Avrupa'da standart belirleyen bir şirket olduk

ANKA
09 Ekim 2011 - 11:54Son Güncelleme : 09 Ekim 2011 - 11:54

Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani, Türk Telekom Grubu’nun Avrupa’da ve genel olarak bölgede giderek öneminin arttığına dikkat çekerek, “Avrupa’da standart koyucu ve referans bir şirket haline geldik. Avrupa’da sabit telefon operatörlerinin amiral gemilerinden birisi olarak görülüyor” dedi.

Hakam Kanafani, yıllık cirosu 600 milyar doları geçen ve toplam 1.6 milyon kişiyi istihdam eden, Türk Telekom Grubu da dahil Avrupa’nın önde gelen 40 telekom operatörünü çatısı altında toplayan ETNO’nun Brüksel’de hafta başında gerçekleşen toplantısı kapsamında iletişimin gelecek rotasının ele alındığı panelde bir değerlendirme yaptı. Avrupa’nın önde gelen telekom şirketlerinin üst düzey yöneticilerine seslenen Kanafani, eğitim ve sağlık konusunda Türk Telekom Grubu’nun yatırımlarından örnekler vererek “ Sadece altyapıya değil, insana, yeni ve iyi fikirlere yatırım yapmalıyız” şeklinde özetlediği konuşmasının ardından ANKA’nın sorularını da yanıtladı.

“Türk Telekom Grubu, gerçek anlamda bir yakınsama ve iletişim teknolojileri grubu oldu mu” şeklindeki soruya Kanafani, “Altı yıl önce yakınsamadan bahsederken, bugün böyle bir grup haline gelmeyi amaçlıyorduk. Ayrıca bir grup haline gelmek sadece şirket sayısının artması ya da şirketlerin büyüme oranlarıyla da ilgili olduğu kadar farklı bir vizyona sahip olmakla da ilgilidir. Biz Türk Telekom Grubu olarak vizyonumuzla farklılaştığımıza inanıyoruz” yanıtını verdi.

“SADECE ALTYAPIYA DEĞİL İYİ VE YARATICI FİKİRLERE YATIRIM GEREKİYOR”

İnternetten yararlanırken artık klasik ihtiyaçların gündemde olmadığını, insanların sadece e-posta gönderip, müzik dinlemek ve film seyretmek için değil, iş yapmak ve hayatlarını da oradan kazanmak için interneti kullandıklarını vurgulayan Kanafani, “Burada sadece büyük şirketlerden değil, küçük şirketler ya da girişimcilerden bahsediyoruz. Gelecekte ve bugün kazançlı çıkacak şirketler müşterilerin gelecekte nasıl davranacağını gören ve buna hazır olan şirketler olacaktır. Türk Telekom Grubu, bünyesindeki şirketler ile birlikte tam da bu sürece uygun bir rota içinde bulunmaktadır. ETNO toplantısında da belirttiğim gibi, sadece altyapıya fiber optik sisteme yatırım yapan şirketler değil, bu süreçte insana, yeni ve yaratıcı fikirlere ve yeniliğe yatırım yapan şirketler kazançlı çıkacaktır. Artık düşünen şirketlere ve iyi fikirlere sürekli yatırım yapmaya ihtiyaç var. Bizim farklılaştığımız nokta da tam burasıdır” dedi.

“ESNEK VE ÇEVİK OLANLAR KAZANIR”

Telekomünikasyon şirketlerinin bugün önemli tartışma konuları bulunduğunu ve gelecek perspektiflerini belirlemede bazı zorluklar yaşadıklarını hatırlatan Kanafani şu değerlendirmeyi yaptı:

“Bu toplantılarda telekom sektörünün önündeki zorlukları konuşuyoruz. Bu sorunlar sektörün yapması gereken yatırımlar, yeni teknolojiler, müşterilerin beklentileriyle ilgili konularda yoğunlaşıyor. E-iletişimin giderek önem kazandığı bir dünyada yatırımlar ne yönde olacak, müşteri beklentileri ne yönde şekillenecek ve kısaca nasıl bir gelecek bizi bekliyor gibi sorulara yanıtlar arıyoruz. Doğrusu hiç kimse geleceği tam olarak bilemez. Belli olan tek şey her şeyin hızlı değişeceğidir. Değişim zaten bizim sektörde her zaman olan ve olacak şeydir. Bize düşen gideceğimiz yönü çok iyi görmek ve ona göre hazırlanmaktır. Bana göre bu sürecin kazananı sadece geleceği bilenler ve öngörenler değil, aynı zamanda değişim karşısında esnek ve çevik davrananlar olacaktır.”

“REFERANS VE STANDART OLUŞTURUCU ŞİRKETİZ”

Türk Telekom Grubu’nun Avrupa’da ve dünyada artık diğer operatörler arasında bir bencmark (referans) şirket olarak görüldüğünü belirten Kanafani, “Türk Telekom Grubu olarak gerek bölgemizde gerekse Avrupa’da sektörde standartları belirleyen bir grup olduğumuzu söyleyebiliriz. Birçok düzeyde standart belirliyoruz. Birincisi yakınsama olarak nitelediğimiz gittiğimiz yolun doğruluğu konusunda, ikincisi de yeni ürünler ve hizmetlerle ilgili sektör için standartlar oluşturduğumuzu düşünüyorum. Tabi üçüncüsü de mali disiplin konusu. Bu konuda küçük yatırımcıları korumak ve sermaye yatırımları konusunda gösterdiğimiz yaklaşımlar sektörde ilgiyle izleniyor” dedi.

“ONLİNE EĞİTİMİ ABD’NİN ARDINDAN GÜNEY AMERİKA’YA DA İHRAÇ EDECEĞİZ”

Türk Telekom Grubu’nun kendini farklılaştırdığı alanlardan birinin de eğitim olduğuna dikkat çeken Kanafani, “Online eğitime yaptığımız yatırım da yine yeni fikirlere bir yatırım niteliğinde. Yarattığımız bu yeni ürün bugün sadece Türkiye’de değil yurt dışında da etkin bir şekilde kullanılıyor. Vitamin isimli yazılım ürünü bugün ABD’de, Suudi Arabistan’da online eğitimde önemli bir yere sahip. Vitamin’in İngilizce, Arapça ve İspanyolca versiyonuyla pazarda yer alıyoruz. Şimdi bu ürünü İspanyolca versiyonuyla Orta ve Güney Amerika pazarına ihraç etmeye hazırlanıyoruz" dedi.

 

 

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı