Axa Oyak´ta ´insani´ değişim

Hürriyet Haber
07.07.2001 - 19:23 | Son Güncelleme:

Beş yıl önce insan kaynakları alanında yeniden yapılanma sürecine giren Axa Oyak Sigorta uygulamalarının meyvelerini almaya başladı. Şirketin pazar payı yüzde 130 arttı. Axa Oyak, tüm Axa şirketleri arasında yapılan ´çalışan memnuniyeti´ yarışmasında birinci oldu.

1999 ve 2001 yılları Türkiye´de yaşayan insanlara iki konuda hazırlıklı olmayı öğretti; deprem ve ekonomik kriz.

Yaşanan olumsuzluklar sonucunda yalnızca bireyler değil, kurumlar da paylarına düşen dersleri aldılar. Başta sigorta, bankacılık ve inşaat sektörü olmak üzere her şirketin, şartlar ne olursa olsun insana verdiği önemle büyüyeceği anlaşıldı.


Axa Oyak Sigorta ´içeride´ ve ´dışarda´ insan faktörünü yeniden yapılandıran bir şirket olma yolunda ilerliyor. Oyak Sigorta ve uluslararası sigorta şirketi Axa´nın 1990´da birleşmesiyle sigortacılık sektörüne adım atan şirket, çalışanlarından yola çıkarak müşteri memnuniyetini yakalamayı hedefliyor.


OPERASYON BAŞLIYOR


Şirketin bu süreci 1995´e dayanıyor. Sigorta sektöründe uygulanan organizasyon yapısının değiştirilmesiyle operasyon başlıyor.


O yıllarda uygulanan organizasyon şemasına göre bir eleman aynı anda hem satıştan, hem fiyatlandırmadan hem de müşteri temsilciliğinden sorumlu tutuluyor. Organizasyon şeması yangın, kaza, mühendislik gibi müşteriye özel bölümlere ayrılmış durumda. Görev tanımları yalnızca bu bölümlere göre yapılıyor.


Uygulanan yeni sistemle birlikte organizasyon; satış, teknik ekip ve operasyon ekibi gibi bölümlere ayrılıyor. Ardından gelen uyum çalışması tamamlandıktan sonra geri iletim süreci devreye giriyor. Yöneticiler değişen sistemle ilgili olarak çalışanların görüşlerini almaya başlıyor.


Şirketin Genel Müdürü Recai Dalaş bu aşamada projeyi çalışanların ´ayaklarının altına´ bıraktıklarını söylüyor: ``Organizasyon yapısındaki değişiklikleri tamamladık. Yönetim aktif olarak projenin içinde içinde çalışıyordu. Bu nedenle eksiklikler gözümüzden kaçmış olabilirdi. Çalışanlarımıza biz bu kadar yaptık, şimdi sıra sizde dedik.``


Organizasyon şemasındaki yeniden yapılanma çalışmalarının ardından değişimin ikinci aşaması olan ´çalışan memnuniyeti´ testi uygulanıyor. Yapılan 360 derece değerlendirme uygulamasıyla şirketteki her çalışan kendisi, astları ve yöneticileri tarafından değerlendiriliyor. Alınan sonuçlar kişinin kendisine ve yöneticisine gönderiliyor.


Değerlendirmenin getirilerinin şirket menfaati açısından olumlu yönde olması 360 derece değerlendirmenin her yıl düzenli olarak yapılmasını sağlıyor. Böylece çalışanlar yıllara göre kat ettikleri yolları değerlendirme fırsatını buluyorlar.


Yapılan bu değerlendirme sonucunda çalışanlar hedef verme, kararlarda Axa Oyak menfaatlerini gözetme, değişimi yönetme, liderlik sergileme, performans değerleme, takım ruhu yaratma ve çalışma arkadaşlarına örnek olma gibi alanlarda değerlendiriliyorlar.


UFUK ANALİZİ


Değişimin üçüncü ayağı ´scope analizi´yle sürüyor. Dünya genelindeki tüm Axa ortaklarının çalışanları arasında uygulanan ´scope analizi´ çalışan memnuniyetinden yola çıkarak müşteri memnuniyetini yakalamak anlamına geliyor. Özel bir yazılım üzerinden gerçekleştirilen ankete dünya genelinde yaklaşık 80 bin Axa çalışanı katılmış.


Analiz sonuçları Axa Oyak´ın global ölçekteki değerlendirilmesi açısından olumlu sonuçlar veriyor. Axa Oyak çalışanlarının yüzde 93´ü şirketlerinin müşteri memnuniyetine verdiği önemin en iyi derecede olduğunu belirtiyor. Axa´nın diğer ortakları arasındaki bu oranın yüzde 66 olması Axa Oyak´ın Altın Scope Ödülü´nü almasını sağlıyor.


Şirketin Genel Müdürü Recai Dalaş insan kaynaklarındaki yeniden yapılanma sürecinin başarıyla sonuçladığını düşünüyor. Dalaş bu projenin başarıyla sonuçlanmasını yeniden yapılanma sürecinin sözde kalmamasına, gerçek anlamda uygulanmasına bağlıyor: ``Birçok şirket temsilcisi insan kaynakları uygulamalarının çok önemli olduğunu vurguluyor. Şirketlerin başarı kriterleri arasında insan kaynakları uygulamaları önemli bir konumda. Ancak önemli olan bu uygulamaların verimli ve tam anlamıyla gerçekleşmesi. Biz bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz bu üç uygulamada da bu kriterleri göz önüne aldık.``


 SİGORTANIN YÜZÜ GÜLECEK


Sigortacılık sektörünün gerek çalışanlar gerekse satış anlamında yüzünün bir parça asık olduğunu belirten Aşa Oyak Genel Müdürü Dalaş tüm bu çalışmaları yaparken bu eksilerini artıya çevirmeyi hedeflediklerini belirtiyor:


``Sigorta sektörü istihdam anlamında gençlere cazip gelmeyebiliyor. Verilen ücretlerin tatmin etmediği gibi bir kanı var. Şimdiye kadar bankacılık sektörüyle karşılaştırılmamızın bunda çok önemli payı var. Sigorta sektöründe çalışmak uzun vadeli bir yatırım.``


Axa Oyak´ın girdiği yeniden yapılanma süreci kar oranlarına da yansımış. Şirketin 2000 yılı cirosu 146 trilyon TL. Şirket son 10 yılda gösterdiği hızlı büyüme trendiyle de göze çarpıyor. 1995´te 5.1 olan pazar payı geçtiğimiz yıl yüzde 11.6´ya çıkmış.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı