Merkel: 2020 olmadı, 2021’de olmazsa 2022’de olacak

Güncelleme Tarihi:

Merkel: 2020 olmadı, 2021’de olmazsa 2022’de olacak
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 23, 2019 10:25

Almanya Başbakanı Angela Merkel, 2022 yılında bir milyon elektrikli otomobili ülkesinin trafiğinde görmeyi beklediğini söyledi. Bu sayıyı 2020 yılında yakalamak istediklerini, ancak hedefi tutturamadıklarını ifade eden Angela Merkel, Alman otomobil endüstrisinin arayı hızla kapattığını ve 2021 ya da en geç 2022’de bu hedefe ulaşabileceklerini açıkladı.

Haberin Devamı

ALMANYA Motorlu Araç Dairesi’nin 2019 başı verilerine göre ülkede şu anda yaklaşık 83 bin elektrikli otomobil, 67 bin de Plug-in hibrit, yani benzinli motorunun yanında bir de prize takılarak şarj edilebilen elektrikli motoru bulunan otomobil kullanılıyor. Ancak her iki araç çeşidinin hızla yaygınlaştığı da dairenin verilerinden anlaşılıyor. Buna göre 2018 yılı ile kıyaslandığında trafikteki saf elektrikli ve Plug-in hibrit otomobillerin sayısı yüzde 50 artmış durumda. Almanya hükümetinin elektrikli otomobilleri teşvik etme çalışmaları bir yandan devam ediyor.

Başbakan Angela Merkel de yaptığı açıklamada 2022 yılında bir milyon elektrikli otomobili ülkesinin trafiğinde görmeyi beklediğini söyledi. Bu sayıyı 2020 yılında yakalamak istediklerini, ancak hedefi tutturamadıklarını ifade eden Angela Merkel, Alman otomobil endüstrisinin arayı hızla kapattığını ve 2021 ya da en geç 2022’de bu hedefe ulaşabileceklerini açıkladı.

Haberin Devamı

TRAFİKTE OTOMATİK VİTES ARTIYOR
Ulaştırma Bakanı Andreas Scheuer, elektrikli otomobillerin ehliyet kurslarında daha yaygın kullanılması için sadece otomatik vites araç kullanımına imkan tanıyan ehliyet türünü daha çekici kılmak istiyor. Şu an yürürlükte olan yasalara göre otomatik vitesli bir araçla uygulamalı ehliyet sınavına giren sürücüler yalnızca bu tarz araçları kullanıp, düz vites otomobil kullanmak istediklerinde ayrıca bir sınavdan geçiyor.
Bakan Scheuer, bu uygulamayı yumuşatarak otomatik vites ehliyeti alan sürücülerin, düz vites araç kullanabilmeleri için, ayrıca sınava girmeleri yerine özel bir sürücü eğitimi görmelerinin yeterli olmasını sağlayacak bir tasarı hazırlıyor. Andreas Scheuer, bunun için Almanya ile Avrupa Birliği Komisyonu arasında görüşmelerin yapılmaya başlandığını duyurdu. Almanya’da on yıl önce trafiğe giren yeni otomobillerin yüzde 17’si otomatik vites iken, bu oran şu an yüzde 25’e yükselmiş durumda.

BAKMADAN GEÇME!