Ashton Kutcher’ın Girişimcilerde Aradığı 3 Özellik

Hürriyet Haber
20.10.2015 - 13:47 | Son Güncelleme:

Ashton Kutcher dizilerde ve filmlerde saf bir karakter olarak tanınıyor fakat son birkaç yıldır ciddi bir şekilde yatırımlarına odaklanmış durumda.

Ashton Kutcher, Uber ve Airbnb gibi bazı ismi duyulmuş girişimlere yatırım yaptı. Bu yüzden Shark Tank adlı şovun yapımcısı ve arkadaşı Mark Cuban, Kutcher’ı şovun yedinci sezonunda konuk yatırımcı olarak davet etti. Kutcher formata alıştıktan sonra direkt aksiyona geçerek anlaşmalar yaptı, girişimcilere değerli fikirler verdi ve hatta şovun en kendini beğenmiş yapımcısı KevinO’Leary ile tartıştı. Kutcher bir hevesle yatırım yapmak kendi akıl hocası olan Silikon Vadisi’nin melek yatırımcısı Ron Conway’ ile konuştu. Kutcher 2010’dan beri sahibi olduğu ve Guy Oseary ve Ronald Burke ile birlikte kurduğu girişim sermayesi firması A-Grade Investments aracılığıyla yatırım yapıyor. Bundan önce bir melek yatırımcıydı. Vadi’nin baş yatırımcılarından biri olan Marc Andreessen ile de tanıştı ve Andreessen 2009 onu Skype’a yatırım yapmaya ikna etti. Uber, Airbnb, Spotify, ve Casper gibi şirketlere de yatırımlar yaptı.

Sahibi olduğu web sitesi A-Plus ile yaptığı bir röportajda dediğine göre Kutcher yatırım yaparken girişimcilerde gördüklerine bağlı şu üç kuralı takip ediyor:

1. Ürünlerini ve içinde oldukları sektörü çok yakından tanımaları gerekir.
İyi fikirler tek başına yeterli olmuyor.

2. Başarısızlıklara ve geri adımlara karşı ayakta durabilecekleri bir kişilikleri olmalı.
"Dünyadaki en iyi fikir sizde olabilir, ne yapmanız gerektiğini çok iyi biliyor olabilirsiniz ve de işinizde uzman olabilirsiniz fakat harika bir şeyler yapmak istiyorsanız kesinlikle önünüze engeller çıkacaktır; böyle zamanlarda zorluklarla başa çıkabilecek marifete ve iradeye sahip birisi olmalısınız," dedi.

3. Onunla iyi anlaşabilmeliler.
Birlikte vakit geçirmek istemediği birisine milyonlarca dolat yatırım yapmak ve yıllarca onun danışmanlığını yapmak istemiyor.
Kutcher 2013’te The Telegraph’a verdiği bir röportajda tüketici teknolojilerine ilgi duyduğunu söyledi. "Nihayetinde başarılı olabilecek şirketler insanları mutlu eden şirketlerdir," dedi. "Eğer insanların sevgiyi, sağlığı ya da arkadaşlığı bulmasına yardımcı olabiliyorsanız dolarlar zaten bunun peşinden gelir."
Ashton Kutcher’ın Girişimcilerde Aradığı 3 Özellik

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı