Dünya Haberleri

    Atina’da ödenekli gazeteci skandalı

    Nur BATUR / ATİNA
    03.02.2005 - 02:03 | Son Güncelleme:

    Yunanistan’da aralarında ünlü isimlerin de bulunduğu 1043 medya mensubunun devletten maaş aldığının açıklanması ortalığı karıştırdı. Hükümet sözcüsü Teodoros Rusopulos (sağda), devletten maaş alan gazetecilerin listesini Atina Gazeteciler Cemiyeti’ne gönderince, hükümetle cemiyet arasında kavga patladı.

    ‘GAZETECİLER devletten maaş alıyor’ tartışması, yaklaşık 15 gün önce devlet ihalelerine katılan iş adamlarının gazete ve televizyon sahibi olmasını engelleyen yasa tasarısının parlamentoda görüşülmesi sırasında patlak verdi.

    Yasayı savunan Hükümet Sözcüsü Teodoros Rusopulos tartışmaların şiddetlendiği bir oturumda, bir önceki Pasok iktidarı döneminde, devletten maaş alan gazeteciler olduğunu söyledi. Bunun üzerine Yunan Gazeteciler Cemiyeti, bu isimlerin açıklanmasını istedi.

    Radyo ve televizyonlarda günlerce süren tartışmalar sırasında bir ara, örtülü ödenekten de para alan gazeteciler olduğu suçlamaları yapıldı, ancak hükümet sözcüsü bunun asılsız olduğunu bildirdi. Sözcü, devlet kadrolarında görülen 1043 gazeteciye ilişkin listeyi Gazeteciler Cemiyeti’ne gönderip, bunlardan hangilerinin basın ahlak kurallarını çiğneyerek gazete, radyo ve televizyonlarda da çalıştığının saptamasını istedi.

    Bu listeye göre, basın bakanlığından 125, savunma bakanlığından 13 olmak üzere 17 bakanlıktan 1043 gazeteci maaş alıyor. Listede devlet radyo ve tv’leriyle Atina ve Makedonya Haber ajanslarında çalışan gazetecilerin de isimleri bulunuyor. Özel kanallarda sunuculuk yapan bazı tanınmış gazetecilerin, aynı zamanda iki bakanlıkta da danışmanlık yaptığı görülüyor.

    Gazeteciler Cemiyeti, bütün listeyi dağıtınca medya dünyası karıştı, sözcüyle cemiyet arasında da kavga başladı. Hükümet Sözcüsü, cemiyeti gazeteciler arasında şeffaflığı sağlamaya çalışmak yerine ortalığı karıştırmakla suçladı. Sözcü, bütün listenin açıklanmasıyla ‘kişisel hakların’ çiğnendiğini söyledi.

    ABD’de de köşe yazarı para alıyor

    ABD’de son bir ay içinde üç köşe yazarının, hükümetin evliliği teşvik ve eğitim programlarına destek için para aldıkları ortaya çıktı. Bağımsız köşe yazarı Armstrong Williams, Eğitim Bakanlığı’nın politikalarına destek için gizlice 240 bin dolar almış. Yine bağımsız köşe yazarı Maggie Gallagher, Sağlık ve İnsani Hizmetler Dairesi’nin 300 milyon dolarlık ‘Evliliğe teşvik’ programına destek vermek için 21.500 dolar aldığını itiraf edip özür diledi. Din ve etik konularında yazan Michael McManus’un da aynı program için 10 bin dolar aldığı belli oldu. Bunun üzerine Bush, ‘Kabinedeki bakanlarımız, artık yorumculara para verilmeyeceğini anlamalılar. Politikalarımız, kendi ayakları üzerinde durabilmelidir’ dedi.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı