GeriAvrupa Sonbaharda iyi hissetmenin yolları
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sonbaharda iyi hissetmenin yolları

Sonbaharda iyi hissetmenin yolları

“Kendimi çok halsiz, tükenmiş hissediyorum, yataktan kalkmak istemiyorum” diyorsanız, doğru besinlerle daha enerjik olmanız mümkün!

Sonbaharda iyi hissetmenin yolları
Yorgunluğunuzun tiroid gibi bir hormon metabolizması, fazla stres ve geceleri düzensiz uyku saatleri gibi hayat tarzınızdan ya da sağlık sorunlarından kaynaklanmadığından eminseniz, beslenme düzeninizi gözden geçirmekte fayda var.

1. YETERİNCE DEMİR ALIN
Birçok kadın sürekli yorgun hisseder çünkü diyetlerinde demir eksiktir. Toplumumuzda kadınların neredeyse yüzde 50’sinde demir eksikliği anemisi görülmektedir. Öte yandan hâlâ düzenli regl oluyorsanız, her ay demir kaybedersiniz. Bunu diyetinizle veya diğer ek ürünlerle tamamlamazsanız, demir eksikliğinden kaynaklanan anemi veya kronik yorgunluk gibi sorunlar yaşarsınız.

2. BİTKİLERDEN ENERJİ ALIN
Bilimsel olarak ispatlanmamış olsa da enerji verici etkileri göklere çıkarılmış olan en önemli bitkiler jinseng ve ginko bilobadır. Belki de bunlardan yapılmış bir çay işe yarayabilir.

3. DOĞAL OLANI TERCİH EDİN
Doğal, minimum işlenmiş tüm gıdalar sadece sağlıklı yaşam için değil, aynı zamanda enerji düzeyinizi maksimuma çıkarmak için de önemlidir. Gıda piramitindeki her düzeyde ihtiyacınızı karşılayan dengeli bir beslenme düzeniniz olmasına dikkat edin.

4. SPOR YAPIN
Enerjinizi öğle sonunda zirvede tutmak ve metabolizmanızı çalıştırmak için öğle tatilinde egzersiz yapmak genelde işe yarar. Programınızı öğle tatilinde egzersiz yapmaya uygun hale getirirseniz enerjinizi akşama kadar koruyabilirsiniz.

5. ŞEKERLEME YAPIN

Sonbaharda iyi hissetmenin yolları

Öğlen uykusu isteğinin doğal bio ritim alışkanlıkların sonucu olduğu düşünülmektedir ve genellikle imkânınız varsa bunu yapmanız en doğrusudur. Bir iki saat uykuyla savaşmak yerine 15-20 dakikalık uyku ve sonrasında yenilenmiş olarak devam etmek daha doğru olacaktır. Öğle uykuları dünyada her geçen gün daha popüler olmakta, hatta bazı işyerlerinde uyumak için odalar hazırlanmakta ve çalışanların kısa bir uykudan sonra daha etkili ve verimli çalışacakları kabul edilmektedir.

İpucu:

Kısa süre enerji veren gıdalar:
• Kurabiyeler, hamurişleri, çikolata ve şekerler, gazlı içecekler ve meyve suları: Kısacası şeker yoğunluğu fazla gıdalar... Bunlar enerjinizi kısa süreliğine yükseltse de, insülin seviyenizi de yükselteceği için ve sonra hızla kan şekeriniz tekrar düşeceğinden enerjiniz çabucak biter ve açlık hissiniz artarak geri döner.
• Kafein: Her ne kadar bazıları için kısa sürede sonuç veren bir öge olsa da yan etkilerini gözardı etmemek lazım. Eğer kafein bağımlısı olduysanız, bu alışkanlığınızdan yavaş yavaş kurtulun. Böylece doğal enerjiye kavuşabilirsiniz.

Halsizliğe sebep olan gıdalar:
• Karbonhidratlar: Karbonhidratlar beyinde seratonin düzeyini etkileyerek sakinlik ve rahatlama hissi verir. Bu uyku öncesi çok iyi gelse de gün ortasında olması istenen bir şey değildir.

Neleri yemeli:
• Saf protein: Öğle yemeğinde saf protein almak uyku isteğinizi alt etmede faydalı bir yol olabilir. Çünkü proteinler sindirilirken, fiziksel ve zihinsel stres de üretilen kimyasallara benzeyen enerji ve dikkat seviyesini yükselten kimyasallar üretir. Karbonhidratlar bu etkiyi azaltacağından maksimum etki için sadece protein alın. Örnek olarak, ızgara balık ve biraz sebze, ızgara tavukgöğsü ve kereviz, iyi haşlanmış yumurta veya tonbalığı salatası.

ENERJİ VEREN 10 BESİN


1. Avokado
Sağlık bombası şeklinde tarif edilen ve içinde tekli doymamış yağ asitlerini barındıran, kolesterol düşürücü etkisi ile bu yeşil yiyecek, içerdiği yağlar ve vitaminler sayesinde enerjinizi artırıyor.

2.Muz
Kas ağrılarının başlıca sorumlusu sodyum gibi görünse de çalışmalar gösteriyor ki, potasyum da destekleyici bir rol oynuyor. Terleme ile kayıpları ve vücudun sıvı emilimine yardım olması amacıyla buna gerek var. 1 orta boy muz, 2 meyve yerine geçer ve 400 mg potasyum içerir.

3. Havuç
Havucun 150 gramı, 45 kalori. içerdiği potastum, beta karoten ve karbonhidrat içeriği ile enerji veriyor.

4. Kahvaltı tahıl gevrekleri, süt ve meyve

Sonbaharda iyi hissetmenin yolları

Sabah kahvaltısında sütle birlikte hazırladığınız yarım su bardağı tahıllı, yulaf ezmeli karışım hem enerji hem protein hem de karbonhidrat kaynağı. İçerisine 2 yemek kaşığı yaban mersini de ekleyin. Süt, içerdiği kalsiyum sayesinde enerji metabolizmanızı canlandırır.

5. Yoğurt
Bağışıklığı güçlendirici sinbiyotik etkisi, yoğurdu benzersiz kılıyor. Yağı azaltılmış yoğurtlarınıza 3 kaşık yulaf ezmesi ekleyip üzerine tarçın serpin.

6. Düşük yağlı keçi peyniri
100 gram keçi peyniri, 14 gram protein, 75 miligram kalsiyum ve 5 gram karbonhidrat bulundurur. İçerdiği protein enerji için birebir.

7. Kırmızı meyveler
Şeker ihtiyacınızı karşılar, antioksidan ögeler içerir. Kilo vermenize de yardımcı olur, tatlı krizlerinize ise çözüm yaban mersini.

8. Yumurta
Anne sütünden sonra en kaliteli proteinin yumurtada olduğunu biliyor musunuz? Yüksek enerji ve moral için en iyi besinlerden birisidir. Spor yapıp yapmamanıza ve bireysel özelliklerinize göre yumurta miktarı değişir.

9. Keten tohumu
Günde bir-iki çay kaşığı keten tohumu, omega3 içeriği ile enerjinizi ve moralinizi yükseltir. sindirim sistemi sorunu yaşayanlar için birebirdir.

10. Portakal
C vitamini, potasyum, karbonhidrat içeren meyveler bağışıklık sisteminizin güçlendirilmesine yardımcı olur. Yüksek enerji verir.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle