasında fiyat, kalite, model konusunda çok dikkatli davranmak zorundadır. Çok zor beğenilen bir ürün olan ayakkabı, her türlü tüketiciye hitap etmek zorundadır. Bu arada, özellikle ihracata yönelik üretim yapan firmaların bu konuda daha fazla dikkat etmesi gerekir. Çünkü, Türkiye'deki tüketicilerin tercihleri ile dünyanın diğer ülkelerindeki tüketicilerin tercihleri arasında farklar bulunduğu unutulmamalıdır.”

“DEĞİŞİK ÇEŞİTLER TÜKETİCİYE BİR MEKANDA SUNULMALI”

Tüketicilere ürün beğendirmek için değişik çeşitlerin geniş bir mekanda ve uygun şartlarda tüketicilere sunulmasının da önemli olduğuna işaret eden İbrahim Buğur, şöyle konuştu:

“Dünyadaki son gelişleler, tüm sektörlerde birleşmeyi zorunlu kılıyor. Çoğunluğu küçük ölçekli olan üretici firmalar, güçlerini birleştiremedikleri için, kalite, model, üretim ve pazarlama aşamalarında büyük sıkıntılar yaşıyor. Olası ekonomik krizler ise sıkıntıların daha da artmasına neden oluyor. Gaziantep'te, 500'e yakın üretici firma var. Bu firmalar arasında 70'i büyük ölçekli. Büyük ölçekli firmalarda şu anda büyük bir sorun yaşanmıyor. Üretiyorlar, yurt içinde ve yurt dışında da pazar bulma konusunda fazla bir sorun yaşamıyorlar. Biz ise oda olarak bu esnafımızın sorunlarına çözüm bulmakta zorlanıyoruz.

Ayakkabı sektöründe sadece üretim aşamasında değil, satış konusunda da birleşmek gerekir. Yüzlerce üretici firmanın bulunduğu Gaziantep'te büyük bir 'Ayakkabı Satış Merkezi” bulunmuyor. Bu da büyük bir eksiklik. Büyük mağazalara bakıyoruz, ayakkabı için küçük bir reyon ayırmış. Bunun yanı sıra, kentin değişik bölgelerinde, birbirine bitişik ayakkabı satışı yapılan iş yerleri açılıyor. Bu iş yerine gelen müşteriler, kendilerine uygun bir ürünü bulmakta zorlanıyor. Ayakkabı, alınması en zor olan bir üründür. Bu ürünün müşteriye sunumunda, profesyonel satış elemanları ve bol çeşitli ürünlerin bir arada bulunması gerekir. Kısacası, satış yapan esnafımız da bir araya gelmeli ve büyük satış merkezleri oluşturulmalıdır.”
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı