Pasaport Çağrı Merkezi diye aradık. Bakın karşımıza ne çıktı?

Güncelleme Tarihi:

Pasaport Çağrı Merkezi diye aradık. Bakın karşımıza ne çıktı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 20, 2014 11:39

Dışişleri Bakanlığı ‘Yeni pasaportları Türkiye’den almak daha kolay’ adı altında hazırladığı el ilanlarını başkonsolosluklara gönderdi. Bakanlık, el ilanlarına pasaportla ilgili bilgi almak için bir de telefon numarası ekledi. Ancak vatandaşlar, bu ilandaki numarayı aradığında büyük bir sürprizle karşılaştı. Hürriyet, vatandaşlardan gelen şikayet üzerine numaranın izini sürdü.

Haberin Devamı

Dışişleri Bakanlığı yurtdışında yaşayan Türklere yönelik yeni pasaportlarla ilgili el ilanları hazırladı. Hazırlanan ilanlar başkonsolosluklara ve dış temsilciliklere dağıtıldı. İlgili

Pasaport Çağrı Merkezi diye aradık. Bakın karşımıza ne çıktı
başkonsolosluklar ve dış temsilcilikler de üzerinde telefon numarası da bulunan bu kitapçıkları vatandaşlara dağıtıyor. El ilanlarını başkonsolosluklarda bulmak mümkün. Broşür ve el ilanlarında e-pasaport ile ilgili bilgiler yer alıyor.

Bakanlığın hazırladığı broşürlerin en alt kısmına ise “Pasaport başvuru ve harçlara ilişkin ayrıntılı bilgilere 7 gün, 24 saat hizmet veren e-pasaport çağrı merkezimizi sabit hatlar ve tüm GSM operatörlerinden (cep telefonlarından) yurt dışından 00 90 444 30 20, yurt içinden ise 444 30 20 numaralı telefonu arayarak doğrudan ulaşabilirsiniz” notu var.

Ancak vatandaşlar bu numarayı aradığında büyük bir sürprizle karşılaşıyor. Aranan numarada Dışişleri Bakanlığı değil, bir kombi servisinin çağrı merkezi yanıt veriyor.Hürriyet, vatandaşlardan gelen şikayet üzerine durumu araştırdı ve gerçekten de 444 30 20 numaralı telefonu aradığımızda karşımıza pasaport çağrı merkezi yerine doğalgaz kombi çağrı merkezi çıktı.

BIKTIK VE İLETTİK

Çağrı merkezindeki görevlilerin, bir süredir devame den bu sorun karşısında yurtdışında arayan vatandaşlara buranın doğal gaz kombi çağrı merkezi olduğuna inandırmakta zorluk çektiklerini öğrendik. Çağrı merkezi görevlilerinden Elif Ünlü, “Her gün telefonlar geliyor. Biz artık alıştık. Konu Dışişleri Bakanlığı’na iletildi. Her seferinde ‘Düzelteceğiz’ diyorlar ancak kimsenin pek bir şey yaptığı yok. Ama bir yanlışlık olduğu kesin. Çünkü biz burada kombi ve diğer beyaz eşyalarla ilgili bilgi veriyoruz. Pasaport başvuruları ve harçlarıyla ilgili değil” dedi.

DAHA KOLAY VE DAHA HIZLI

Broşürlerde vatandaşların yurt dışı temsilcilikleri yerine Türkiye’de pasaport çıkarmalarının daha kolay ve hızlı olduğu anlatılıyor. El ilanlarında yer alan bilgiye göre, bulunduğunuz il veya ilçe emniyet müdürlüklerinden yapılacak başvuru sonucunda iki veya dört gün içinde adrese veya başvuru esnasında belirtilen kişiye pasaport elden teslim ediliyor. Oysa yurt dışında yapılan başvuruda pasaportlar en erken 10 gün içinde ancak verilebiliyor. Türkiye’de pasaportlar adrese teslim edilirken, yurtdışında başvuru sahibi en az iki kez konsolosa gitmek zorunda. Bir kez başvuru için, bir de pasaportu teslim almak için. Ayrıca kur farkından dolayı Türkiye’de pasaport çıkarmak cüzi de olsa daha ekonomik. Pasaport başına, kura göre değişiklik olmakla birlikte 15 ile 20 Euro arasında fiyat farkı bulunmakta. Almanya’da 10 yıllık pasaport için 198 Euro ödenirken, Türkiye’de 533 lira harç bedeli ödeniyor.

ESKİ PASAPORTLA GİRİŞ

Türkiye’de pasaport yenilenmesi durumunda eski pasaportlar iptal edilerek tekrar pasaport sahibine iade ediliyor. Seyahatlerde, gümrük kapılarında veya havaalanlarında yeni pasaportunuzun yanı sıra geçerli ikamet izninizin bulunduğu eski pasaportunuzu da göstermeniz halinde eski oturma izniniz ve vizeniz geçerli kabul edilmekte.

Haberin Devamı

BAKANLIK: BROŞÜRDEN HABERİMİZ YOK

Haberin Devamı

Dışişleri Bakanlığı’ndan bir yetkili ise Hürriyet’e yaptığı açıklamada konsolosluk çağrı merkezinin e-pasaportların ilk çıkartıldığı günlerde yani bundan dört yıl önce açıldığını belirtti. Yetkili, sonradan ayrı bir çağrı merkezine gerek olmadığı düşüncesiyle tüm çağrı merkezlerini konsolosluk çağrı merkezi numarası üzerinde topladıklarını ifade etti. Böyle bir broşürden haberi olmadıklarını kaydeden Bakanlık yetkilisi “Bizim çağrı merkezimiz 7x24 hizmet sunmaya devam ediyor” diye konuştu. Yetkili yine de broşürü hazırlayanın kim olduğu konusunu araştıracaklarını vurguladı.

Pasaport Çağrı Merkezi diye aradık. Bakın karşımıza ne çıktı
Kombi servisiyle yapılan görüşmenin ses kaydını dinlemek için TIKLAYIN

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!