Askerler markette 43 trilyonu buldu

Hürriyet Haber
07.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ordu Yardımlaşma Kurumu'na bağlı OYAK Büyük Mağazacılık A.Ş. 1998 yılını 120 milyon dolar (43 trilyon lira) ciroyla kapattı. Ordu Pazarları'ndan yeni şirkete dönüşüp, sivilleşen OYAK Büyük Mağazacılık, bütün mağazalarının çehresini de değiştirecek.

Ordu Yardımlaşma Kurumu'nun (OYAK) bünyesinden ayrılarak şirketleşen ve OYAK Büyük Mağazacılık A.Ş. olarak faaliyet göstermeye başlayan Ordu Pazarları, 1 Nisan tarihinden itibaren 10 gün içinde bütün mağazalarını yenileyecek. Şirketleşmeyle birlikte çehresi de yenilenen Ordu Pazarları yeni adı OYPA, yeni logosu, yeni görüntüsü ve baştan aşağı yenilenen mağazaları ile müşterilerini karşılayacak. Şirket bu yenilikler için toplam 6 milyon dolarlık harcama yapacak. Otomotiv, finans, sigorta, çimento, gıda, inşaat gibi sektörlerde faaliyet gösteren ve bünyesinde toplam 26 şirket bulunan OYAK, şimdi de 2000'li yılların lokomotif sektörü olarak gösterilen Perakendecilik sektöründe büyümeyi hedefliyor.

Ocak ayında Bakırköy'de, Şubat ayında da 3.5 milyon dolarlık bir harcamayla, Çorlu'da Tekirdağ'ın en büyük mağazasını açan şirket Türkiye genelinde 25 mağazalık bir zincire ulaştı.

150 MİLYON DOLAR

1998 yılını 120 milyon dolar (43 trilyon lira) ciroyla kapatan ordu pazarlarının 1999 yılı ciro hedefi 150 milyon dolar (54 trilyon). Perakende sektöründe rekabetin oldukça fazla olduğunu belirten OYAK Büyük Mağazacılık A.Ş. Genel Müdürü Tuğrul Özant, 1998 ve 2000 yılları arasında market sayısında yüzde 71'lik bir artış beklendiğini söyledi. ‘‘Bu finansal güç ve know how gerektiriyor. Bu hızı yakalayabilmek için daha rahat ve kıvrak bir yapıya ve diğer firmalarla eşit rekabet koşullarına sahip olmak gerekiyordu’’ diyen Özant, OYAK bünyesindeyken teşviklerden yararlanamadıklarına işaret etti. Yatırımlarının büyük ölçekli mağazalar açarak devam edeceğini belirten Özant, bu nedenlerle şirketleşme kararı alındığını açıkladı.

Özant, perakende sektörünün rekabetin en yoğun yaşandığı sektörlerden biri olduğunu belirterek, OYPA'nın 36 yıllık tecrübesiyle pazarda önemli bir yere sahip olacağını savundu. 25 Mağazanın toplam 36 bin metrekarelik bir arsaya sahip olduğunu belirten Özant, şu anda yıllık metrekarebaşına satış hasılatlarının 3 bin 500 dolar olduğunu söyledi. Özant 1999 yılında OYAK'ın, metrekare başına satış hasılatı en yüksek market zinciri olacağını söyledi. Özant, ‘‘Bizim için önemli olan 500 mağaya ulaşmak değil, metrekare başına satış hasılatıdır’’ dedi. Özant, ‘‘Ordu pazarlarının ucuzluk ve güvenilirlilik konusunda bir ünü, 36 yıllık tecrübesi var. Diğer rakiplerimize göre yüzde 5-10 oranında daha ucuza satış yapabiliyoruz. Şimdi bu imkanları yeni çehremizle 65 milyona sunuyoruz’’ dedi.

Aylık 800 bin yıllık 12 milyon ordu mensubu ve ailesine hizmet götüren ordu pazarlarının tüm Türkiye'ye hizmet verir hale gelmesinden sonra, müşteri saysının aylık 1 milyona ulaşması bekleniyor.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı