Avrupa Kalite Ödülleri’ni Türk şirketleri paylaştı

Esra KAYA
29 Ekim 2008 - 00:00Son Güncelleme : 28 Ekim 2008 - 22:41

Avrupa Kalite Yönetim Vakfı (EFQM)tarafından verilen ödülleri bu yıl Türk kuruluşları topladı. Avrupa Kalite Ödül sürecine bu yıl dört kuruluş ile başvuran Türkiye, Avrupa çapında belirlenen 11 finalist arasına 4 kuruluşla girme başarısını gösterdi ve finalde de en çok ödül alan ülke oldu.

Avrupa Kalite Büyük Ödülü’ne (EFQM) bu yıl Bosch-Bursa Dizel Fabrikası ve Bursagaz layık görülürken, Avrupa Kalite Başarı Ödülü yine Türk finalist Eskişehir Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi’nin oldu. 2008 yılı Avrupa Kalite Ödüllerini kazanan kuruluşlara ödülleri Paris’te dün akşam tarihi Louvre Müzesi’nde düzenlenen törenle verildi.

Tek sağlık kuruluşu

Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi, Kamu Kategorisi’nde 2006 yılı Ulusal Kalite Büyük Ödülü’ne layık görüldükten sonra, Avrupa Kalite Ödülü’nü de alan Türkiye’den tek sağlık kuruluşu oldu.

Türkiye’den 4 finalist

Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından 1993 yılından beri devam eden Ulusal Kalite Ödülü sürecine ve Avrupa Kalite Yönetim Vakfı tarafından yürütülen Avrupa Kalite Ödül sürecine bu yıl Türkiye dört kuruluş ile başvurdu. Avrupa çapında belirlenen 11 finalistten 4’ü olma başarısını yakalayan ve en çok ödül alan ülke Türkiye oldu. Avrupa Kalite Ödülü’nün Türkiye finalistleri arasında, Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş.-Bursa Dizel Fabrikası, Bursagaz, Bursa Nilüfer Belediyesi, Eskişehir Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi bulunuyordu.

Avrupa’nın mükemmellik ödülü

Avrupa’nın kurumsal mükemmellik konusunda en saygın ödülü olan Avrupa Kalite Ödülleri, 1988 yılında ’Avrupa’da sürdürülebilir mükemmelliğin itici gücü olma’ misyonu ve ’Avrupalı kuruluşların mükemmelliğe eriştikleri bir dünya’ vizyonu ile kurulmuş olan EFQM-European Foundation For Quality Management (Avrupa Kalite Yönetim Vakfı) tarafından veriliyor. Bugüne kadar Türk kuruluşları tarafından 7’si ’Büyük Ödül’, 15’i ’Başarı Ödülü’ olmak üzere toplam 21 Avrupa Kalite Ödülü kazandı.

9 temel kriter

EFQM Mükemmellik Modeli’ne göre EFQM Değerlendiricileri tarafından yapılan değerlendirmelerin dokuz temel kriteri ise şöyle sıralanıyor: Liderlik, Politika ve Strateji, Çalışanlar, İşbirlikleri ve Kaynaklar, Süreçler, Müşterilerle ilgili sonuçlar, Çalışanlarla ilgili sonuçlar, Toplumla ilgili sonuçlar ve Temel Performans Sonuçları.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı