Asya krizi moda dünyasını vurdu

Hürriyet Haber
11.03.1998 - 00:00 | Son Güncelleme:

Amerikan Newsweek Dergisi, Uzakdoğu'da yaşanan ekonomik depremden modanın devlerinin de sarsıldığına dikkat çekti. ‘‘Modası Geçmiş’’ başlığıyla konuyu kapak yapan dergi, ‘‘Asya, gerçekten moda dünyasını kurtarıyordu. Pekçoğuna yaklaşık bir milyar dolarlık ciro sağlıyordu ve toplam satışta üçte birlik bir pay oluşturuyordu. . Marka merakına tutulan Asyalılar müthiş bir kaynaktı. Ancak modacılar da Asya gribini kaptı. Satışlar tepetaklak olunca bu dünyanın parlak temsilcileri şimdi ayakta kalma mücadelesi veriyor’’ dedi.

Newsweek'e göre, Asya kaplanlarının geçen yıl sonundan beri siyasi ve ekonomik darboğazın pençesinde olması ünlü modacıları telaşlandırdı. Hong Kong borsasındaki çöküşle başlayan ve Uzakdoğu pazarlarında zincirleme vurgunları getiren krizle birlikte modacılar radikal kararlar almak zorunda kaldılar. Valentino, Singapur'daki iki mağazanın inşaatını

derhal durdurdu. Zegna ise Güney Kore'deki üç mağazasını kapattı. Louis Vuitton Hong Kong'da sınırlı saatlerde satışı yeğledi. Yıllık kazancının yarısını Asya'dan sağlayan Givenchy, Christian Lacroix, Kenzo, Christian Dior parfümü kapsayan LVMH Möet Hennessy Louis Vuitton grubu Temmuz-Ekim döneminde yüzde 45'lik bir kayba uğradı. İngiliz modacı Paul Smith, dergiye, ‘‘Güney Kore'de bir gecede işimizin sonu geldi’’ diye yakındı. Uzakdoğu krizinin Avrupa moda devlerini sarsmasının en önemli nedeni pazar payının daralması. Eurotex verilerine göre Avrupa ihracatının yüzde 30'unu Uzakdoğu ülkelerine yapıyor. Uzakdoğu ülkelerine ihracatta zorlanan Avrupa moda devleri bir yandan da devlet desteği sağlanan, ucuz emek, ucuz hammadde ile çalışan Uzakdoğu firmalarıyla rekabet etmek zorunda kalıyor. Çünkü Uzakdoğu ülkelerinin Avurapa pazarındaki ihracat payı yüzde 46.




Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı