Avrupa futbolu krizden etkileniyor kulüpler dikkatli harcama yapsın

Ceyhun KUBURLU
19.10.2008 - 00:00 | Son Güncelleme: 19.10.2008 - 00:51

Dev bankaların birer birer devrilmesiyle birlikte Avrupa’yı saran krizin 250 milyar dolarlık dünya futbol endüstrisini de etkileyeceğini belirten UEFA Asbaşkanı Şenes Erzik, "Kulüpler yaptıkları harcamalara dikkat etsin ve mali açıdan şeffaf olsun. Her sektör gibi futbol endüstrisi de bu krizden etkilenecek" dedi.

ABD’de dev bankaları art arda devirerek Avrupa’ya sıçrayan kriz 250 milyar dolarlık dünya futbol endüstrisini de tehdit ediyor. Özellikle transfer sezonu dönemlerinde önemli finans kuruluşları tarafından desteklenen futbol kulüplerinin harcamalarına dikkat etmesi gerektiği çağrısında bulunan UEFA Asbaşkanı Şenes Erzik "Dünyayı saran finansal kriz futbolu da etkileyecektir. Bunun sonuçlarının çok ağır olmaması için herkesin şeffaf çalışması gerekiyor. Kulüpler harcamalarına dikkat etsin" uyarısı yaptı.

Her sektör etkilenecek

Krizin etkilerinin uzun sürebileceğine dikkat çeken Şenes Erzik, şu değerlendirmeyi yaptı: "Bu krizden her sektör etkilenecektir. Futbol da bu sektörlerden birisi olacak. Tekstil ve otomotiv sektörü nasıl etkileniyorsa futbolda da olumsuz yansımalar görebiliriz. Etkilerini görmeden futbolu ’Şu kadar kayba uğratır’ demek doğru olmaz. Ancak kulüplerimizin harcamalarına dikkat etmesi gerektiği bir gerçek. Kulüpler transfer harcamalarından kulüp giderlerine kadar bir çok gider kalemini tekrar gözden geçirmesi gerekiyor."

Kulüpler şeffaf olsun

UEFA’nın bu tür durumlara karşı tedbirli bir mali yapısı bulunduğuna dikkat çeken Şenes Erzik, şu bilgileri verdi: "Biz her zaman mali yapımızı şeffaf tutmaya gayret ediyoruz. Kulüplerinde bu konuya hassasiyetle yaklaşması gerekiyor. Umulmadık sonuçlarla karşılaşmamak için bu konuya dikkat etmeliyiz. Şuan için futbolda oluşabilecek bir mali krize yönelik çalışmamız bulunmuyor. Ancak süreç uzarsa bu kriz futbola da sıçrayacaktır."

Yaşanan finansal krizden en çok etkilenen Avrupa ülkelerinin başında gelen Almanya, Belçika ve İngiltere’de birçok futbol takımının ana sponsoru da bankalar ve finans kuruluşları oluyor. Futbola en çok sponsor olan kuruluşlardan Fortis Belçika’nın önde gelen kulübü Anderlecht’in ana sponsorluğunu üstlenirken Hollanda’da ise Feyenoord’a destek veriyor. Almanya’da ise Werder Bremen’i Citibank destekliyor. Türkiye’de futbola sponsor olan kuruluşların başında ise geçtiğimiz günlerde BNP Paribas’a satılan Fortis geliyor. Bank Asya ise Türkiye Birinci Futbol Ligi’nin isim sponsorluğunu yapıyor.

Fortis Türkiye Kupası’nın isim hakkını satın almıştı

AVRUPA’da Hollanda ve Belçika Hükümeti’nin ayrı ayrı malu haline gelen Fortis, Türkiye’de futbola Türkiye Kupası’nın isim sponsorluğunu alarak adım atmıştı. Türkiye Futbol Federasyonu Türkiye Kupası’nın yayın ve isim hakkını ilk olarak Digitürk’e satmıştı. Digitürk ise kupanın isim hakkını Fortis’e verdi. Bununla birlikte Türkiye kupasında mücadele eden takımlara yılda 13 milyon 250 bin dolar para dağıtılmaya başlandı. Türk futbol kulüpleri bu kupanın gelirleriyle bütçelerini artırdı.

İngiliz takımlarının sponsorları battı

İNGİLTERE’de birçok banka ve finans kuruluşu da futbola destek veriyor. Bu desteği veren kuruluşlar arasında krizden etkilenip batan bankalar ve zora giren kuruluşlarda bulunuyor. İngiltere’nin önemli bankalarından Northern Rock, İngiliz Merkez Bankası’nın tüm kurtarma çabalarına karşın bundan yaklaşık 5 ay önce batmaktan kurtulamamıştı. Newcastle United’ın sponsoru durumundaki Northern Rock’un iflası, Newcastle’ın sponsorluk gelirlerine önemli bir darbe vurmuştu. Yine İngiltere’nin güçlü takımlarından, Manchester United’ın forma sponsorlarından Amerikalı sigorta devi AIG’de bu krizden nasibini alan kuruluşların başında geliyor.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı