Artan dolar Euro dokunmadı lüks oto satışı rekora koşuyor

Emre ÖZPEYNİRCİ
03.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Yılbaşından bu yana yüzde 30’u aşan kur artışına rağmen Türkiye’de lüks otomobil sevdası hız kesmiyor. İlk 8 ayda lüks oto satışları yüzde 43 artarken, yıl sonunda pazarın geçen yıla göre yüzde 30 büyümesi bekleniyor. Geçen yılı 12 bin adetlik rekor satışla tamamlayan BMW, yıl sonunda 14 bin adetlik satışa koşarken, Audi, Mercedes ve Volvo’da yıl sonu hedeflerinde kur farkı revizyonuna gitmeden rekor satış bekliyor.

TÜRKİYE’de bir taraftan ucuz yerli otomobil tartışmaları devam ederken diğer taraftan yılbaşından bu yana yüzde 30’u aşan kur artışına rağmen fiyatları 30 bin Euro’dan başlayıp 300-400 bin Euro’yu bulan lüks otomobillerde satış hızı kesilmiyor. 8 ay sonunda toplam otomobil pazarı yüzde 38 büyürken, lüks otomobil satışlarındaki büyüme yüzde 43’ü buldu. Bu da 2011 bütçelerini Euro 1.9 TL civarındayken yapan lüks markaların Euro 2.5 TL’ye çıkmasına rağmen hedeflerinden sapmamasını, cirosal anlamda ise yüzde 50’den fazla büyümelerini sağladı. 30 bin Euro’luk bir araçta 9 ayda 18 bin liralık kur farkı oluşurken, 300 bin Euro’luk araçta bu fark 180 bin lirayı buldu.

/images/100/0x0/55eb523cf018fbb8f8b9bd6c

14 binlik rekor hedef

Yeni BMW 1 serisinin İzmir’de yapılan tanıtımında sorularımızı yanıtlayan Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız, 2010 yılında 12 bin adetle Türkiye’de rekor BMW satışına ulaştıklarını belirterek, geçen yıl sonunda bütçe yaparken hedefi 15 bin adet olarak belirlediklerini söyledi. Biryıldız, şunları anlattı: “Biz bu hedefi yaparken Euro 1.9 TL’ydi. Şimdi 2.5 TL’yi geçmiş durumda. Buna rağmen yıl sonunda yalnızca yüzde 7 saparak
14 bin adetlik satış hedefliyoruz. Ama unutulmaması gereken 14 bin adetlik sapmış hedef bile geçtiğimiz yılki rekor artışa göre yüzde 16’lık bir büyümeyi ortaya koyuyor.”

Ciro 500 milyon TL arttı

Euro kurunun 2.25 TL civarında kalması halinde, 2011 sonunda çok rahatlıkla 15 bin adetlik satış rakamına ulaşabileceklerini kaydeden Biryıldız, kurun 2.5 TL’yi aşmasıyla hedeflerini 1000 adet geriye çektiklerini belirtti. Bünyesinde BMW’nin dışında Land Rover, MINI ve Aston Martin markaları da olan Borusan Otomotiv’in 2010 yılını 500 milyon Euro ciro ile kapattığını açıklayan Biryıldız, bu yıl bu rakamın 560 milyon Euro civarında beklendiğini belirtti. Biryıldız, “Ancak TL olarak bakıldığında geçen yıl 900 milyon TL olan ciro bu yıl 1 milyar 400 milyon TL’ye ulaşacak” dedi.

Audi ve Volvo büyüyor

Doğuş Otomotiv-Audi Genel Müdürü Gino Bottaro, kur artışı sonrasında satışların buna göre geliştiğini belirterek, “Satışlarımızı hedeflerimiz doğrultusunda yıl sonunda 11 bin adede çıkartmayı planlıyoruz. Bu da 9 bin 656 adetlik 2010 satışına göre yüzde 14’lük artış demek” dedi. Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt da, kur artışının satışlarını etkilemediğini tam tersine 8 ayda Volvo satışlarının yüzde 76 arttığını kaydetti. Eckardt, “Yıl sonunda geçen seneye göre yüzde 43’lük artışla 4 bin 600 adetlik satış hedefliyoruz” diye konuştu. Mercedes yetkilileri de hedeflerinde bir revizyona gitmediklerini belirterek, “Yılı 2010 yılına yakın bir seviyede kapatmayı öngörüyoruz. Kur satışlarımızda bir sapma yaratmadı” mesajı verdi.

Bu yılı lider kapatırız

2010’u 266 adetle Mercedes’in ardından ikinci sırada tamamlayan BMW, bu yıl yeniden liderliği hedefliyor. Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız, 2011’de 14 bin adetlik satışla BMW’nin lüks sınıfta yılı lider kapatacağını belirterek, “2011’de yeni 5 serisiyle başlayan satış atağımız yılın son 4 ayında yeni 1 serisiyle devam edecek” dedi. Biryıldız, toplamda ise BMW, Land Rover, MINI ve Aston Martin’le 2011 sonunda 18 bin adetlik satışa ulaşacaklarını söyledi.Yıl sonunda Land Rover satışının yeni Evouqe’le 2 bin 750 adede, MINI’nin ise 708 adetten 1400’e çıkacağını belirtti.

Yeni 1 Serisi 26 bin Euro

BMW, bugüne kadar 1 milyondan fazla satan 1 Serisi’nin tamamen yenilenen ikinci neslini 25 bin 848 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sundu. Yeni motorlar ve süspansiyon teknolojisi, yakıt verimliliğinde iyileştirmeler, çok daha fazla hacim ve yenilikçi bir özellik ve donanım yelpazesi sunan yeni BMW 1 Serisi’nin gövdesi önceki modele göre 85 milimetre daha uzayarak 4324 milimetreye, aks aralığı 30 milimetre genişleyerek 2690 milimetreye ulaşmış. Otomobilin ön kısmında böbrek şekilli geniş BMW radyatör ızgarası, cesurca biçimlendirilmiş ön farlar ve üç parçalı bir hava girişi ön plana çıkıyor.  Yeni 1.6 litre motorlarla donanmış 1 Serisi, 116i ve 118i olarak satılacak. Her ikisi de turbo beslemeli olan araçların küçüğü 136, büyüğün ise 170 beygir gücünde. Yeni 1 Serisi’nin fiyatı 25 bin 484 Euro ile 32 bin 354 Euro arasında değişiyor. Borusan, yeni 1 serisinden yıl sonuna kadar 1100 adetlik satış hedefliyor. Toplamda ise 2012 yılında 3 bin adetlik satış hedefleniyor.

Diğer oto yaşam haberleri:

Almanların ‘canını’ yakıp lüks sınıfta ilk 3’ü zorlarız

/images/100/0x0/55eb523cf018fbb8f8b9bd6e

ÇİNLİ Geely’nin bünyesine girdikten sonra ekonomik olarak önü açılan ama yönetimsel olarak bağımsızlığını devam ettiren İsveçli Volvo, lüks sınıfta gözüne Alman rakipleri kestirdi. Genelde bir çok ülkede 3 Alman rakibinin (BMW, Mercedes ve Audi) ardından 4’üncü sırada yer alan Volvo, yeniden yapılanmayla daha şimdiden geride olduğu Rusya’da, Belçika’da ve Hollanda’da rakiplerini geçti. Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, hedeflerinin hem Türkiye’de hem de dünyada ilk 3 arasına girmek olduğunu belirterek, “Almanların canını çok yakıp, hem Türkiye’de hem de dünyada rakiplerimizin satışlarına yaklaşmak istiyoruz. Hem de neredeyse yarı sayıda modelle. Bu zaman alacaktır ama Türkiye’deki hedefimiz 6 yılda satışlarımızı 3 bin adetlerden 12 bin adetlere çıkartmak” dedi.

Alman müşteriler Volvo dedi

Almanların canının kendi anavatanlarında bile yakmaya başladıklarını ifade eden Eckardt, uluslararası araştırma şirketi JD Power’ın yaptığı değerlendirme sonucunda Volvo’nun Almanya’da müşteri memnuniyeti ödülü aldığını hatırlattı. Eckardt, “Almanları kendi evinde de vuruyoruz. Volvo, Almanlar tarafından en çok memnun olunan araç seçildi” dedi. Volvo’nun Türkiye’de de yılın ilk 8 ayında İsveçli markanın dünyadaki performansından hem de Türkiye binek otomobil pazarından daha fazla bir büyüme gerçekleştirdiğini belirten Eckardt şunları anlattı:

6 bine ulaşmak üzüyor

“Türkiye’nin performansı kesinlikle farkediliyor. 2010 yılında adetsel olarak yüzde 40 büyüdük. Bu yıl da özellikle yeni S60 ve XC60’la yüzde 45 büyüyeceğiz. Lüks sınıfta pazar payımızı yüzde 25 yükseltip 11’e çıkardık. Volvo geçen yıl Avrupa’da yüzde 13 büyüdü. Bu yıl sonunda 4 bin 600 adetlik satışımızı 2012’de 6 bin adede çıkartmayı planlıyoruz. Ama bu beni üzüyor çünkü büyüme oranı iki yıl sonra ilk kez yüzde 40’ın altında kalacak. Ama bizim 6 yıllık hedefimiz Türkiye’de lüks oto satışlarının artmasına parelel olarak 12 bin satmak. Bunun için hem büyükşehirlerde büyüyüp hem de Anadolu’ya yayı da da bayiler açacağız.”

Cesur kararla TL’ye geçtik şeffaf olup, güven kazandık

VOLVO Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, merkezin de desteğiyle Türkiye’de TL fiyatlandırmaya geçerek hem müşterilen güvenini kazandıklarını hem de satışlarını artırdıklarını belirterek, “Müşterilerin para ödeyecekleri gün ortaya çıkan farklar memnuniyetsizlik yaratıyordu. Müşterilere karşı şeffaf olmak için bu kararı aldık” dedi. Çok cesur bir karar aldıklarını kaydeden Eckardt şunları söyledi: “Bazı dönemlerde zorluklar yaşadık. Mesela fiyat listemizde Euro’yu 2.20’ye sabitlediğimizde kur 2.5’e çoktan çıkmıştı. Buna rağmen uzun bir süre müşterilerimize eski fiyat listemizden otomobil sattık. Hatta bayilerimiz 2.20’den alarak stok yaptı ve rakiplere göre avantaj yakaladı. ”

2. el otomobil fırsatları için tıklayın

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı