Aşkın kapıda kul olarak tarifi

Güncelleme Tarihi:

Aşkın kapıda kul olarak tarifi
Oluşturulma Tarihi: Mart 17, 2017 10:19

‘Bağdat Yolu’, emsalsiz solistlerimizden Sevim Tuna’nın en büyük hitiydi. İskender Paydaş bu şarkıyı, ana dokusunu bozmadan layıkıyla günümüze taşımış. Özge Eyüpoğlu da vokalini bu yeni tarza, zorlanmadan ve dozunda bir şekilde uyarlamış.

Haberin Devamı

aha önce ‘Meftun’ adlı üç şarkılık bir single çıkarmıştı Özge Eyüpoğlu, bu sefer de üç remiksli/versiyonlu tek şarkı yaptı: ‘Bağdat Yolu’. ‘Meftun’da; Türk müziğinin popüler şarkıları ‘Ben Seni Unutmak İçin Sevmedim’, ‘Kırmızı Gülün Alı Var’ ve ‘Ada Sahillerinde Bekliyorum’u, yalın düzenlemeyle ve bir o kadar da klasik vokal biçimiyle yer almıştı. Bu da bir yol ya da tavırdı elbette ama Eyüpoğlu’na umduklarını getirmemiş olmalı ki yolunu/tavrını değiştirmeye karar verdi ve bir başka Türk müziği şarkısını, pop müziğimizin en sağlam müzisyenlerinden İskender Paydaş’a teslim etti.

Aşkın kapıda kul olarak tarifi

Sanatçının, Boğaziçi Musiki Vakfı’nda başlayan, İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuvarı’nda devam eden sağlam bir Türk müziği eğitimi var. Ama içinde bulunduğumuz çağ, ne yazık ki ağır akan ya da düşük tempolu hiçbir şeye izin vermiyor. İskender Paydaş’ın ilk elde yaptığı da Eyüpoğlu’na ihtiyacı olan hızı katmak olmuş. ‘Bağdat Yolu’, emsalsiz solistlerimizden Sevim Tuna’nın en büyük hitiydi ve Paydaş bu şarkıyı, hem de ana dokusunu bozmadan layıkıyla günümüze taşımış. Eyüpoğlu da aynı şekilde; vokalini bu yeni biçime, zorlanmadan ve kararında/dozunda bir şekilde uyarlamış. Ama şarkının versiyonlarından biri olan ‘disco versiyon’un, Paydaş’tan bekleneceği kadar iyi olmadığını da söylemek gerek. Ajda Pekkan’ın ‘Bambaşka Biri’ ve ‘Yeniden Başlasın’ gibi klasiklerini (‘The Best Of Ajda’ albümünde) baştan yaratarak, süper starımızı 2000’lere taşıyan isimlerden biri olan Paydaş’tan daha hızlı, daha zımba gibi bir şeyler yapması beklenirdi.

Haberin Devamı

Klipte üç farklı versiyondan (bizzat Paydaş tarafından yapılan) bir kolaj kullanılmış. İlginç bir deneme elbette. Ama klibin kendisi için aynı şeyleri söylemek zor. ‘Kadın’ ve ‘erkek’, olabilecek en eski, en tutucu, en ayrımcı kodlarla gezinmekte şarkıda. Yeni bir tarz denerken, yeni bir ruh peşindeyken, hayatı da başka bir yerinden görüp yakalamak gerekirdi. Şarkı söyleyerek gezen, orada burada duran/oturan bir kadına, şehvetle bakan erkekler sürüsü... Bir bıyık burdurulmadığı kalmış. Şarkıyı değiştirebiliyoruz ama aynı kafa, derin (ve yanlış) düşünce biçimlerine taşınamıyor demek ki.

Haberin Devamı

Aşkın kapıda kul olarak tarifi

KÜBA KARŞILAMASI

Emir Ersoy, Altuğ Öncü, Robby Ameen ve Alain Perez’den oluşan Quartera, Küba’yı Anadolu’nun yanına çekip alıyor. İddia büyük olmasına büyük ama grup, bu işin altından mükemmel bir şekilde kalkmış. Latin Amerika müziğinin ülkemizdeki bilirkişilerinden Emir Ersoy’un sekiz bestesi, Anadolu ve Küba arasında dalgalanıp duruyor. Ol(a)mazı olur kılmışlar.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!