Gündem Haberleri

    Aslan Payı Trafik Vakfı'nın

    Hürriyet Haber
    24.02.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Araç çekmek aslında o kadar basit bir iş değil. Polis memuru nazik olacak. Fiş tanzim etmeden araç çekmeyecek. Araca zarar verilmeyecek aksi takdirde hasar karşılanacak. Fiş vermeden para alınmayacak. Çekme işlemi bitmeden sürücü gelirse araç yerine bırakılacak. Ama kanunlarla uygulananlar arasında dağlar kadar fark var. Resmi rakamlara göre İstanbul'un çekici pastası üç buçuk trilyon. Bu nedenle sürücülerin araçlarını ya hatalı park etmemeleri ya da haklarını iyi bilmeleri gerekiyor.

    Bilinmesi gereken ilk nokta kimin araç çekebileceği. Bu konuda en yetkili ve en ortada görünen kurum Trafik Vakfı. Trafik Denetleme Şubesi'nden alınan bilgiye göre vakfın 55 çekicisi var. Ama yeterli değil. Bu nedenle özel şahıslara ait çekicilerle de anlaşma yapılıyor. Şehirde dolaşan kayıtlı özel çekici sayısı ise, 43'ü belediyeye, 2'si şoförler odasına ait olmak üzere 163.

    Çekici özel şahsa ait ise çekme işleminde bir polisin refakati zorunlu. Yani aracı yetkili olduklarını söyleseler bile tek başına bir sivil çekemez. Çekilen araçlar Trafik Vakfı'na ait 18 otoparktan birine götürülebiliyor. Ama otopark sayısı yetmediği için vakıf, özel otoparklarla da anlaşma yapıyor. Emniyet'in verdiği bilgiye göre şu an vakfın anlaşmalı olduğu özel otopark sayısı 27.

    Kullanılmayan yetki

    Araç çeken bir başka kurum ise, İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şubesi. 21 çekicisi olan Şube araç çekme işleminden para almıyor. Trafik Şubesi, Trafik Vakfı kurulmadan önce Eminönü, Fatih, Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kadıköy ve Üsküdar'da protokol karşılığında özel çekicilerle çalışırken artık özel çekicilerle anlaşma yapmıyor. Zaten Trafik Denetleme Şubesi'nin artık araç çektiği de yok. Bu iki kurumun dışında ilçe belediyeleri de arıza ve kaza durumlarında sahibinin isteğine göre araç çekebiliyor.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı