Otomotiv pazarı mercek altında

Güncelleme Tarihi:

Otomotiv pazarı mercek altında
Oluşturulma Tarihi: Eylül 30, 2015 15:27

Alman otomobil devi VW’de ortaya çıkan egzoz gazı yolsuzluğu, gözleri araba şirketlerine çevirdi. Sadece egzoz gazı değerleri değil, yakıt tüketimi de taahhütlere uymuyor.

Haberin Devamı

VOLKSWAGEN’de (VW) ortaya çıkan egzoz gazı skandalı tüm otomotiv pazarını sarstı. Sadece VW mi, egzoz gazı değerleriyle oynuyor, sorusundan sonra şimdi otomobillerin yakıt harcamaları da mercek altında. VW’deki emisyon skandalını ortaya çıkaran Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi’nin (ICCT) test sonuçları, otomobillerin taahhüt edilenden daha fazla yakıt tükettiğini gösteriyor. Tüm otomobil şirketlerinde yakıt tüketimi taahhüt edilenden yüzde 40 civarında daha yüksek. Özellikle Mercedes önde gidiyor.

Avrupa çevre koruma örgütünün (T&E) elindeki güncel verilere göre üreticinin taahhüt ettiği yakıt tüketimiyle gerçek yakıt tüketimi arasındaki fark giderek büyüyor. 600 bin araç üzerinde yapılan test sonuçları bunu gösteriyor. T&A’nın yaptığı teste göre Mercedes’te yakıt tüketimi taahhüt edilenden yüzde 50 daha fazla. Test edilen öteki araçlarda bu oran düşük ama hepsinde yakıt tüketimi gerçekte yüksek.

Çevre Koruma Örgütü’nün (T&E) testinde ortaya çıkan yakıt tüketimi farkında, Mercedes yalnız değil. Citroen/Peugeot, General Motors ve BMW’de de veriler taahhüt edilenin üzerinde. Hatta Opel’de ortalama egzoz gazı salımı 2008’den beri yüksek. Test sonuçlarına göre yakıt tüketimindeki yükseklik Mercedes’in A, C ve E serilerinde oldukça dikkat çekici. BMW5 serisi biraz daha iyi. Fark yüzde 50’nin altında. Peugeot 3008 serisinde de fark aynı oranda. Renault Megane ve VW Golf yeni serisinde fark yüzde 40’ın üzerinde.

YASALARA AYKIRI MI!

T&E ve ICCT test sonuçlarında, yakıt tüketimindeki farkı, VW’deki egzoz gazı skandalıyla aynı görmüyor ve bu farkı manipülasyon ya da sahtekarlık olarak nitelemiyor. Bunun nedeni ise Avrupa’daki tüketim değerlerini belirleyen Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü (NEFZ) yönetmeliği. NEFZ oynama alanını geniş tutuyor. Bu nedenle AB’de 2017’den itibaren daha sıkı bir test uygulaması planlanıyor. Otomobil üreticilerinin taahhüt ettiği yakıt tüketimindeki fark, NEFZ’in yasal uygulamasıyla örtüşüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!