Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Atatürk Havalimanı'nda dört aylık çile başlıyor

    Şenol COŞKUNER/İSTANBUL
    21.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

    İstanbul Atatürk Havalimanı'ndaki ana pist, 4 aylık bakıma alındığı için iniş ve kalkışlar, sorunlu olması nedeniyle kullanılmayan Sefaköy-Florya yönündeki pistle Ataköy-Florya yönündeki kısa pistten yapılacak. Uzmanlar, uçak seferlerinde gecikmeler olacağı uyarısında bulundu.

    Atatürk Havalimanı’nın yıllardır kapsamlı bir onarım görmeyen, yüzeyinde çatlaklar oluşan Sefaköy-Florya yönündeki 3 kilometrelik 1.8/3.6 pisti 25 Şubat’tan itibaren 4 ay kapatılarak bakıma alınacak.

    Ana pist kapatılınca, paralelinde inşa edilen ve uçakların iniş-kalkışına engel olan Sefaköy'deki 700 bina tıraşlanmadığı için kullanılmayan 3 kilometrelik yedek pist ile Ataköy-Florya yönündeki 2300 metrelik kısa pist kullanılacak. Yedek pistin, uçakların pisti hızla terk etmesini sağlayan taksi yolları tamam değil. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) yetkilileri, "Hızlı taksi yolu bulunan pistleri uçaklar 2.5-3 dakikada terk ediyor. Ancak yeni pistte hızlı taksi çıkış yollarının tamamlanmaması nedeniyle uçaklar pisti terk etmek için sonuna kadar gitmek zorunda. Bu nedenle uçakların iniş-kalkış süresi 5-6 dakikaya çıkacak. Bu da gecikmelerin yaşanmasına neden olacak" dediler. Sefaköy’deki binaların tıraşlanmaması nedeniyle uçakların Florya’dan Sefaköy yönüne doğru kalkışında, Sefaköy’den de Florya yönüne doğru inişinde tahdit uygulanacağı için, hava şartları ve uçağın performansına göre yolcu ve yüklerinin bir kısmını azaltmak zorunda kalacaklar.

    /images/100/0x0/55ea462af018fbb8f8755cbfAtaköy-Florya yönündeki 2300 metre uzunluğundaki pist, uçakların pistten çıkması nedeniyle yağışı havalarda kapatılıyor.

    Artık bazı bölümleri yama tutmayan Florya-Sefaköy yönündeki 1.8/3.6 pistinin bakımı 4 ay sürecek. ERS İnşaat tarafından yapılacak bakım çalışması, havalimanının 18 trilyon liraya yapılan aydınlatma sistemleri ve eksik işlerin tamamlanması kapsamında yapılacak.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı