Ariston, Hotpoint oluyor Türkiye’ye 24 milyon Euro yatırım geliyor

Mehtap ÖZCAN
24 Mayıs 2011 - 00:00Son Güncelleme : 23 Mayıs 2011 - 21:11

Ariston markasını ‘Hotpoint’e dönüştürme kararı alan Indesit, küçük ev aletlerine de girecek. Bu yıl 90 milyon Euro’luk Ar-Ge, 100 milyon Euro’luk iletişim yatırımı yapacaklarını açıklayan Indesit Başkanı Andrea Merloni, “Yatırımların 24 milyon Euro’su Türkiye’ye olacak” dedi.

AVRUPA’nın ikinci, dünyanın beşinci büyük beyaz eşya üreticisi Indesit Company Yönetim Kurulu Başkanı Andrea Merloni, bu yıl 90 milyon Euro’luk Ar-Ge ve ürün geliştirme, 100 milyon Euro’luk da iletişim yatırımı yapacaklarını, bu yatırımların 24 milyon Euro’sunun Türkiye’ye olacağını açıkladı. Ariston markasını tüm dünyada ‘Hotpoint’e dönüştürme kararı alan Indesit, ürün gamında bütünlüğü tam anlamıyla sağlayabilmek için bu yıl küçük ev aletleri segmentine de girmeyi hedefliyor. Küçük ev aletleri pazarına eylül ayında giriş yapacak Indesit, ürünlerinin yüzde 90’ını Çin’de ürettirecek. Türkiye’de yüzde 10 pazar payı hedeflediklerini ve bu orana çok yakın olduklarını söyleyen Merloni “Türkiye için orta vadede hedefimiz pazar payımızı Avrupa ortalamamız olan yüzde 15’e çıkarmak. Ayrıca iletişim, pazarlama anlamında da 100 milyon Euro yatırım planlıyoruz. Bu yatırımın yüzde 10’u da Türkiye’de olacak” dedi. Merloni, şu anda ciro sıralamasında 5’inci olan Türkiye’nin enerjisi ve genç nüfusuyla 10 yılda ilk 3’e girebileceğine inandıklarını belirtti.
Neden Hotpoint oluyor
İtalya’nın başkenti Roma’da yeni ürünlerin ve yenilenen markanın dünya lansmanını gerçekleştirerek hedeflerini paylaşan ailenin üçüncü kuşak temsilcisi Andrea Merloni şunları söyledi: “Beyaz eşya pazarındaki kıyasıya mücadele karşısında kendi toplam pazarlama yatırımımızı 5-6 markaya bölmektense iki ana markamıza bu yatırımı yapıp pazarda daha da güçlenmek mantıklı. Bu bir risk olsa da göze aldık. Sadece bir markasına ağırlıklı yatırım yapan rakiplerimizle mücadele edebilmek için toplam bütçemizi mutlaka en fazla iki markamıza bölüştürmek zorundayız. Indesit ve Hotpoint-Ariston ürünleri ile pazardayız. Ariston’u yavaş yavaş kaldıracağız. İngiltere gibi Hotpoint markasının yüksek bilinirliği olan ülkelerde artık Hotpoint’iz. Türkiye gibi ülkelerde ise yavaş yavaş bu değişimi yapacağız. 2 yıla kalmaz Türkiye’de de Hotpoint olarak yola devam ederiz.”
Ortadoğu’da beklemedeyiz
Indesit Company CEO’su Marco Milani ise, Türkiye’yi Ortadoğu’nun değil Avrupa’nın bir parçası olarak gördüklerini ifade ederek, “Türkiye, Ukrayna ve Rusya ile en hızlı büyüyen üç pazar arasında. Ayrıca İngiltere, Rusya, İtalya, Fransa, Ukrayna gibi öncelikli 7 pazarımız arasında” dedi. İlk olarak hedeflerinin firmanın Avrupa’daki yerini sağlamlaştırmak olduğuna dikkat çeken Marco Milani, “Ortadoğu’nun da önemli bir pazar olduğunun farkındayız. Bölgeye Türkiye liderliğinde endüstriyel yatırım yapmak üzere operasyon başlatıyorduk ki olaylar patlak verdi. O yüzden şu an beklemedeyiz” diye konuştu.

En büyük hayali kılavuzsuz makine

EN büyük rüyasının kılavuz olmadan bütün beyaz eşyaların çalıştırılması olduğunu anlatan Merloni, “Ürünler üzerinde ‘help’ tuşu olacak. Mesela spor ayakkabıları makinede yıkamak istedigimde ‘help’ tuşuna basacağım. Telefondaki uygulama sayesinde karşıma bana yardımcı olacak bi yetkili çıkacak. Bana anlatacak” diye konuştu.

Manisa’daki fabrika kapasitede zirveye çıktı ek yatırım yapılacak

MANİSA’daki buzdolabı fabrikalarının tarihindeki en yüksek üretim kapasitesine ulaştığına dikkat çeken Andrea Milani, “Manisa’da 1 milyon 80 bin adet üretim yaptık. Bu yıl hedef 1.3 milyon. Yeni yatırımlarla hat genişletilecek ve teknoloji yatırımı yapılacak. 1400 çalışana sahip çok verimli bir fabrika, Türkiye’den umutluyuz” dedi. Milani, Çin’de fabrika sahibi olmamalarını belirterek şöyle konuştu: “Avrupa’da beyaz eşya satacaksanız Avrupa’da üretmeniz gerekecek. Çin’de üretim ucuz olabilir ama nakliye maliyeti işi pahalıya getiriyor. Türkiye hem ucuz iş gücü, hem üretim kalitesi hem de Avrupa’ya yakınlığı ile tercih ettiğimiz bir lokasyon. O yüzden de Çin’de üretim yapmak bizim için cazip değil.”

Çamaşır makinesi şofbenle diyalog içinde olacak

INDESIT Company Yönetim Kurulu Başkanı Andrea Merloni, ev aletlerinin yüzde 80’inin içinde mikro işlemciler olduğuna dikkat çekerken, geleceğin beyüz eşyalarını şöyle anlattı: “24 ay içinde tüm aletler birbirleriyle diyalog içinde olacak. Örneğin, çamaşır makinesi şofbenle diyalog halinde olsa yüzde 54’e kadar daha az enerji tasarufu sağlanabilir. Ya da ürünler yeterince enerji kullanımını algılayıp stand by’a geçebilecek. Böylece çamaşır makinesiyle fön makinesi aynı anda çalıştığında sigorta da atmayacak. Beyaz eşyalar yakın gelecekte iPhone gibi akıllı cihazlarla da uyumlu olacak.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı